AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Har datet en i 4 måneder og nylig blitt kjærester. Han er 7 år yngre enn meg og har ingen barn, mens jeg har to barn. Det var jeg som skrev først til han, men han som ønsket å treffe meg og han som ønsket vi ble kjærester. Han har sine særheter som jeg må venne meg til eller hvor vi kanskje kan møtes på midten. Blant annet sover han med tv på, hvor jeg liker å slukke alt lys og lyd når jeg skal sove. Han snuser om natten og snusposen/posene havner i sengen. Han sover med fjernkontroller, snusboks og telefon oppe i sengen ofte. Han sovner ofte på sofaen når vi ser film og sover der til neste dag. Han har problemer med søvn og våkner flere ganger hvor han da står opp, spiser snop, ser tv osv… Han har og noen fakter (ticks) som jeg synes er sjarmerende. Han er glad i sex, men gir ikke mye kos ellers. Klem og kyss føler jeg at det er jeg som alltid tar insiativ til. Han er ikke flink i å gi komplimenter. Men han er verdens snilleste med både meg og barna. Ordner praktiske ting, lager mat, passer på oss, finner på ting osv osv… jeg har det veldig godt med han. Derfor blir jeg forbanna på meg selv for at jeg ligger her i sengen og surmuler. Jeg har mensen og den ene dagen hadde vi sex (som førte til ett lite blodbad), i går ga jeg han kroppsmassasje og blowjob hvor han kom i munnen min. I dag har jeg vært å handlet julegaver etter jobb og han har vært her med et prosjekt han holder på med. På kvelden lå vi på hver vår side av sofaen og skulle se serie. Jeg tok teppe over han og kysset pannen hans. Han sovnet raskt og jeg spurte om han skulle sove der hele natten, noe han bare mumlet noe til svar på (som jeg ikke forstod). Da han lukket øynene igjen, sa jeg at han ihvertfall kunne ta på et program vi fulgte med på om han skulle sove og la TV-en gå hele natten. Da han tok på noe annet og lukket øyene igjen, ble jeg skuffet og irritert. Overrasket meg selv med det, men bare reiste meg, slukket alt av lys utenom tv og julestjernene og gikk opp i sengen. Så nå ligger jeg her alene og tenker på om jeg virkelig vil ha det sånn! Jeg elsker kos, nærhet og sex… men føler ikke jeg får så mye av det. Ville iallefall likt å sove i samme seng med han. Har tatt opp lignende ting tidligere og han sier da at han trenger tid. At han er vant å være alene og har nå plutselig fått dame med både hus og barn. Håper dette blir bedre, for jeg trenger nærhet og oppmerksomhet. Anonymkode: 8336e...11c 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Snakk med han om hvor viktig det er å forstå og imøtekomme hverandres kjærlighetsspråk! Google de fem kjærlighetsspråkene. Ditt er nærhet Anonymkode: 64aad...e8b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Min brukte lang tid før han ble komfortabel med å sove med meg. Han sliter også en del med søvnen når han sover alene. Anonymkode: 35114...b36
Blåjojo Skrevet 21. desember 2022 #4 Skrevet 21. desember 2022 Jeg var sammen med en som ofte sovnet i godstolen og aldri kom og la seg i senga. Ble til slutt lei av det, og flyttet ut. Hadde behov for nærhet, det å sove sammen og sex. Fikk jo selvfølgelig ingen av delene. Vi hadde vært sammen en god stund da jeg flyttet inn, så var vant med å sove sammen med meg. Ta en prat med han og gi uttrykk for hvordan det kjennes når han velger å sove på sofa. Når det kommer til det å sove med tv’n på, så kan dere inngå kompromiss: Du får fjernkontrollen og kan slå av tv når han sover om det plager deg. 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #5 Skrevet 21. desember 2022 Voksen mann som sover med snus i munnen. Altså, pusser han ikke tennene? Eller kanskje han ikke er voksen? Du skriver du er syv år eldre. Er han tyve? Det kan i hvert fall forklare den tenårings oppførselen du beskriver. Hvorfor sover dere sammen så ofte i uka? Har han flyttet inn? i såfall, hvorfor? Dere har kjent hverandre i fire mnd. Du har to barn. Jobber/studerer han ikke? Mtp. at han er våken halve natten? Her er det såpass mange røde flagg at jeg velger å tro dette er oppspinn. Om jeg tar feil, så skulle jeg ønske jeg kunne kontaktet bv. Anonymkode: 48fab...9a1 9 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 Det jeg reagerer mest på her er den forstyrrende opplysningen om at dere lagde blodbad under sex, og at du har introdusert en mann for barna dine etter bare fire måneder. Det høres ut som at han har flyttet inn også? Jeg håper ikke det er reelt at du er så korttenkt, dette må jo være tull. Anonymkode: c5d8c...7fa 6 3
ClausSaus Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har datet en i 4 måneder og nylig blitt kjærester. Han er 7 år yngre enn meg og har ingen barn, mens jeg har to barn. Det var jeg som skrev først til han, men han som ønsket å treffe meg og han som ønsket vi ble kjærester. Han har sine særheter som jeg må venne meg til eller hvor vi kanskje kan møtes på midten. Blant annet sover han med tv på, hvor jeg liker å slukke alt lys og lyd når jeg skal sove. Han snuser om natten og snusposen/posene havner i sengen. Han sover med fjernkontroller, snusboks og telefon oppe i sengen ofte. Han sovner ofte på sofaen når vi ser film og sover der til neste dag. Han har problemer med søvn og våkner flere ganger hvor han da står opp, spiser snop, ser tv osv… Han har og noen fakter (ticks) som jeg synes er sjarmerende. Han er glad i sex, men gir ikke mye kos ellers. Klem og kyss føler jeg at det er jeg som alltid tar insiativ til. Han er ikke flink i å gi komplimenter. Men han er verdens snilleste med både meg og barna. Ordner praktiske ting, lager mat, passer på oss, finner på ting osv osv… jeg har det veldig godt med han. Derfor blir jeg forbanna på meg selv for at jeg ligger her i sengen og surmuler. Jeg har mensen og den ene dagen hadde vi sex (som førte til ett lite blodbad), i går ga jeg han kroppsmassasje og blowjob hvor han kom i munnen min. I dag har jeg vært å handlet julegaver etter jobb og han har vært her med et prosjekt han holder på med. På kvelden lå vi på hver vår side av sofaen og skulle se serie. Jeg tok teppe over han og kysset pannen hans. Han sovnet raskt og jeg spurte om han skulle sove der hele natten, noe han bare mumlet noe til svar på (som jeg ikke forstod). Da han lukket øynene igjen, sa jeg at han ihvertfall kunne ta på et program vi fulgte med på om han skulle sove og la TV-en gå hele natten. Da han tok på noe annet og lukket øyene igjen, ble jeg skuffet og irritert. Overrasket meg selv med det, men bare reiste meg, slukket alt av lys utenom tv og julestjernene og gikk opp i sengen. Så nå ligger jeg her alene og tenker på om jeg virkelig vil ha det sånn! Jeg elsker kos, nærhet og sex… men føler ikke jeg får så mye av det. Ville iallefall likt å sove i samme seng med han. Har tatt opp lignende ting tidligere og han sier da at han trenger tid. At han er vant å være alene og har nå plutselig fått dame med både hus og barn. Håper dette blir bedre, for jeg trenger nærhet og oppmerksomhet. Anonymkode: 8336e...11c Hvor finner dere disse aldrende guttungene, og hvorfor velger dere å bli sammen med dem? Jeg visste at femininiseringen av norske menn har senket kvaliteten betraktelig, men har skaden virkelig blitt så ille at det ikke er mulig å finne seg en voksen mann? Sover med TV’en på, snus og fjernkontroll og mobil i sengen, står opp på natten for å spise snop… herregud, det du beskriver her er jo en tenåring! Endret 21. desember 2022 av ClausSaus 3
Bacteria Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Her var det mye rart.. sover med snus i munnen, snusposer i senga…. Blodbad under sex; greit at alt ikke trenger å være så sterilt men dette hørtes litt i overkant grisete ut. Hvorfor skulle han sette på noe som dere begge følger med på om natta? Sover ikke du heller? Hadde aldri klart å sove sammen med en som har tv på. Hadde sagt at greit du sover i stua, samme hva du ser men jeg legger meg i senga. Ut over disse (i mine øyne) spesielle tingene høres mannen både snill og morsom ut. Får håpe han slutter med disse uvanene etterhvert (snus og smågodt på natt, TV på) Går jo an å ta det opp med ham, på en ordentlig måte. 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 Dere har begge deres søvnvaner for å få sove. Dine er ikke mer riktig enn hans bare fordi dine er mer sosialt akseptert. Hvis han må slutte med sine søvnvansker, så ender det opp med at han ikke får sove. Og hvis du ikke går får mørke og ro, så får ikke du sove. At dere har ulike søvnvaner, betyr ikke at han ikke bryr seg om deg. Dere må finne en løsning som gjør at begge får sove. Dette krever helt klart at dere sover på hvert deres soverom. Kos og nærhet får dere ta unna før dere skal sove. Hvis han ikke kan gi deg det, og du MÅ ha det, så passer dere ikke sammen. Du kan ikke endre personligheten til folk. Angående TVen. Sovner han foran TVen, og du fortsatt skal sitte der, så ber du han ikke om å skifte til en annen film/serie. Da tar du fjernkontrollen, og så trykker du på det du selv vil se. Den som er våken bestemmer. Nekter han, så må dere ha hver deres TV-stue, eller at han har TV på sitt soverom som han går til. Du og ungene kan ikke sitte i sofaen med en som sover og snuser, og så skal han som sover nekte dere å skru på noe annet. Hvorfor forteller du oss at du har mensen, at dere griste og at han kom i munnen din? Hva har det med saken å gjøre? Husk beskyttelsestrekk på puten og tisselaken under pga snusen. Anonymkode: 21771...5c0 1 4
Nevrosererroser Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Dette høres litt ut som samboeren min da vi først ble kjent. Minus snus og fjernkontroller mm i senga. Han måtte ha tv eller radio på for å få sove, sleit og sliter fortsatt en del med søvnen, da står han gjerne opp og ja spiser snop. Han hadde sovesofa på stua og tv+radio på både stue og soverom, det var litt tilfeldig hvor han sov. Med tid og stunder har han helt vent seg av å ha tv eller radio på og vi har funnet ut av hvorfor søvnen er dårlig og hvorfor han har behov for godis når han våkner om natta. Han ble diagnosert med autisme og ADHD. Jeg mener ikke at alle særinger har diagnoser men ting er heller ikke alltid barnslige guttunger som ikke vil. Godteri på natten for eksempel henger her sammen med behov for dopamin for å finne roen, alternativet er ennå mindre og dårligere søvn så da passer han på tannstellet og totalinntaket, verre er det ikke. Snusen er også helt borte nå, det også handla om regulering. Han er selvsagt så stille han kan og gjør sitt ytterste for å ikke vekke meg og vi har sammen gjort ting for at begge skal ha god søvn. God søvnhygiene er viktig for begge selv om hans søvn aldri vil bli helt som den burde vert ideellt sett. Jeg og samboer legger oss alltid sammen, det er en vane som begge har vent oss til å behøve med en liten kosestund før vi sovner. Det trenger ikke vere mer enn et par kyss og litt stryking på ryggen men det er alltid kroppskontakt og nærhet. Vi har også over tid begge blitt komfortable med fysisk kontakt ellers, et kyss, litt spontan dans til en morsom sang, nærhet i sofaen innimellom eller bare en berøring når vi passerer hverandre. Ting tar jo ofte litt tid og dere har bare vert sammen en kort stund. Summa sumarum, det er mulig å finne utav ting med tid og innsats. Samboeren min er ihvertfall en alt for fin fyr på alle områder til at jeg ikke er villig til å også akseptere noen feil. Endret 21. desember 2022 av Nevrosererroser
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Jeg tenkte også at det kunne være noe autisme, ADHD, tourettes eller lignende siden du nevnte tics Anonymkode: 21771...5c0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Dere har kjent hverandre i 4 mnd og han er allerede introdusert for barna??? Hva feiler det deg? Du høres ut som en ubrukelig og uansvarlig mor. 🤢 Anonymkode: e4d44...28c 1 1
Pippi Lotta Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Synes det er alt for tidlig å introdusere barn for en man du bare har kjent i noen få måneder! Ellers forstår jeg det er uvant med hans rutiner om natten, men siden du har barn og ikke kjenner han så godt sover dere vel ikke sammen så ofte? Kan dere ikke være sammen på dagen og så ta ta det å sove sammen lit gradevis?
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Fyren er en umoden guttunge. Det jeg imidlertid reagerer aller mest på er at du har introdusert barna for en du har kjent i kun 4 måneder! Hva i all verden tenkte du her? Anonymkode: df7fd...1dd 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 Det jeg tolker ut av dette er at du har ønsket deg en kjæreste og tatt han som kom inn i bildet ganske kjappt , mens han trengte ei som kunne ta vare på han og hans særegenheter. Han fungerer dårligerere når han ikke har noen som pusher han litt på rutiner og struktur . Å måtte sove med tv på , med snus i munnen og tlf og fjernkontroller i senga høres ut som et resultat av å dempe angst. Du er en mellom ting mellom mor og kjæreste for han Anonymkode: ef902...36d 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Høres ut som du tok det første og «beste» du fant. Fullstendig turn off hele fyren. Og det er alt for tidlig og introdusere barna. Anonymkode: 0c63f...644 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå