Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For meg er det en selvfølge å ha ketchup til pølsa på julemiddagen. Er ikke så glad i julemat, men pølse med ketchup er innafor :) men det var en som lo av meg når jeg sa dette. Hva syns dere, er det verdig en latter eller helt normalt?

Anonymkode: 45256...3b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje litt rart men pølse med ketchup på er jo godt så forstår jo den. Vi har ofte vossamår (tror det heter det) ved siden av juleribba men spør ikke om ketchup til julematen da vi ofte har en god saus til da tror jeg mamma hadde blitt fornærmet 🙈

• Liker 2
Skrevet
-Missi- skrev (1 minutt siden):

Kanskje litt rart men pølse med ketchup på er jo godt så forstår jo den. Vi har ofte vossamår (tror det heter det) ved siden av juleribba men spør ikke om ketchup til julematen da vi ofte har en god saus til da tror jeg mamma hadde blitt fornærmet 🙈

Våssafår? 

• Liker 1
Skrevet

Har aldri hørt om noen som bruker ketchup på julematen,men liker du det,så kjør på! 

Anonymkode: 74e37...24b

• Liker 8
Skrevet

Jeg hadde nok stusset over at en voksen skulle ha ketchup til julematen. Hysterisk morsomt er det jo ikke, men hadde nok smilt litt av det. Men det er jo flott at du sprer godt humør, er det ikke?

Anonymkode: ea6aa...f60

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Våssafår? 

Ja er kanskje det som det heter🤭er ikke vokst opp med det men mamma begynte med det etter hun flytta til vestlandet ☺️

Gjest Keikolina
Skrevet

Må ha ketchup på medisterkakene 😊

Skrevet

Jeg hadde nok også ledd litt, men bare fordi det er morsomt. Du må gjerne spise det så lenge jeg slipper. Men jeg liker ikke surkål, så det er vel også rart.

Anonymkode: e02af...42b

Skrevet

Jeg tenker at viss det er en dag i året en virkelig skal spise det en liker så er det på julaften, om det betyr majones på grøten eller ketchup på pølsene eller piffikrydder på ribba, eller melk til pinnekjøttet.. Det er selvsagt ikke alle sin kopp med te men jeg hadde både som vertskap og som gjest tenkt at det er helt innenfor. Men nå er ikke jeg slik som blir fornærmet lett viss folk gjør sin egen greie ang mat. Så lenge det smaker den som skal spise maten og vedkommende blir mett så er jeg raus nok til at det både er plass til ketchup og annet både julaften og ellers. Men det er nok ikke helt typisk nei, men pytt pytt, så lenge du synes det er godt 😊

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg syns det høres HELT feil ut men stålsetter meg allerede for at ungene skal be om ketchup på julaften... 😂 🙈

Enig med taleren over, det viktigste er at man liker det man spiser. 

Skrevet

Nei ketchup passer ikke til pinnekjøtt. Vi har ikke pølse til pinnekjøttet.

• Liker 1
Skrevet

Dårlig forsøk, TS.

Anonymkode: d78e0...b10

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg hadde nok ledd litt hvis noen sa de brukte ketchup på julematen, ja. Eller kanskje heller blitt veldig overrasket.

Men det er du som skal spise det, ikke jeg. Så hvorfor bryr seg om andre mener det er normalt eller ikke?

Skrevet

Kommer aldri til å bli aktuelt med ketchup og/eller pølsesennep på bordet under julemiddagen.

Tror ikke vi har hatt dette i huset siden ungene var små.

• Liker 3
Skrevet

Ungene spiser stort sett bare pølsene til julemiddagen uansett (de smaker på pinnekjøtt eller ribbe, men foretrekker pølsene), så selvfølgelig får de ketchup. Men jeg setter ikke ketchupflaska på bordet på julaften. De får ketchup i små skåler som de kan dyppe pølsebitene i. Til og med svigermor godtar den måten å gjøre det på.

Anonymkode: f8a52...e6c

• Liker 2
Gjest takinova
Skrevet

Til jul skal alle få det de har lyst på. 

Er da ikke noe galt med ketchup forøvrig, et "krydder" på lik linje med mange smakstilsetninger.

Skrevet

Om du vil ha det, så spiser du det. 

Anonymkode: 7d77f...9cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

For meg er det en selvfølge å ha ketchup til pølsa på julemiddagen. Er ikke så glad i julemat, men pølse med ketchup er innafor :) men det var en som lo av meg når jeg sa dette. Hva syns dere, er det verdig en latter eller helt normalt?

Ketsjup passer da ikke til medisterpølse. Sennep er tingen.

-Missi- skrev (16 timer siden):

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Våssafår? 

Dere snakker om vossakorv.

• Liker 1
Skrevet

Har aldri skjønt meg på sånne hovne mennesker som blir fornærmet over ketchup på andres mat. Liker du ketchup på julematen så spiser du ketchup på julematen, er vel helt ok det vel. Din mat på din tallerken har vel ingen noen andre med, de får bry seg med sin egen tallerken og det de har på der

Anonymkode: 686df...d10

• Liker 3
Skrevet

Ketchup på pinnekjøtt er selvsagt her😄

Anonymkode: efe3a...7b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...