Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor pyntet? Holder det med fin bukse/bluse eller kjører man kjole uansett? 

Anonymkode: 89e79...f73

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja man pynter seg, men vil si fin bukse/bluse også er å pynte seg

Anonymkode: eac17...80b

• Liker 7
Skrevet

Fin bukse og skjorte holder. Her skal jeg og de minste barna dra i kirken, busser frem og tilbake så blir å satse på «fornuftige» klær:) 

Anonymkode: b5551...e27

• Liker 3
Skrevet

Jeg har på kjole om jeg går men så pleier jeg alltid pynte meg etter frokost på julaften. Kjole er ett naturlig plagg for meg å pynte meg med helst en julerød 🥰men nå er jeg generelt veldig glad i kjoler også i hverdagen ☺️

Jeg tenker at du bør gjøre det som føles naturlig for deg ☺️bukse og en fin bluse hørtes fint ut det også☺️

• Liker 2
Skrevet

de fleste pynter seg til jul før de går i kirken, ihvertfall hvis du går på gudstjenesten som er klokka 16, som er ferdig når julen ringes inn kl. 17. Så jeg tenker at det naturlige antrekket er juleantrekket ditt, uansett hvor mye eller lite pyntet det er. Noen pynter seg jo på en enkel måte, mens andre bruker bunad.

Anonymkode: f573e...4e1

• Liker 1
Skrevet

En pynter seg alltid før en går i kirken uansett. Det har med respekt for Gudshuset synes jeg.

Anonymkode: a9d1b...ccc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Sikkert noen som  møter opp der i julepysj og. 

Anonymkode: a572e...92e

• Liker 2
Skrevet

Om du går på kjærestedate, pynter du deg noe særlig eller kommer du i det du går med til daglig? 

Anonymkode: eec45...80b

Skrevet

Du stiller pyntet til julegudstjeneste og gudstjeneste 1. juledag/evt middnatsmesse.

• Liker 4
Skrevet

Tenker det kommer an på hvordan man kommer seg til kirken. Hvis man kjører bil så kan man bruke mindre klær og kan fint pynte seg i kjole. Men om man må gå et stykke, eller ta buss, så trenger man varmere klær. Lite vits å stå på bussholdeplassen i -15 og fryse i tynn kjole, når man kunne hatt på seg overtrekksbukse. 

Anonymkode: 45d1c...758

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg sitter med kåpe på, så jeg har ikke tatt på finstasen. Har genser og bukse under kåpa. 

Folk kommer i alle mulige antrekk, fra finstas til skiantrekk, alle er vel velkommen uansett tenker jeg.

Anonymkode: 5e69c...a44

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Husk at mange kirker må spare på strømmen for tida, så det kan være kaldere der enn vanlig. Jeg ville ha gått for bukse (eventuelt med strømpebukse/stillongs under) og en fin bluse pluss jakke/cardigan som kan tas av hvis det blir for varmt.

Anonymkode: b2f3d...b86

• Liker 2
Skrevet

For et spørsmål!   Så klart man skal pynte seg før man går i kirken,  det er jo julaften  - en høytidsdag! 

Hvorfor spør  man om sånn, er man ikke vant til noe hjemmefra?? sorry at jeg høres ut som en gammel grinebiter altså, men blir lit matt. Det er faktisk normalt å gå i kirken med litt penere tøy. 

Ja, men pynter seg for å gå i kirken. Ta på en pen bukse og en bluse/  genser. Evt kjole /skjørt og litt tykke strømper kanskje, dersom det er veldig kaldt. 

Anonymkode: b748e...350

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

For et spørsmål!   Så klart man skal pynte seg før man går i kirken,  det er jo julaften  - en høytidsdag! 

Hvorfor spør  man om sånn, er man ikke vant til noe hjemmefra?? sorry at jeg høres ut som en gammel grinebiter altså, men blir lit matt. Det er faktisk normalt å gå i kirken med litt penere tøy. 

Ja, men pynter seg for å gå i kirken. Ta på en pen bukse og en bluse/  genser. Evt kjole /skjørt og litt tykke strømper kanskje, dersom det er veldig kaldt. 

Som jeg skulle skrevet det selv, merkelig at folk spør om sånt. 

Anonymkode: 1d997...29c

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Mange har aldri gått i kirken på julaften. Inkludert meg - 46 år og høyere utdanning og høyere IQ og eq enn de fleste. Er bare ikke vokst opp i et kristent hjem og det er veldig mange av oss.

Anonymkode: 76100...f3e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tar på meg det samme jeg skal ha på til julemiddagen og resten av kvelden, så formelt og pent ja.

Anonymkode: 7dc3e...46c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg sitter med kåpe på, så jeg har ikke tatt på finstasen. Har genser og bukse under kåpa. 

Folk kommer i alle mulige antrekk, fra finstas til skiantrekk, alle er vel velkommen uansett tenker jeg.

ikke på julaften vel? på en vanlig søndag kanskje, men julens gudstjenester er jo knyttet til fest og høytid, akkurat som langfredags gudstjeneste er sorgfull og begravelsesaktig. Det er jo et innhold som ligger under og legger noen føringer her.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Mange har aldri gått i kirken på julaften. Inkludert meg - 46 år og høyere utdanning og høyere IQ og eq enn de fleste. Er bare ikke vokst opp i et kristent hjem og det er veldig mange av oss.

Anonymkode: 76100...f3e

nei, men dere kjenner vel til konseptet kirke, julens budskap, høytid, og kan trekke noen naturlige slutninger? føler det kan forventes av folk med høyere IQ og utdannelse enn de fleste.

Skrevet

ikke på julaften vel? på en vanlig søndag kanskje, men julens gudstjenester er jo knyttet til fest og høytid, akkurat som langfredags gudstjeneste er sorgfull og begravelsesaktig. Det er jo et innhold som ligger under og legger noen føringer her.

På julaften ja. Det er luesveis og skiantrekk, rett fra skiløypa. Julaften er den eneste gangen i året vi er i kirken, så det ikke noen vanlig søndag. 

Skrevet

På julaften ja. Det er luesveis og skiantrekk, rett fra skiløypa. Julaften er den eneste gangen i året vi er i kirken, så det ikke noen vanlig søndag. 

da er du et unntak fra de sosiale normene på denne dager, og bør kanskje ikke bruke deg selv som eksempel når noen søker kunnskap om hva som er vanlig og forventet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...