AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Mine barn i barneskolealder ønsker å feire jul alene uten min kjæreste og hens barn. Har sagt at vi ses senere i romjulen men at vi er for oss selv og med noe annen nær familie selve julaften. Det synes de er greit. Kjæreste med barn har uansett andre planer, så det har ikke vært spørsmål om det. Nå er det ikke sikkert den planen blir slik allikevel. Lurer på om jeg da MÅ komme til unsetning. Synes det blir trist om hen er alene med dem. Vi er ikke hjemme, så kan ikke bare invitere dem med dit, såpass langt unna at man måtte kjørt noen timer hjem på kvelden også. Vil ikke avlyse julaften for barna med familie, men kan heller ikke bare invitere med, av flere grunner. Hva ville dere gjort om planen til kjæresten virkelig røk? Vil respektere mine barns ønske om privatliv - vi er særboende, barna kommer bare sånn passe overens, og ses en gang i blant - men håper for all del at de ikke blir alene i jula heller. Synes ikke det går an. Anonymkode: 55147...672
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Jeg hadde respektert barnas ønske og holdt meg til planen siden dette er viktig for barna mine. Anonymkode: 37390...7af 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har satt barnas ønsker først Anonymkode: f4d75...9b1 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Mine barn i barneskolealder ønsker å feire jul alene uten min kjæreste og hens barn. Har sagt at vi ses senere i romjulen men at vi er for oss selv og med noe annen nær familie selve julaften. Det synes de er greit. Kjæreste med barn har uansett andre planer, så det har ikke vært spørsmål om det. Nå er det ikke sikkert den planen blir slik allikevel. Lurer på om jeg da MÅ komme til unsetning. Synes det blir trist om hen er alene med dem. Vi er ikke hjemme, så kan ikke bare invitere dem med dit, såpass langt unna at man måtte kjørt noen timer hjem på kvelden også. Vil ikke avlyse julaften for barna med familie, men kan heller ikke bare invitere med, av flere grunner. Hva ville dere gjort om planen til kjæresten virkelig røk? Vil respektere mine barns ønske om privatliv - vi er særboende, barna kommer bare sånn passe overens, og ses en gang i blant - men håper for all del at de ikke blir alene i jula heller. Synes ikke det går an. Anonymkode: 55147...672 Kjæresten blir jo ikke alene, han har jo sine barn. Mange som feirer på den måten så ser ikke helt den med det ikke går an. Anonymkode: 37390...7af 3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Hvorfor er det trist om han blir alene med dem? De er jo sammen? Og nei, du kan selvsagt verken invitere dem med eller avlyse planlagt besøk. Anonymkode: cec8a...043 3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Kjæresten og hens barn blir jo ikke alene 🤔 De har hverandre. Og på julaften setter du dine barn først! Anonymkode: 26954...b49 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Du følger barnas ønsker, mannen må være voksen nok far for sine barn. Anonymkode: adf38...009 2
Ananas. Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Det er ikke synd på et voksent menneske som skal ferie jul sammen med sine egne barn, selv om det kanskje er litt stusselig. Respekter løftet du har gitt dine egne barn, og kos dere sammen senere. Å endre det så tett opp til feiringen bidrar antagelig bare til enda dårligere stemning. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Barna. Always. Kan du og barnets andre forelder feire sammen med barna da? Mine foreldre har vært skilt i ca 30 år. Feirer alltid juleaften sammen med meg og mine barn. Uten unntak. Anonymkode: 92b2f...4c0 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Han har barna sine, og han greier vel å fikse julaften som en voksen person. De er da ikke «alene». Anonymkode: 40001...42e 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 De kan ikke inviteres til dere, fordi det er langt å kjøre, og du vurderer om du derfor må dra til dem? Ikke logisk Anonymkode: 928be...2a3 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 Tenker a AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Barna. Always. Kan du og barnets andre forelder feire sammen med barna da? Mine foreldre har vært skilt i ca 30 år. Feirer alltid juleaften sammen med meg og mine barn. Uten unntak. Anonymkode: 92b2f...4c0 Denne varianten blir det stikk motsatte av hva mine egne ønsker seg. De ønsker å feire med familie vi er bedt til. Håper bare planen holder og at alle blir ivaretatt. Selvsagt er fyren voksen, men tenker på at det hadde blitt stusselig bare de og at det på en måte blir mitt problem også fordi jeg bryr meg om dem. Anonymkode: 55147...672
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De kan ikke inviteres til dere, fordi det er langt å kjøre, og du vurderer om du derfor må dra til dem? Ikke logisk Anonymkode: 928be...2a3 Nei. Vi er bedt et annet sted. Til familie som bor lenger vekk. Anonymkode: 55147...672
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 Ananas. skrev (18 minutter siden): Det er ikke synd på et voksent menneske som skal ferie jul sammen med sine egne barn, selv om det kanskje er litt stusselig. Respekter løftet du har gitt dine egne barn, og kos dere sammen senere. Å endre det så tett opp til feiringen bidrar antagelig bare til enda dårligere stemning. Tror nok jeg er enige med de fleste av dere her, at jeg bør holde meg til planen jeg har med egne barn. Handler ikke egentlig om kjæresten heller, men om at han har barn og at de ville syntes det var kjedelig å være hjemme bare de. Ser litt på det som min jobb å ordne opp da, siden jeg er hans kjæreste. Men prioriterer vel egne barn først ja. Anonymkode: 55147...672
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #15 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror nok jeg er enige med de fleste av dere her, at jeg bør holde meg til planen jeg har med egne barn. Handler ikke egentlig om kjæresten heller, men om at han har barn og at de ville syntes det var kjedelig å være hjemme bare de. Ser litt på det som min jobb å ordne opp da, siden jeg er hans kjæreste. Men prioriterer vel egne barn først ja. Anonymkode: 55147...672 Men hva tenkte du er alternativet? Å avlyse besøket hos dem som venter på dere og har planlagt at dere kommer? Det går selvsagt ikke an. Anonymkode: cec8a...043 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå