Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alenemor til en gutt på 10 år. Har 80% omsorg, faren er sporadisk til stede men ingenting stabilt. Jeg skulle ha julaften i år og han nyttår men siden han som sagt er sporadisk skal jeg ha både jul, romjul og nyttår. For meg er dette helt fint. Mine foreldre kommer til jul og jeg vil reiser til de til nyttår. De bor ca 4 timer unna. Her er problemet: 

jeg har hatt ny kjæreste i 3 år. Men jeg føler veldig på at han ikke helt prioriterer slik eg kanskje hadde håpet / ønsket. Nyttår i fjor var han på fyllefest med kompiser, men da snakket vi om at neste år feirer vi sammen. Men nå begynner han igjen, han har ikke lyst å reise, han har ting han må gjør, han er invitert på fest osv. Så sa jeg at jeg hadde håpet han kunne bli med, jeg har ikke vært «hjemme» på 6 mnd, og hadde betydd mye for meg om han ble med. Jeg ser jo på han som en del av familien. Men da fikk jeg slengt tilbake at han fikk hvertfall ikke lyst å bli med når jeg sytet sånn. Dette såret for jeg prøvde bare å si hvordan jeg følte det. Er jeg urimelig? Forventer jeg for mye? 

Anonymkode: 6c102...a36

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta på alvor at han ikke vil feire med deg og tom er ufin når du spør. 

Anonymkode: 04fca...435

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ta på alvor at han ikke vil feire med deg og tom er ufin når du spør. 

Hva mener du? At jeg skal respektere det og la det ligge? 

Skrevet

Han bryr seg ikke, han vil nok egentlig være singel, men synes sikkert det er greit å ha fast tilgang på sex. 

Anonymkode: 30a9a...061

• Liker 10
Skrevet

Han bryr seg ikke, han vil nok egentlig være singel, men synes sikkert det er greit å ha fast tilgang på sex. 

Men når jeg spør om han ønsker å være singel sier han nei og at han vil ha meg. 

Skrevet

Du trenger et bedre forbilde for din sønn. 

Anonymkode: 0a15f...27f

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Du trenger et bedre forbilde for din sønn. 

Ja men i følge han forventer jeg for mye. 

Skrevet

3 år.. Ikke noe forklaring på hvorfor? Ser han ikke venner ofte? 

Høres ut som han vil gjøre litt som han selv vil og ikke er helt "inn i familien" eller typ styrer selv når han er med eller ikke. 

Kjipt at det er sånn. Hadde nok reagert jeg også. Men må vel være en grunn/tanke bak at han ikke vil? 

Anonymkode: bb77c...e00

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men når jeg spør om han ønsker å være singel sier han nei og at han vil ha meg. 

Fordi han vet hva konsekvensen blir dersom han svarer "ja" på spørsmålet. 

• Liker 8
Skrevet

Høres ut som en umoden dust, å kommunisere så dårlig, så lite lydhør mot deg og hva du trenger/ ønsker, og så prøve å legge skylda over på deg for det… premiedust du har der

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva mener du? At jeg skal respektere det og la det ligge? 

At du skal ta til etterretning at han ikke bare ikke er klar for det forholdet du ønsker, men har en livsstil som ikke er forenelig med å være stefar.

Jeg har ikke barn en gang, og jeg ville aldri ha datet noen som sa nei til høytid med meg for å gå på fylla med venner. 

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva var egentlig avtalen deres? At dere skulle feire hos dine foreldre eller at dere skulle finne på noe sammen? Bestemte du at dere skulle til dine foreldre da faren ikke kunne ha barnet på nyttår uten å involvere ny kjæreste? 

Anonymkode: 56d7d...a80

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei du forventer ikke for mye! Etter 3 år burde han selv foreslå å feire sammen med deg. Veldig rart at han ikke setter mer pris på deg. Jeg hadde blitt kjempelei meg, men mest for at han ikke verdsetter meg ved å oppføre seg slik. 

❤️

• Liker 3
Skrevet

Det der hadde ikke vært i mitt hjem, for å si det sånn.. han virker ufattelig umoden! Nei, du forventer absolutt ikke for mye! Når dere i TILLEGG har snakket om det på forhånd har jo HAN laget forhåpninger for deg til og med.. håper ikke han driver spnn med flere ting, i såfall kategoriseres vel det som psykisk vold.

Anonymkode: 6648c...a75

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Ja men i følge han forventer jeg for mye. 

Han er for umoden. Han er enda på stadiet hvor festing og kompiser betyr mest. (Noen er der for alltid.)

Han er ikke der hvor han vil slå seg til ro. Du er mor til en tenåring snart. 

Anonymkode: 39859...6a8

• Liker 6
Skrevet

Dere er på altfor forskjellige steder i livet. Hvor gammel er han?

Du ser på ham som familie, han ser på deg som kjæreste. Det er stor forskjell.

Her må dere ta en prat og avklare forventninger til forholdet, mest av alt for din sønns skyld. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Han brukte hersketeknikk for å få deg til å rygge unna slik at han får viljen sin og du sitter der med dårlig samvittighet over noe som er naturlig å forvente etter så lang tid sammen  

Anonymkode: ea80d...fe3

• Liker 7
Skrevet

Han brukte hersketeknikk for å få deg til å rygge unna slik at han får viljen sin og du sitter der med dårlig samvittighet over noe som er naturlig å forvente etter så lang tid sammen  

Ja, jeg også tenkte at dette var naturlig. At vi feiret sammen. Har også tidligere uttrykt at jeg kunne ønske han kunne bli med til der jeg er fra. Han tar fri fra jobb for å reise på langhelg med kompiser , osv. men når jeg spør er alt vanskelig, må tenkes på, så lager han mye «styr» rundt det, jeg blir lei meg og sier det og da er alt min feil. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Dere er på altfor forskjellige steder i livet. Hvor gammel er han?

Du ser på ham som familie, han ser på deg som kjæreste. Det er stor forskjell.

Her må dere ta en prat og avklare forventninger til forholdet, mest av alt for din sønns skyld. 

Han er 27 år. Jeg er 30. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han er for umoden. Han er enda på stadiet hvor festing og kompiser betyr mest. (Noen er der for alltid.)

Han er ikke der hvor han vil slå seg til ro. Du er mor til en tenåring snart. 

Anonymkode: 39859...6a8

Ja men har snakket så mye med han om det. Da lover han endring , men på samme tid legger han enormt mye på meg. At jeg ikke forstår han og hans behov for egentid. Ser han maks 2 ganger på en uke så føler jeg respekterer egentiden hans mye. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det der hadde ikke vært i mitt hjem, for å si det sånn.. han virker ufattelig umoden! Nei, du forventer absolutt ikke for mye! Når dere i TILLEGG har snakket om det på forhånd har jo HAN laget forhåpninger for deg til og med.. håper ikke han driver spnn med flere ting, i såfall kategoriseres vel det som psykisk vold.

Anonymkode: 6648c...a75

Jo er slik med alt. Også når jeg kanskje vil snakke om det eller blir lei meg så hever han stemmen, «gidder» ikke mer osv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...