Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om at kvinner velger å ta abort fordi man har angst for å føde?

Anonymkode: 3783b...c90

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen tanker om det annet enn at jeg kan forstå angsten. Det er ikke min sak.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva tenker dere om at kvinner velger å ta abort fordi man har angst for å føde?

Anonymkode: 3783b...c90

At man ikke skal dømme den enkeltes personlige valg. 

Anonymkode: 1f708...e0e

• Liker 1
Skrevet

Kan godt forstå den. En kvinne kan bli skadet for livet/dø pga fødsel. Samtidig sier jo mange at det er verdt det. 

Anonymkode: 48c61...6e2

• Liker 6
Skrevet

Spør om å få keisersnitt

• Liker 2
Skrevet

Det er utrolig vondt å ta abort også for de som tror noe annet!

Anonymkode: d4a42...76e

• Liker 2
Skrevet

Tenker at det er bedre å innse sine svakheter enn å være som alle disse sutrete damene som på død og liv skal ha unger men ikke gidder å føde dem.

Anonymkode: e0670...192

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Jeg tenker at hvis kvinnen(e) har et stort ønske om å bære frem egne barn, håper jeg de får hjelp med angsten slik at den ikke står i veien for drømmen og ønsket

Endret av MøllersTran
Rar setning
  • Liker 1
Skrevet

Hvor langt på vei snakker du om ? Akkurat fått vite at de er gravid...eller plutselig angst ved 18 uker og ta abort? 

Skrevet

Overskygger angsten for fødsel ønsket om å få barn tenker jeg som så at abort er det rette valget. Forøvrig er det en veldig legitim frykt. Man skal ikke bagetallisere komplikasjonene som kan komme før, under og etter fødsel. Selv symptomene som følger ukompliserte svangerskap og fødsler er en stor påkjenning for kroppen. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at abort ikke er et prevensjonsmiddel, og at man da med viten og vilje har satt seg selv i en svært vanskelig situasjon. Det er ingen prestasjon å unngå uønskede svangerskap da det finnes en lang rekke med lett tilgjengelige prevensjonsmidler. 

Og dersom det er slik at du ønsker barn, men av en eller annen grunn ikke vil gjøre det milliarder av andre kvinner har gjort før deg i tusenvis av år, så kan du jo heller velge å bli fostermor. Det er tusenvis av flotte fosterbarn mellom 0-18 år der ute, som er i desperat behov av omsorg, trygghet og kjærlighet 🩵 Man skal hvert fall ikke bruke abort som en truende pressmiddel for å tvinge gjennom planlagte keisersnitt. Da har man fremvist en moral og et etisk tankesett som tilsier at man ikke burde ha omsorg for barn i det hele tatt. 

Anonymkode: 65910...4cd

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gå til lege og fortell om situasjonen. Du får garantert ks

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker at abort ikke er et prevensjonsmiddel, og at man da med viten og vilje har satt seg selv i en svært vanskelig situasjon. Det er ingen prestasjon å unngå uønskede svangerskap da det finnes en lang rekke med lett tilgjengelige prevensjonsmidler. 

Og dersom det er slik at du ønsker barn, men av en eller annen grunn ikke vil gjøre det milliarder av andre kvinner har gjort før deg i tusenvis av år, så kan du jo heller velge å bli fostermor. Det er tusenvis av flotte fosterbarn mellom 0-18 år der ute, som er i desperat behov av omsorg, trygghet og kjærlighet 🩵 Man skal hvert fall ikke bruke abort som en truende pressmiddel for å tvinge gjennom planlagte keisersnitt. Da har man fremvist en moral og et etisk tankesett som tilsier at man ikke burde ha omsorg for barn i det hele tatt. 

Anonymkode: 65910...4cd

Si det til oss som faktisk blir gravid på prevensjon.  

Blitt gravid 2 ganger på spiral jeg. Min venninne fikk barn mens hun fikk p sprøyter. 

Anonymkode: 299ec...6b9

• Liker 4
Skrevet

Tenker det er veldig trist. Og håper de som har det sånn får støtte til å kunne gjennomføre enten en vaginal fødsel eller et keisersnitt. (Tenker også det er en katastrofe dersom det i det hele tatt finnes kvinner som vurderer abort dersom lovbestemt selvvalgt keisersnitt hadde vært et alternativ)

Anonymkode: 822fa...9dd

Skrevet

Snakker du om deg selv eller statistikk her?

Eller er dette teoretisk problemstilling?

Anonymkode: b15ad...303

Skrevet

Syns det er helt ok. Nå går jeg på prevensjon da, men hadde tatt abort hvis jeg ble gravid. Jeg skal aldri føde. All ære til alle mødre der ute ass! 

Anonymkode: 14c05...c57

• Liker 4
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Man skal hvert fall ikke bruke abort som en truende pressmiddel for å tvinge gjennom planlagte keisersnitt. Da har man fremvist en moral og et etisk tankesett som tilsier at man ikke burde ha omsorg for barn i det hele tatt. 

Hvorfor ikke? Er reelt sannsynlig at det finnes kvinner i denne situasjonen -som ønsker barn og som kunne vært utmerkede mødre - men som ikke orker å gå gjennom en vaginal fødsel. Bør være helt ok å velge keisersnitt i stedet. 

Men tenker samfunnet rundt har sviktet ved å ikke gjøre selvbestemt keisersnitt til en rettighet. 

Anonymkode: 822fa...9dd

• Liker 2
Skrevet

En abort kan være ganske omfattende og få flere følger det også, både mentalt og fysisk. Jeg ble innlagt 2 ganger , var syk med infeksjoner og store smerter i mange uker etterpå… måtte i narkose til slutt. Selve aborten gikk ikke som den skulle, og det ble masse smerter og undersøkelser jeg måtte gjennom. Alt annet enn jeg ble fortalt på forhånd for å si det sånn.

Anonymkode: e579f...02b

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tenker at det er bedre å innse sine svakheter enn å være som alle disse sutrete damene som på død og liv skal ha unger men ikke gidder å føde dem.

Anonymkode: e0670...192

Toskete svar. Det handler ikke om å ikke gidde🙄

Anonymkode: 9f358...1ad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...