Gå til innhold

Nedsatt sexlyst på p pille

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever nedsatt sexlyst på p- piller (mercilon) og sitter nå å vurderer kobberspiral. 
Men er litt bekymret da man hører en del skrekk historier om blødninger, smerter osv. Noen med erfaringer fra en av de nyere kobberspiralene/stav/kuler på markedet? 
Vurderer også om mini pillen kan være et alternativ, men bekymret for samme bivirkning. Noen som har erfaringer med å bytte fra p- pille til mini pille?

Tusen hjertelig for all erfarings deling

Anonymkode: 7fe76...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om bruken kun handler om prevensjon, og ikke om kontroll av mens, så anbefaler jeg kondom. 10 av 10 ganger.

Anonymkode: 0d248...a20

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker minipille (pga alder), har mesten ikke mensen å er minst like kåt som før. Eneste er at jeg har litt problemer m å få orgasme, men det begynner å gå seg til nå.

Anonymkode: ae3eb...b3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg opplever nedsatt sexlyst på p- piller (mercilon) og sitter nå å vurderer kobberspiral. 
Men er litt bekymret da man hører en del skrekk historier om blødninger, smerter osv. Noen med erfaringer fra en av de nyere kobberspiralene/stav/kuler på markedet? 
Vurderer også om mini pillen kan være et alternativ, men bekymret for samme bivirkning. Noen som har erfaringer med å bytte fra p- pille til mini pille?

Tusen hjertelig for all erfarings deling

Anonymkode: 7fe76...811

Jeg mistet lysten av ppiller, og fikk voldsomme bivirkninger. Ble lagt inn på sykehuset pga smerter, når byttet merke. Ble frarådet fremtidig bruk. 

Fikk prøve minipiller, tok i 4 dager, og slet med grusom bivirkning i 3 mnd. Ble frarådet all kjemisk prevensjon etter dette. 

Spiral har jeg ikke turt. Har hørt så mye negativt om. Søster har, og sliter med kraftige blødninger. 

Men det som ikke fungerer for en, det kan jo fungere for en annen. 

Ev mannlig venn av meg skar opp penishode på spiralstrengen som kommer ut av livmortappen. Satt fast inni dama si, og dro ut hele spiralen. Begge til sykehus. Han nekter å ligge med en dame med spiral. Fikk angst. Har arr på pikken. 

Jeg kan fortelle mange historier ang venninner. Kjenner bare ett menneske som er fornøyd med hormon prevensjon. Kontra ca 20 som klager over bivirkninger. Ekstrem hodepine feks. 

Anbefaler kondom. Det rokker ikke opp hormonsystemet, og beskytter bedre mot sykdommet. 

Anonymkode: 62914...fa5

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg bruker minipille (pga alder), har mesten ikke mensen å er minst like kåt som før. Eneste er at jeg har litt problemer m å få orgasme, men det begynner å gå seg til nå.

Må legge til at jeg ikke har noen andre bivirkninger heller. Har gått på de siden 1.juni 21. Kanskje flaks ? Har vært livredd hormonpreparater hele livet å nektet å bruke det så exen tok strengen når barna var ferdig produsert. Følte ikke for å kreve det av ny mann tidlig i dating/forhold og kondom blir jeg så sår av. Så valgte i samråd med lege hormonspiral men begynnte på minipille først pga ventetid på time. Men hun fikk ikke satt inn spiralen å jeg trivdes m pillene så jeg avlyste timen hos gyn å spiralen ligger her enda 😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...