Gå til innhold

Invitert på brødskiver og pepperkakebaking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare meg som synes det er litt spesielt? Min søster har invitert hele storfamilien (søsken, nevøer, kusiner og besteforeldre) på pepperkakebaking i morgen kl 16.30. Folk kommer da rett fra jobb, skole og bhg. Da skal vi få servert brødskiver for vi begynner å lage pepperkaker. 

Anonymkode: 07fb5...727

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er spesielt med det? 

Syns det hørtes ut som en grei deal. 

• Liker 37
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir vel for mye og for sent hvis hun i tillegg skal lage mat til hele gjengen. 

Folk kan tenke forut og ta med en ekstra matpakke hvis de bruker være veldig sultne sist på ettermiddagen. 

Anonymkode: d721c...d41

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Hva er rart med dette?

Om du gjerne vil ha middag får du sikkert lov til å kjøpe mat og tilberede den+rydde opp :) 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet

Skjønner ikke problemet? Vi bytter ofte om på måltidene når vi skal noe. Dvs kaldmat/brødskiver til middag, og middagsmaten til kvelds. 

Og snitter/brødskiver er enkel mat å spise med en hånd mens man driver med noe annet. 

Anonymkode: a8c52...642

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Så takk nei da? Eller foreslå å spleise på pizza på døra.

Anonymkode: cdc85...ee1

Skrevet

Det er dyrt å invitere storfamilie på middag. Om hun står for brødmat og pepperkakedeig og -pynt, hva i alle dager klager du på?

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Håper det er snitter! Delikat og nydelig god mat.

Anonymkode: 67e3f...03e

• Liker 1
Skrevet

Kanskje hun tenker at dere kommer til ulike tider, så da er brødskiver praktisk, siden spisebordet er opptatt av pepperkakebakere?

Anonymkode: 2aa2c...772

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Jeg forstår at du reagerer, men jeg kommer fra en kultur hvor det er uhørt å gi gjester noe annet enn skikkelig god og ordentlig mat.

Et forslag: Dere kan jo kanskje kjøpe pizza og spleise alle sammen?

Endret av Spiteful
Mange som tydeligvis ikke forstår at pizza kun var et vennlig forslag til en enkel løsning
  • Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er det bare meg som synes det er litt spesielt? Min søster har invitert hele storfamilien (søsken, nevøer, kusiner og besteforeldre) på pepperkakebaking i morgen kl 16.30. Folk kommer da rett fra jobb, skole og bhg. Da skal vi få servert brødskiver for vi begynner å lage pepperkaker. 

Blir ikke tid til pepperkakebaking om dere også skal ha middag. Etter middag blir man daff og pauser før man gjør annet også. Brødskiver er kjipt med poenget er nok å bruke tiden på det dere faktisk kommer for å gjøre. 

Anonymkode: be095...884

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Høres helt greit ut dette da

• Liker 3
Skrevet

Jeg ser ikke problemet. Hensikten med besøket er pepperkakebaking, det er ikke et middagsbesøk.

Det er gjerne mindre barn tilstede som gjør at man ikke har så mange timer på seg før de skal i seng, og man kan gjerne ikke begynne tidligere pga jobb? Folk er vel stort sett sulten hvis man kommer rett fra jobb, og skiver er enkelt og greit. Skal hun lage full middag, og kanskje er på jobb først, så blir det fort så sent at man ikke får god nok tid til hovedpoenget med besøket. En kunne alltids bestilt pizza el, men jeg synes dette er helt kurant. 

Anonymkode: ef65a...821

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg syns det høres koselig ut. En ettermiddag etter jobb i julestria, blir det voldsomt å skulle servere varmmat til hele storfamilien, både praktisk og økonomisk sett. Og samtidig er det trivelig gjort å invitere på pepperkakebaking hjemme hos seg. 

For meg ville det i hvert fall vært viktigere å være med på en sånn samling enn å spise varmmat til middag akkurat den dagen.

Anonymkode: 1dae5...2b2

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Spiteful skrev (10 minutter siden):

Jeg forstår at du reagerer, men jeg kommer fra en kultur hvor det er uhørt å gi gjester noe annet enn skikkelig god og ordentlig mat.

Dere kan jo kanskje kjøpe pizza og spleise alle sammen?

Jo, men ingen kulturer har uendelig med penger.

Eller tid.

Hun betaler nok ganske mange hundre for deig+pynt.

Gjestene kan stå for middag om de ønsker det. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Spiteful skrev (13 minutter siden):

Dere kan jo kanskje kjøpe pizza og spleise alle sammen?

Ja "brødmat" er selvsagt mye dårligere mat enn "skikkelig god og ordentlig mat", som f.eks bestillings pizza :fnise: Var dette noen slags ironi, eller står du  og"din kultur" faktisk inne for den? 😅

• Liker 25
  • Nyttig 3
Skrevet
AprilLudgate skrev (1 minutt siden):

Jo, men ingen kulturer har uendelig med penger.

Eller tid.

Hun betaler nok ganske mange hundre for deig+pynt.

Gjestene kan stå for middag om de ønsker det. 

Nei selvfølgelig, men i min kultur kan det ikke falle noen inn å kun servere brødskiver og lignende uansett😅 Vi er veldig opptatt av oppvarting av gjester da, på en måte som ikke er normalt i Norge.

• Liker 5
Skrevet

Høres perfekt ut i mine øyne! Elsker lavterskelsosialisering ❤️

Anonymkode: ffba5...f9e

• Liker 15
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...