Gå til innhold

Liker din hund å stå ute i bånd/luftegård?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har til dags dato ikke hatt en hund som har trivdes spesielt med å stå ute i bånd eller hundegård. De har godtatt det alle som en med tilvenning, men samtlige har mye heller ville vært hvor folket er. Det være seg ute eller inne.

En liten halvtime her og der i hundegård eller løpestreng alene har det blitt, men det ustyret har for det meste stått ubrukt. Virker til å ha lite for seg. Alle har stirret med håp i øynene når de hører noen i yttergangen og sprunget lykkelig inn igjen når sesjonen var over.

Kjenner til flere andre hunder som selv virker til å ønske å stå en del ute. Har det med rase å gjøre, eller bare vane tro? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjeterhund, hun velger ofte å stå igjen i bånd ute når vi har vært på tur. Tror hun liker å følge med på hva som skjer 🤷‍♀️ Hender også hun trekker mot luftegården sin. Jeg jobber hjemmefra, så hun blir aldri «stuet bort», og får sikkert mer enn nok menneskelig kontakt i løpet av dagen 😅

Skrevet
solsolsol skrev (4 minutter siden):

Jeg har gjeterhund, hun velger ofte å stå igjen i bånd ute når vi har vært på tur. Tror hun liker å følge med på hva som skjer 🤷‍♀️ Hender også hun trekker mot luftegården sin. Jeg jobber hjemmefra, så hun blir aldri «stuet bort», og får sikkert mer enn nok menneskelig kontakt i løpet av dagen 😅

Kun hatt border collie opp igjennom. De har hatt samme holdningen til å stå ute både i perioder hvor det har vært folk hjemme hele døgnet og når husstanden har vært ute på jobb/skole i hverdagen. Kan jo være individavhengig, eller et eller annet med hundeholdet som gjør at de vil være der flokken er. Både gård og bånd har som nevnt vært lite brukt siden de ikke virker til å like det så mye.

Hunden jeg har nå kan velge å gå ut på terrasse eller inngjerdet hage dersom en utgangsdør er åpen. Greit viss hun har mulighet til å velge selv virker det som. Om døren er lukket vil hun heller være inne med folket.

Skrevet

Har gjort om hele hagen til en eneste stor hundegård ved å gjerde den inn. Og der elsker hun å løpe rundt.

Anonymkode: a3bb0...686

Skrevet

Kunne hundene velge, ville de forfulgt meg hele tiden. Men når de først er blitt satt ut i luftegårdene, liker de å være der.

Skrevet

Min hund går ikke ut uten meg. Slipper jeg han ut i hagen sitter han på trappen og stirrer på døren til jeg åpner den igjen, går ikke på do engang.

Har flere hunder i nær familie og de tar seg en runde, gjør fra seg og setter seg foran døren de også. Det er rasebetinget så klart, men hunder vil stort sett være der eier er.

Anonymkode: 3e6ef...408

Skrevet

Kun hvis noen er ute sammen med han 😊 Er han alene, er det ikke så stas.... 😄 Er vi hos svigers, som bor veldig landlig til er han stort sett løs på tunet. Han stikker ikke av. Men ja, han liker best at noen er ute med han 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...