Gå til innhold

Omgangssyken barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

datteren min kom hjem fra besøk nå, der hun ene venninna fikk omgangssyken og kastet opp der. De hadde sittet litt fra hverandre, men delte godteskål. Går jo også i samme klasse.  Vi skal egentlig ha minijulaften med familien i morgen pga vi er skilt. Dropper vi det eller gjør vi som planlagt hvis ikke hun viser tegn på å være dårlig? Jeg får dårlig samvittighet hvis vi smitter de andre, besteforeldre og tanter/onkler. Men samtidig skal hun jo på skolen i morgen. 

hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 4fe16...8a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lev som normalt, gjør det dere har planlagt.

Anonymkode: b7016...82a

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde glatt holdt barnet mitt hjemme da uansett symtomer eller ei. Ikke vits å risikere at familien blir sengeliggende i julen. Leste Norovirus er på full fart og det er vanvittig smittsomt. Det er en 3.klassing, de går ikke glipp av stort siste 2 dager

Anonymkode: 14b8c...9ef

• Liker 2
Skrevet

Vi lever som vanlig og sender unger på skole/AKS og barnehage helt opp til julaften. Det som skjer det skjer. 

Anonymkode: c3637...395

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man er smittefarlig i opp mot 48 timer etter siste oppkast om det er snakk om noro-viruset. Det betyr ikke nødvendigvis at din datter er smittet, men greit å ha i bakhodet ja. Er det flere i familien til venninne som har fått det? Selv om det går omgangssyke nå, så kan det jo bare være "tilfeldig oppkast". Kan dere ha det selskapet på torsdag istedet? Ellers kan dere utsette til romjula. Se det an til i morgen. AB over meg sier noe bra. Lev som vanlig :) 

Skrevet

Lev som vanlig.. det er jo det man ellers ville gjort? Altså før korona osv.. vær heller nøye med håndvask, sett frem antibac og sørg for at datteren din har god håndhygiene på do.

Anonymkode: ea4a7...783

• Liker 1
Skrevet

Ts her

ja de har hatt omgangssyken i familien for noen dager siden, så er det. 
jeg er litt for ordentlig, så dropper nok familieselskapet men lar hun dra på skolen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ts her

ja de har hatt omgangssyken i familien for noen dager siden, så er det. 
jeg er litt for ordentlig, så dropper nok familieselskapet men lar hun dra på skolen. 

Begge deler er like greit, eller ille synes jeg. Familieselskap kanskje nesten bedre, for der kan du lettere passe på hygiene ser jeg for meg. Viktigste er å være nøye på hygiene, vaske hender grundig, bruke godt med såpe og vann.

Anonymkode: 5b102...482

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Begge deler er like greit, eller ille synes jeg. Familieselskap kanskje nesten bedre, for der kan du lettere passe på hygiene ser jeg for meg. Viktigste er å være nøye på hygiene, vaske hender grundig, bruke godt med såpe og vann.

Anonymkode: 5b102...482

Hele klassen har jo allerede vært utsatt for smitte i dag, så det tenker jeg er ok. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde droppet selskapet. Ubehagelig å ha på samvittigheten hvis det holdes å så blir gjestene smittet. Kjedelig å ødelegge jula for andre. 

Anonymkode: a2f02...bd3

• Liker 1
Skrevet

Vi har nettopp hatt det, og fy søren så syk jeg ble. Minste på 2 var først, han var "vanlig" syk med oppkast i noen timer, spydde hver halvtime/time.  Samme med mann og datter som ble syke etterpå. 

Jeg spøy med 1-2 minutters mellomrom i 16 timer. ALDRI hatt det sånn før. Jeg er høygravid også. Det er det jævligste jeg har vært med på. Tok 3-4 dager før jeg ble meg selv igjen. 

hold hjemme. 

Anonymkode: 0331d...a33

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Vi har nettopp hatt det, og fy søren så syk jeg ble. Minste på 2 var først, han var "vanlig" syk med oppkast i noen timer, spydde hver halvtime/time.  Samme med mann og datter som ble syke etterpå. 

Jeg spøy med 1-2 minutters mellomrom i 16 timer. ALDRI hatt det sånn før. Jeg er høygravid også. Det er det jævligste jeg har vært med på. Tok 3-4 dager før jeg ble meg selv igjen. 

hold hjemme. 

Anonymkode: 0331d...a33

Samme her. To runder på 1 mnd. Har aldri kastet opp så mye før. Toppen i dag. Nå er alle bortsett fra 1 syk i familien, men det kommer. Jula kom en uke for tidlig i år 😕

Anonymkode: f4e23...1fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...