Gå til innhold

Hvordan klarer andre å få så fløyels sminket hud og jeg ikke?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært gjennom 50-100 foundations, foundations puddere, bb creamer og mineralpuddere.  Samme hva så blir alltid porene mine større på kinn og neset og generelt blir sminken veldig synlig og legger seg kakete. Jeg har betalt for sminkeveiledning på Make Up Store og fått mange gratis sminkeprøver på parfymeri og MAC og blitt sminket mange ganger i butikken av de som jobber der. Det samme skjer da også. 

Jeg har prøvd forskjellige primere, men selv de mettende gir meg bare glinsende blank hud. 

Jeg har prøvd forskjellige settingpuddere, men ender opp med å få livløs og synlig pudrete hud som ser ut som at jeg har sett et spøkelse, fremhever rynker men dekker porer men etter noen timer når pudderet har satt seg så ser jeg like jævlig ut igjen. Dere vet sånn når det bare synd lang vei at noen har sminka seg ræva som om man kom rett fra et whisky nachspill og har sigget hele natta og ser ut som et vrak haha.. 

Hudpleien min er grei tror jeg, men jeg har aldri funnet en fuktighetskrem jeg er 100% fornøyd med. Tror jeg bare har veldig vanskelig skin surface! 

Overalt ser jeg damer som har fløyelsglatt resultat på huden av sminken og jeg har vært så desperat at jeg har spurt de om hvordan de sminker seg, hvilke produkter og hvordan de bruker børsten og kjøpt det samme og hermet men fortsatt får jeg så stygt resultat. Det gjelder når jeg sammenligner huden med ekte damer jeg møter og går forbi IRL eller i kassa på HM osv og ikke på nett bak filter. 

Hvorfor klarer jeg ikke å få sånn resultat? Hvaaaa kan jeg gjøre?! 

Anonymkode: e6cb5...c24

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nøkkelen for min del er jevnlig hudpleie og tilpassede produkter. Nå bruker jeg ikke dekkende hudsminke lengre og har glød naturlig.

Anonymkode: b5715...e67

• Liker 2
Skrevet

Ps: min hudtype er 35 år (alltid hatt dette problemet), vært veldig fet i tenår og 20 årene men blitt noe tørrere nå. Dvs den føles stram og tørr rett etter dusj og vask men blir fort oljete og fet utover dagen. Store porer har jeg alltid hatt, men blitt større med årene. Størrelsen på porene vet jeg at jeg ikke kan gjøre noe med, men hvordan sminken legger seg og synes så godt plager meg virkelig. Jeg føler meg direkte stygg og det tærer veldig på selvfølelsen min.. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nøkkelen for min del er jevnlig hudpleie og tilpassede produkter. Nå bruker jeg ikke dekkende hudsminke lengre og har glød naturlig.

Anonymkode: b5715...e67

Hvilke produkter har fungert best for deg og hva slags hudtype har du og hva føler du produktet gjorde for deg? 

Skrevet

Det er egentlig ikke glød jeg er ute etter. Med fet og blank hud vil jeg gjerne matte, men jeg kan leve med å måtte blotte i løpet av dagen. Det jeg ikke vil leve med er at sminke legger seg så fælt på huden at det ser veldig unaturlig og synlig ut i rynker og porer og huden generelt i forhold til disse andre jeg ser og studerer og beundrer sminken til 

Skrevet

Vanskelig å si akkurat hva som skal til. Min fremgangsmetode var å hele tiden gjøre små forbedringer, dvs hvis det er noe som fungerer litt bedre enn noe annet, så holder jeg meg til det, og fikser noe annet. Eneste primeren som har gjort noe som helst for huden min er impossible primer fra wet n wild (funker sikkert ikke for alle, men jeg liker den). Ellers tror jeg øvelse har mye å si, prøve ut forskjellige metoder og verktøy. Mange elsker svamp, jeg derimot får bedre resultat med børste. Sminker jeg meg stort sett hver eneste dag, og det tror jeg er hovedårsaken til at jeg tror jeg får bedre resultat ved den mengdetreningen.

Anonymkode: d759e...295

Skrevet

Kanskje du bruker for mye produkt på huden? Altså,for mye foundation.

Jrg er veldig nøye med god hudpleierutine morgen og kveld.

Lar hudpleien tørke godt før jrg påfører cc cream og resten av sminken.

Jrg har merket at jo eldre jeg blir,jo mer fremtredende er porer og linjer,og dette kan ikke sminkes bort.

• Liker 4
Skrevet

Jeg har samme "problem", dvs at porer og rynker fort blir synlige med sminke. Har bestemt meg for å drite i det, huden min ser strengt talt bedre ut uten for mye sminke. Nå bruker jeg kun cc cream fra lumene og den liker jeg godt. Bruker ikke mye kun litt for å jevne ut huden, da blir huden min mye bedre enn om jeg skulle ha på en hel masse. Men nå blåser jeg i denne dukketrenden hvor hud ikke skal se ut som hud, det viktigste for meg er at den huden jeg har ser sunnest mulig ut.

En gang i uka bruker jeg bha/aha syremasken fra to, også har jeg en beroligende leiremaske etter det, syntes det hjelper godt på størrelsene på porene. Har også et stort fokus på fukt da jeg er 35 år med begynnende linjer. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde veldig fin hud lenge og sminke var lett når huden var silkemyk og kvisefri. Det er enkelt å få sminke til å se pent ut med fin hud. Nå er det en annen sak, huden har ikke vært bra på seks måneder, med nupper/komedoner, røde arr/flekker etter kviser, kviser som flasser, er det virkelig ikke lett lengre! Sminke er styr, og jeg hater den ujevne huden som gjør det vanskelig å legge sminke. Har alltid fått komplimenter for huden min, så er ganske frustrert!

Anonymkode: 5af23...64e

Skrevet
Blingblingtahei skrev (2 timer siden):

Jeg har samme "problem", dvs at porer og rynker fort blir synlige med sminke. Har bestemt meg for å drite i det, huden min ser strengt talt bedre ut uten for mye sminke. Nå bruker jeg kun cc cream fra lumene og den liker jeg godt. Bruker ikke mye kun litt for å jevne ut huden, da blir huden min mye bedre enn om jeg skulle ha på en hel masse. Men nå blåser jeg i denne dukketrenden hvor hud ikke skal se ut som hud, det viktigste for meg er at den huden jeg har ser sunnest mulig ut.

En gang i uka bruker jeg bha/aha syremasken fra to, også har jeg en beroligende leiremaske etter det, syntes det hjelper godt på størrelsene på porene. Har også et stort fokus på fukt da jeg er 35 år med begynnende linjer. 

Enig. Når huden har kviser, komedoner og whatnot, ser det ikke bedre ut med mye sminke, med mye sminke fremheves det bare. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Ps: min hudtype er 35 år (alltid hatt dette problemet), vært veldig fet i tenår og 20 årene men blitt noe tørrere nå. Dvs den føles stram og tørr rett etter dusj og vask men blir fort oljete og fet utover dagen. Store porer har jeg alltid hatt, men blitt større med årene. Størrelsen på porene vet jeg at jeg ikke kan gjøre noe med, men hvordan sminken legger seg og synes så godt plager meg virkelig. Jeg føler meg direkte stygg og det tærer veldig på selvfølelsen min.. 

Hva skjer om du bruker type primer spesifikt for store porer?

Type porefecttion eller den til Nyx? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Enig. Når huden har kviser, komedoner og whatnot, ser det ikke bedre ut med mye sminke, med mye sminke fremheves det bare. 

Ellers er jeg enig i dette.

Mye og dekkende makeup er aldri pent etter noen timer, særlig ikke med tekstur i huden som jo er normalt.

• Liker 2
Skrevet

Et triks jeg synes fungerer greit på min hud er at etter jeg har brukt foundation, så bruker jeg setting spray (anastasia) og venter til det er halvveis tørket men enda fuktig, og så kjører jeg på med pudder. Da smelter pudderet inn i huden på en måte. 

Anonymkode: 03830...8d9

• Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som meg. Jeg har fet hud, som tidligere føltes steam og hadde tørre partier. Store porer og stadig kviser. Alt av sminke gled for av, eller la seg kakete. 

Så oppdaget jeg Qkoreancosmetic (sjekk instragram, både siden deres der og alle som er fornøyd). Fikk skreddersydd hudpleieprogram, og jeg så forskjell etter bare få dager! Det tok ikke lang tid før huden min ble fin og jeg MÅ ikke alltid ha sminke. Porene er mye mindre og kvisene borte. 

Jeg trengte tydeligvis mer fukt enn jeg har turt å bruke pga blank hud. Det er visst motsatt, huden blir blank ved fuktmangel. 

Jeg prøvde også sminka derfra, og er helt frelst. Så enkel i bruk og blir perfekt 👌 Anbefales altså 🥰 

Og folka bak, de er veldig fine folk som virkelig yter god service!! 

Anonymkode: 3c3d4...ca9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har det akkurat som deg. Har sikkert brukt 100 forskjellige jeg og. Det som ser best ut på meg er mineralpudder fra id. Men etter en dag så er d ikke like pent…:( 

Anonymkode: e6315...19b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...