AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er er snart 25 år og har hatt en langvarig problem med å være pingle når det kommer til å prøve meg på folk jeg synes er attraktive. Uansett om det er på melding, i virkeligheten, kjente eller ukjente så tør jeg ikke å gjøre noe hvis jeg har lyst å prøve meg på vedkommende. Føler meg alltid underkvalifisert, og har ikke selvtillit til å gjøre gjøre noe slik. Noen som har noe tips, og hvordan skal man gå frem hvis jeg endelig føler meg kvalifisert? Anonymkode: 488bc...05e
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Bare vær en grei kis og ikke tenk at du "prøver deg" på dem. Bli kjent som du ville med et annet menneske du syntes var interessant, en du ville ha som kompis eller få et godt forhold til på jobben. De seksuelle eller fysiske fremstøtene er liksom steg 10 så de trenger du ikke tenke på, sånt skjer naturlig når du har bygd en god connection. Anonymkode: 52436...b61 2 4
Flintis Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Bare vær en grei kis og ikke tenk at du "prøver deg" på dem. Bli kjent som du ville med et annet menneske du syntes var interessant, en du ville ha som kompis eller få et godt forhold til på jobben. De seksuelle eller fysiske fremstøtene er liksom steg 10 så de trenger du ikke tenke på, sånt skjer naturlig når du har bygd en god connection. Anonymkode: 52436...b61 Er det ikke da han blir "friendsoned"? Endret 20. desember 2022 av Flintis 1
Tekopp1 Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Flintis skrev (5 minutter siden): Er det ikke da han blir "friendsoned"? Nei, ikke nødvendigvis. Han blir det om hun ikke er interessert. Det er det lite å gjøre med uansett. Men mange par har jo oppstått fordi det ble søt musikk etterhvert. Har ingenting å tape på å være grei kis og oppføre seg som en venn først. Så må man jo bare se an tegn fra henne, gjøre noen fremstøt (forsiktige i begynnelsen) og se om hun liker det. Gjør hun det ikke, la det bli med det. 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Men hvor attraktiv er du selv da? Hvis du går for de fineste damene men er midt på treet selv så har du jo dårlige odds, med mindre du studerer noe som er skikkelig høystatus/har et høystatus yrke. Anonymkode: 03b6c...ce7 7 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er er snart 25 år og har hatt en langvarig problem med å være pingle når det kommer til å prøve meg på folk jeg synes er attraktive. Uansett om det er på melding, i virkeligheten, kjente eller ukjente så tør jeg ikke å gjøre noe hvis jeg har lyst å prøve meg på vedkommende. Føler meg alltid underkvalifisert, og har ikke selvtillit til å gjøre gjøre noe slik. Noen som har noe tips, og hvordan skal man gå frem hvis jeg endelig føler meg kvalifisert? Anonymkode: 488bc...05e Humor kan være en god måte dama til å smile og slappe av, og kan bidra til å skape en behagelig atmosfære. Vær deg selv! Ingen liker en falsk person, så vær ærlig om hvem du er og hva du liker. Ha det gøy! Dette handler ikke bare om å prøve å få damer til å like deg, men også om å ha det gøy og nyte øyeblikket. Så slapp av og ha det gøy! Ikke ta deg selv altfor alvorlig. Det er viktig å huske at ingen er perfekte, og at det er ok å le av seg selv fra tid til annen. Vær kreativ. Tenk ut av boksen og prøv å finne på noe morsomt og uventet for å fange den andre personens oppmerksomhet. Anonymkode: 6a0f6...a7b 4
Gjest Made4u Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Drikk tilstrekkelig og bedøv hjernen, våger du ikke så har du ikke drukket nok...
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Flintis skrev (1 time siden): Er det ikke da han blir "friendsoned"? Nei, det er da han blir tenkt på som "Fader, han er jo egentlig skikkelig allright! Jeg trives i hans selskap! Hm, kanskje han kunne vært noe for meg?" så er det jo en individuell vurdering om han er det for den enkelte eller ikke, men da har han fått vist sitt sanne jeg og blir ikke avvist før de blir kjent med han fordi han er den creepy fyren som bare oppsøker kontakt for å prøve seg. Anonymkode: 52436...b61 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Humor kan være en god måte dama til å smile og slappe av, og kan bidra til å skape en behagelig atmosfære. Vær deg selv! Ingen liker en falsk person, så vær ærlig om hvem du er og hva du liker. Ha det gøy! Dette handler ikke bare om å prøve å få damer til å like deg, men også om å ha det gøy og nyte øyeblikket. Så slapp av og ha det gøy! Ikke ta deg selv altfor alvorlig. Det er viktig å huske at ingen er perfekte, og at det er ok å le av seg selv fra tid til annen. Vær kreativ. Tenk ut av boksen og prøv å finne på noe morsomt og uventet for å fange den andre personens oppmerksomhet. Anonymkode: 6a0f6...a7b Dette! Bare se på Pete Davidson. Laaangt fra superkjekk, men gudbedre så mange flotte damer som faller for ham. Humor og litt laidback holdning er sterkt undervurdert. Anonymkode: 75d98...4db 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Nei, det er da han blir tenkt på som "Fader, han er jo egentlig skikkelig allright! Jeg trives i hans selskap! Hm, kanskje han kunne vært noe for meg?" så er det jo en individuell vurdering om han er det for den enkelte eller ikke, men da har han fått vist sitt sanne jeg og blir ikke avvist før de blir kjent med han fordi han er den creepy fyren som bare oppsøker kontakt for å prøve seg. Anonymkode: 52436...b61 Du kjenner deg selv best, håper jeg. Men denne dynamikken rundt vennefella, er det få unge kvinner som skjønner, uten å ha opplevd det noen ganger. Det du beskriver som creepy, er jo en helt naturlig tilnærming det også. Han kjenner deg ikke, men vil bli kjent for noe potensielt romantisk, eller seksuelt. Han prøver seg, blir avvist, går videre. Helt som det skal fungere, siden han ikke var ute etter en ny venn. Den andre stakkaren, som ikke tør å vise interesse de første viktige minuttene, men blir hovrende rundt i håp om å bli "sett", han vil i hvertfall bli sett på som creepy. At noen over lang tid skal bli oppfattet som all right, og vekke interesse, tror jeg er enklere med venners venner, kollegaer, medstudenter etc, som ikke direkte er avklarte venner i den nærmeste sfæren. Anonymkode: bd195...c8f 1
exictence Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 Si hei og spør om noe. Vis at du er interessert i å høre hva de sier. Kommenter om du har hørt om noe sånt som hun sier, at du erinteressert i å høre mer.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Forsøk å small talke Jeg skjønner at det ikke er lett, men du skal i alle fall være deg selv Anonymkode: 89ab3...63a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Hvorfor skal fysisk attraktie kvinner prioritere deg når du selv ikke er fysisk attrativ? Lei av gutter og menn uten selvinnsikt. Menns utseende betyr noe for oss også. Vi liker ikke se på stygge tryner. Anonymkode: 88c99...81e 7 2
Snok1 Skrevet 21. desember 2022 #15 Skrevet 21. desember 2022 (endret) Flintis skrev (16 timer siden): Er det ikke da han blir "friendsoned"? Hva er konsekvensen av å bli såkalt friendzonet? -> Du får en venn. Har du en kvinnelig venn, så er man en kvinner snakker positivt om seg mellom. Ikke bruk slike teite amerikanske chatforum-ord. De er så utrolig infantiliserende og dreper ethvert tilløp til en intelligent og opplysende samtale. Takk! Endret 21. desember 2022 av Snok1 4
Andro Skrevet 21. desember 2022 #16 Skrevet 21. desember 2022 Flintis skrev (16 timer siden): Er det ikke da han blir "friendsoned"? Nei, det har aldri skjedd at noen har blitt friendzoned. Det er et tulleord. Derimot skjer det veldig ofte at folk blir venner. Å bli venn med noen er en stor gave å ha i livet. Det er faen meg ikke lov å bli skuffa over at ikke alle vennene dine er tiltrukket av deg på erotisk eller romantisk vis. Aldri. 2 1 1
Andro Skrevet 21. desember 2022 #17 Skrevet 21. desember 2022 Det å ta initiativ overfor noen med mål om "å prøve seg" er lite attraktivt i seg sjøl. Ikke gjør det. Vær aktiv i sosiale sammenhenger, og oppfør deg helt likt overfor alle - kvinner og menn - til dere blir skikkelig kjent. Først og fremst er vi folk, og det er det vi vil bli behandla som. Det er gjerne da det skjer; at det plutselig gnistrer mellom venner. Er det gjensidighet: Vakkert! Er det ensidig: Aldri spør to ganger. Mas er fryktelig. 5
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #18 Skrevet 21. desember 2022 Well, jeg ville tenkt du dropper å «prøve deg» om det kun er det fysiske som tiltrekker deg? Ganske/veldig attraktive damer får store mengder uønsket oppmerksomhet hele tiden. Ganske slitsomt. Så jeg ville først kanskje tenkt «merker jeg kjemi» før man prøver seg. Anonymkode: 1c795...305 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Du kjenner deg selv best, håper jeg. Men denne dynamikken rundt vennefella, er det få unge kvinner som skjønner, uten å ha opplevd det noen ganger. Det du beskriver som creepy, er jo en helt naturlig tilnærming det også. Han kjenner deg ikke, men vil bli kjent for noe potensielt romantisk, eller seksuelt. Han prøver seg, blir avvist, går videre. Helt som det skal fungere, siden han ikke var ute etter en ny venn. Den andre stakkaren, som ikke tør å vise interesse de første viktige minuttene, men blir hovrende rundt i håp om å bli "sett", han vil i hvertfall bli sett på som creepy. At noen over lang tid skal bli oppfattet som all right, og vekke interesse, tror jeg er enklere med venners venner, kollegaer, medstudenter etc, som ikke direkte er avklarte venner i den nærmeste sfæren. Anonymkode: bd195...c8f Jeg er uenig. Kanskje ekstra for unge kvinner gir det en trygghet at mannen har gått frem ved å behandle de som et menneske og ikke som et byttedyr. Vi kvinner blir advart mot menn som bare er ute etter en ting helt fra vi er små, vi får erfare det fra vi er ganske, vi blir kontaktet seksuelt av voksne menn på nett og gaten før vi i det hele tatt har nådd seksuell lavalder. 1 av 20 av oss opplever seksuelle overgrep som barn, 1 av 10 som over 16 år og de fleste mellom 16 og 20 år. Dette sprer seg, vi blir på vakt. Vi vil heller ikke bli såret og vi blir fortalt at jomfrudommen og sex skal deles med noen spesielle. Fremmede menn som tilnærmer seg på seksuell måte da blir mer avfeid enn de som gir oss trygghet. Og hverken unge eller voksne kvinner liker å føle seg som et jaktbytte som menn først og fremst ser seksuell verdi i. Vi foretrekker å bli behandlet og sett på som et menneske først og fremst, og mellommenneskelig kontakt basert på felles interesser, felles humor eller god personkjemi skaper den følelsen av å bli akseptert for den man er som man trenger. Da jeg var ung avviste jeg alle gutter som prøvde seg på meg uten å kjenne meg. For hvordan kunne de like MEG uten å kjenne meg? Det føltes falsk, man ble likt fordi man hadde hull mellom bena eller utseendet gjorde at guttene tenkte på det hullet mellom bena og det er et kvinnesyn som reduserer oss fra mennesker til objekter. I voksen alder er det nok flere som syns det er helt greit å skeie ut med en helt åpenbar seksuell flørt i ny og ne, men mest på arenaer som ute på byen og helst på kvinnens initiativ. Jeg tror jeg kan snakke for de aller fleste kvinner når jeg sier at ingen får noe god følelse til menn som behandler oss som kjøttstykker. Det gjelder også de mennene som tror at de ikke er som andre menn, som tror at det er unikt og greit at akuratt de sjekker opp dama på den måten men for henne så blir det jo akuratt samme fremgangsmåte som de dårlige mennene da. Anonymkode: 52436...b61 4
Flintis Skrevet 22. desember 2022 #20 Skrevet 22. desember 2022 (endret) Snok1 skrev (11 timer siden): Hva er konsekvensen av å bli såkalt friendzonet? -> Du får en venn. Har du en kvinnelig venn, så er man en kvinner snakker positivt om seg mellom. Ikke bruk slike teite amerikanske chatforum-ord. De er så utrolig infantiliserende og dreper ethvert tilløp til en intelligent og opplysende samtale. Takk! Andro skrev (11 timer siden): Nei, det har aldri skjedd at noen har blitt friendzoned. Det er et tulleord. Derimot skjer det veldig ofte at folk blir venner. Å bli venn med noen er en stor gave å ha i livet. Det er faen meg ikke lov å bli skuffa over at ikke alle vennene dine er tiltrukket av deg på erotisk eller romantisk vis. Aldri. Det er selvfølgelig ikke noe galt i å bli venn med noen om det er hensikten. Men ligger du med vennene dine da? Og denne vennen som kanskje er både likandes og kjekk får seg jo aldri noe fordi han vil jo ha deg og da må du vel tro han ikke er interessert i damer da er det vel det som blir pratet om. Bedre å bli pratet om som en god elsker vil jeg tro? Nå kan jeg dra en anektode om en som gikk på kaffebesøk i 7 måneder før klassekameraten tok dama med storm. De hadde mye å prate om, men han hadde ikke motet til å si noe. Amerikanske ord kommer stadig inn i språket. Endret 22. desember 2022 av Flintis
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå