Gå til innhold

Moderat depresjon.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk diagnostisert mild-moderat depresjon hos privat psykolog for 2 mnd siden. Har pga ny jobb IKKE tid å gå til psykolog på dagtid en stund. Tok en screening for psykiske plager og den viste altså da dette. Verst er hukommelsestap/svikt spes korttids.. påvirker meg negativt i jobb og hjemme. Er mye sint og irritert. Kan våkne opp sint, for ingen grunn🥺

Synes familie situasjon er håpløs for tiden (og ja, har tatt grep der, håper på bedring). Alt hoper seg opp. Klesvask, regninger, gjøremål +++. Står opp og legger meg ca samtidig hver dag. Er i full jobb. 

Kan man få antidepressiv fra legen med moderat depresjon? Vil jeg angre? Føler jeg drukner... Har lurt på om dette er tidlig demens? Men er "bare" 33 år!! Har tatt blodprøver etc tidligere. Viste litt d-citaminmangel. 

Vil helst ikke bli sykemeldt, føler det er verre skulle gå hjemme daglig. 

Denne dårlige perioden har vart av/på i snart et år. 

Anonymkode: 96998...37d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fikk diagnostisert mild-moderat depresjon hos privat psykolog for 2 mnd siden. Har pga ny jobb IKKE tid å gå til psykolog på dagtid en stund. Tok en screening for psykiske plager og den viste altså da dette. Verst er hukommelsestap/svikt spes korttids.. påvirker meg negativt i jobb og hjemme. Er mye sint og irritert. Kan våkne opp sint, for ingen grunn🥺

Synes familie situasjon er håpløs for tiden (og ja, har tatt grep der, håper på bedring). Alt hoper seg opp. Klesvask, regninger, gjøremål +++. Står opp og legger meg ca samtidig hver dag. Er i full jobb. 

Kan man få antidepressiv fra legen med moderat depresjon? Vil jeg angre? Føler jeg drukner... Har lurt på om dette er tidlig demens? Men er "bare" 33 år!! Har tatt blodprøver etc tidligere. Viste litt d-citaminmangel. 

Vil helst ikke bli sykemeldt, føler det er verre skulle gå hjemme daglig. 

Denne dårlige perioden har vart av/på i snart et år. 

Anonymkode: 96998...37d

Du har ikke tid til å gå til psykolog? Vel, skal du bli bedre må du TA deg tid til det. Jeg kjenner igjen symptomer som du har som hukommelsessvikt og irritasjon . Jeg har gått til samtale i den kommunal psykisk helse tjenesten og er idag mye bedre. Du blir ikke bedre med medisin, du bare kamuflerer symptom. Og tro meg ; du vil heller bli kvitt det eller bli bedre.I samtale lærer du å ta grep for å greie hverdagen bedre. Du greier ikke samme tempo med depresjon i kroppen så du må bremse før alt blir verre. 

Anonymkode: 1f6dd...197

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Embla Othea skrev (10 minutter siden):

Ofte må man ha alvorlig depresjon for å bli medisinert. Men snakk med fastlegen din.

Nei medisinering er indisert fra moderat depresjon. Vedvarende mild også for den saks skyld. Noen med dystymi går feks på antidepressiva.

Endret av Purple_Pixiedust
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Medisin er sjeldent beste løsning og burde ikke gis før behandling er prøvd. Håper virkelig ikke legene er så «slepphendte» på å gi ut medisiner. Medisiner kan ofte gjøre ting verre og faktisk føre til at du blir mindre mottakelig for behandling. Medisin vil jo bare kamuflere et problem og ikke behandle det. Man lurer bare seg selv 

Anonymkode: ccbc1...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tid til å gå i behandling? Har du tid til å bli sykere og potensielt sykemeldt?

Jeg har nettopp startet på antidepressiva, zoloft. Har vært ikke fungerende i 2 uker pga kvalme, utslitt og søvnvansker. 

Anonymkode: 4fc8d...191

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...