Gå til innhold

Hva er god spiselig julegave tenker du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjokolade?

Anonymkode: 35b01...0fc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fenalår, spekepølse, konfekt eller dyrere sjokolade. Mariannedrops hadde også blitt tatt godt imot her😊

• Liker 3
Skrevet

Brente mandler og salt karamell popcorn 

Skrevet

Varer fra Askim bærpresseri, jacobs eller jentene på tunet.

Skrevet

Jeg gir bort

•Hjemmelaget nøttesmør 
•Urtesalt 
•Syltet rødløk med bringebæreddik  
•Syltet chilipepper  
•Raw snickersbiter

Anonymkode: 57175...b1c

• Liker 2
Skrevet

Gode olivenoljer og eddiker

Anonymkode: 9e90b...eb4

Skrevet

Fenalår, kjekjøt og gamalost. 

Anonymkode: 4c98c...0d1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg gir bort

•Hjemmelaget nøttesmør 
•Urtesalt 
•Syltet rødløk med bringebæreddik  
•Syltet chilipepper  
•Raw snickersbiter

Har du oppskrift på rødløk med bringebæreddik, jeg kan bare lage den vanlige 

Skrevet
Teardrop skrev (9 timer siden):

Varer fra Askim bærpresseri, jacobs eller jentene på tunet.

Villr også elsket å få Jentene på tunet, gir bort en del av de selv også🥰

Skrevet

Vi gir bort hjemmelaget eggelikør og beef jerky.

Anonymkode: 951be...da6

• Hjerte 1
Skrevet

En ting er viktig; vit hvem du gir gaver til. Jeg fikk en gang hjemmelaga drops med smak av kanel av noen til jul 😬 jeg er ikke noe glad i kanel, virkelig klarte ikke å spise de dropsene, men måtte jo være hyggelig og takke for gaven 😬

Men matgaver;

Hjemmelaga drops

Juleflesk

Sjokolade - konfekt, bomber, kakao-pinner ol.

Krydder - slik litt dyrere krydderier

Oljer - de selger ofte slike pakker med oljer og krydder.

Skrin med mye godt - ost, kjeks, sjokolade, spekemat (dog bør slike gaver delvis advares om da de gjerne må stå kaldt. Har selv gitt slik gave og gitt andre tilstede i selskapet beskjed om at den må stå kaldt).

Anonymkode: 6f2c1...0b0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Dyr sjokolade

Godteri

Konfekt

Fenalår

Krydder

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En ting er viktig; vit hvem du gir gaver til. Jeg fikk en gang hjemmelaga drops med smak av kanel av noen til jul 😬 jeg er ikke noe glad i kanel, virkelig klarte ikke å spise de dropsene, men måtte jo være hyggelig og takke for gaven 😬

Men matgaver;

Hjemmelaga drops

Juleflesk

Sjokolade - konfekt, bomber, kakao-pinner ol.

Krydder - slik litt dyrere krydderier

Oljer - de selger ofte slike pakker med oljer og krydder.

Skrin med mye godt - ost, kjeks, sjokolade, spekemat (dog bør slike gaver delvis advares om da de gjerne må stå kaldt. Har selv gitt slik gave og gitt andre tilstede i selskapet beskjed om at den må stå kaldt).

Anonymkode: 6f2c1...0b0

Det er noe der. Jeg har også fått spiselige ting jeg bare ikke klarer, for ikke å snakke om sånt som har gått ut på dato.

Anonymkode: 878e4...391

Skrevet

Spekemat, gode oster og kjeks!!

Anonymkode: 48ac3...47d

Skrevet

Ikke for å virke utakknemlig, men jeg blir ikke særlig glad for hjemmelagde spiselige gaver. Dels fordi det ofte er søte ting (og de som kjenner meg burde vite at jeg ikke er noe særlig til søtmons), og dels fordi jeg er en habil kokk selv, så veldig ofte blir det til at jeg tenker at "dette kunne jeg lagd mye bedre selv". :sjenert:

Når det gjelder kjøpte matgaver tenker jeg at det bør være bittelitt mer eksklusivt enn det man får kjøpt på nærmeste dagligvare; heller noen få biter fra Jentene på Tunet som nevnt over her, enn diger Twistpose til samme pris, for eksempel. 

Anonymkode: 0829f...e13

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke for å virke utakknemlig, men jeg blir ikke særlig glad for hjemmelagde spiselige gaver. Dels fordi det ofte er søte ting (og de som kjenner meg burde vite at jeg ikke er noe særlig til søtmons), og dels fordi jeg er en habil kokk selv, så veldig ofte blir det til at jeg tenker at "dette kunne jeg lagd mye bedre selv". :sjenert:

Når det gjelder kjøpte matgaver tenker jeg at det bør være bittelitt mer eksklusivt enn det man får kjøpt på nærmeste dagligvare; heller noen få biter fra Jentene på Tunet som nevnt over her, enn diger Twistpose til samme pris, for eksempel. 

Enig med deg. 

Anonymkode: 83ab5...37d

• Liker 1
Skrevet

Askim bringebærsaft og sånne bokser med lakris fra Bulow

Anonymkode: 578bd...2db

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

enig. 

Jeg prøver å kjøpe ting jeg vet blir spist. Ikke vits å kjøpe dyr olivenolje som bare blir stående til pynt.  Sitat min  mor "den er jo for fin til å bruke på kjøttkaker"

Anonymkode: b055e...d4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

enig. 

Jeg prøver å kjøpe ting jeg vet blir spist. Ikke vits å kjøpe dyr olivenolje som bare blir stående til pynt.  Sitat min  mor "den er jo for fin til å bruke på kjøttkaker"

Anonymkode: b055e...d4f

Ja, man må jo vite hva vedkommende liker. Om man bare spiser norsk husmannskost, er det selvsagt ikke sikkert at en god olivenolje blir en slager. Selv bruker jeg gode olivenoljer blant annet over pasta, salat, dyppe brød i, tomatsuppe, pizza, pai, som tilbehør til diverse tapasretter, spekemat osv. 

Anonymkode: 9e90b...eb4

Skrevet
Fru Uperfekt skrev (13 timer siden):

Har du oppskrift på rødløk med bringebæreddik, jeg kan bare lage den vanlige 

3 dl vann 
2 dl sukker 
1 dl bringebæreddik 
1 ts salt

Kok opp vann,sukker og eddik. Tilsett salt,rør rundt og hel over løken

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...