AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg fikk for to uker siden vite at babyen jeg bar på i 13 uker var alvorlig syk, og fikk for 11 dager siden utført en kirurgisk abort. Sykehuset sa vi skulle vente med å ha sex i 14 dager. Jeg har testet et par ganger med graviditetstester, og i går var det en mye mindre tydelig strek enn det var på fredag. Men streken var altså der selv om den var relativt svak. Jeg brukte også eggløsningstest for første gang i dag, og den ble tydelig positiv. Jeg har forstått det som at vanligvis vil man da ha eggløsning i løpet av 24-48 timer, men har også lest at hcg kan slå ut på eggløsningstestene. Jeg blør fortsatt litt, og dermed lurer jeg på om det kan være det at jeg fortsatt har noe hcg i kroppen som kan gjøre at eggløsningstesten blir positiv? Er det noen som har noen gode svar på dette? Mannen og jeg er veldig ivrige på å prøve igjen så fort som mulig. Og vi har dessuten veldig lyst til å være nær hverandre fysisk igjen, men jeg lurer på om de 14 dagene vi skal altså fra samleie gjelder hvis jeg allikevel blør? For jeg har lest flere steder at man skal vente til man er ferdig å blø. Altså, kan vi ha sex når det har gått 14 dager selv om jeg blør/spotter litt? Og er det noen som har opplevd å bli veldig raskt gravide igjen etter en abort? Anonymkode: 88a6e...e3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sjokoladekosmos Skrevet 20. desember 2022 #2 Del Skrevet 20. desember 2022 Hei! Jeg er i nesten samme båt som deg og hadde kirurgisk abort for litt over fire uker siden. Veldig trist å høre at du må gå gjennom det 💜 Jeg sluttet ikke å spotte før det hadde gått to og en halv uke etter aborten. Slik jeg forstod det så er grunnen til anbefalingen om å vente med sex til det har gått to uker, eller til man har sluttet å blø, risiko for infeksjon så lenge man blør. En infeksjon i livmoren kan i verste fall gjøre en steril, og så personlig ikke den risikoen som verdt det, i det store bilde, selv om jeg selvfølgelig ønsker å bli gravid igjen. Jeg ønsket selv å være på den sikre siden å ventet til jeg var helt sikker på at sportingen hadde stoppet. Når det kommer til eggløsningstest og HCG, så vet jeg ikke, og har lest litt forskjellig ang dette. Jeg fikk ikke selv positiv eggløsningstest før jeg fikk negativ graviditetstest (begge deler etter 4,5 uker). Masse lykke til uansett hva dere velger å gjøre, og jeg håper dere snart får den familien dere ønsker dere! ☺️✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laura80 Skrevet 22. desember 2022 #3 Del Skrevet 22. desember 2022 Så trist ❤️ Du må vente til graviditetstest er ca negativ før det er vits i å prøve el tester. Jeg fikk ny eggløsning 6 uker etter jeg mistet. Graviditetstestene ble helt negative først; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydenkupp Skrevet 22. desember 2022 #4 Del Skrevet 22. desember 2022 Jeg er litt i samme båt og hadde en ma i november. Legen sa vi burde vente med prøving til etter at mensen var tilbake. Har dere fått samme beskjed? Og vet dere hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå