Gå til innhold

Blir menn smartere av å ikke ha sex? At de bruker energien på viktigere og mer produktive ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som påvirker verden på en god måte?

Vitenskapelig utvikling?

Fred i verden?

Hva tenker du?

Anonymkode: f876f...00f

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hverken på det ene eller det andre. (Med eller uten sex)

IQ og hva man gjør med den er basert på andre ting. 

Anonymkode: aeabb...a47

Skrevet

Jeg synes å huske at Einstein var en liten skjørtejeger.

Jeg tror flere vitenskapsmenn tar alle fordeler som berømmelsen og prestisjen gir. Hjernen trenger pause dersom den skal operere best mulig.

Anonymkode: 64892...35c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes å huske at Einstein var en liten skjørtejeger.

Jeg tror flere vitenskapsmenn tar alle fordeler som berømmelsen og prestisjen gir. Hjernen trenger pause dersom den skal operere best mulig.

Jo men man jo bare ta seg en runk, eller lese på KG?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jo men man jo bare ta seg en runk, eller lese på KG?

Hvorfor runke eller være her dersom man kan ha sex med skjønne kvinner som dyrker ditt ego og intellekt.

• Nyttig 1
Skrevet

Om man skal diskutere spørsmålet seriøst må det gjelde begge kjønn. Da kan man spore teorier om det helt tilbake til egypter tiden 4000 år før Kristus. Munker, buddhister og hinduister bærer ideologien videre i dag, hvor de mener at den seksuelle energien i kroppen kan gå fra underlivet og transformeres til det som kalles kundalini energi gjennom ryggraden og opp til det tredje øyet, eller på vitenskaps og medisinspråket konglekjertelen/pineal gland, en kongleformet kjertel i hjernen rett innenfor pannen. Når man ikke har seksuell utløsning vil dette skje av seg selv etterhvert men det hjelpes også av meditasjon. Derfor er meditasjon den viktigste måten å komme nærmere "gud" på og øke sin åndelige bevissthet for hinduister og buddhister.

Det er noe i det mener jeg. Jeg levde i sølibat i 8 år og drev med yoga og meditasjon uten å tro på disse alternativene tingene, det var noe jeg lærte først senere. Men kan signere på at jeg var i mye større kontakt med både meg selv, det jeg oppfattet som en kilde til informasjon fra "oven" og det metafysiske. 

Anonymkode: 49e7c...289

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 19.52):

Det finnes jo en hel kultur som motbeviser det du sier.

https://no.wikipedia.org/wiki/Incel

Anonymkode: 374cd...8e2

Dette er lav IQ.. De med høyere IQ oppfører seg ikke sånn. 

Også har man EQ.. her skårer disse også lavt. 

Anonymkode: aeabb...a47

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 19.48):

Vitenskapelig utvikling?

Fred i verden?

Hva tenker du?

Det avhenger jo av hva de bruker tiden sin på da :popcorn:

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Om man skal diskutere spørsmålet seriøst må det gjelde begge kjønn. Da kan man spore teorier om det helt tilbake til egypter tiden 4000 år før Kristus. Munker, buddhister og hinduister bærer ideologien videre i dag, hvor de mener at den seksuelle energien i kroppen kan gå fra underlivet og transformeres til det som kalles kundalini energi gjennom ryggraden og opp til det tredje øyet, eller på vitenskaps og medisinspråket konglekjertelen/pineal gland, en kongleformet kjertel i hjernen rett innenfor pannen. Når man ikke har seksuell utløsning vil dette skje av seg selv etterhvert men det hjelpes også av meditasjon. Derfor er meditasjon den viktigste måten å komme nærmere "gud" på og øke sin åndelige bevissthet for hinduister og buddhister.

Det er noe i det mener jeg. Jeg levde i sølibat i 8 år og drev med yoga og meditasjon uten å tro på disse alternativene tingene, det var noe jeg lærte først senere. Men kan signere på at jeg var i mye større kontakt med både meg selv, det jeg oppfattet som en kilde til informasjon fra "oven" og det metafysiske. 

Men er det ikke litt rart om kroppen belønner en for å unngå å utføre sine biologiske instinkter? 

Det at du gjorde yoga og mediterte, kan jo alene ha hatt denne effekten? 

Å hvilken informasjon fikk du fra kilden fra oven? Har du lov til å dele den med oss? Nyskjerrig

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 18.48):

Vitenskapelig utvikling?

Fred i verden?

Hva tenker du?

Er dette et forsøk på å rasjonalisere gaming eller kristen onanipraksis? 

Anonymkode: 3bba1...a6c

Skrevet

Jeg kan fort bli litt gretten hvis jeg er seksuelt frustrert, og da er jeg som regel mindre produktiv. 

Anonymkode: afd09...c1d

Skrevet
Rosakatt skrev (På 22.12.2022 den 2.28):

Men er det ikke litt rart om kroppen belønner en for å unngå å utføre sine biologiske instinkter? 

Det at du gjorde yoga og mediterte, kan jo alene ha hatt denne effekten? 

Å hvilken informasjon fikk du fra kilden fra oven? Har du lov til å dele den med oss? Nyskjerrig

Jeg har ikke et ferdig svar til deg, men hvis jeg skal filosofere videre så skilles det jo i tro mellom det fysiske og åndelige. Mange mener at sex skal være et spirituelt rituale med en man elsker og ikke en fysisk handling man gjør med hvem som helst. De som mener det vil i hverfall ikke se på masturbering eller kjærlighetsløs sex som et biologisk instinkt men heller som en prøvelse og synd ikke sant? Kristendommen har dratt dette veldig langt til det blir skam og undertrykkelse men se på de i gamle Egypt hvor samfunnet dreide seg om dyp nestekjærlighet for hverandre, og polygami og orgier som rituelle hendelser for å komme nærmere "gud" ikke var uvanlig. Jeg tror det forholdet mennesker har til sex i dag er usunt fordi det bare har blitt en fysisk greie når det kan være så mye større og at da forsvinner den såkalt hellige energien ut til intet istedet for inn i det åndelige og sjelelige, henger du med? Ja det er bare mine tanker da.. 

Hehe er ikke noe magisk eller hemmelig jeg lærte, men denne følelsen av nestekjærlighet, dyp kjærlighet fra hjertet til alle levende vesener og en tilhørighet til det nettet av energi som eksisterer mellom alt som er. Det var ganske spesielt å være en del av og virkelig helt på ekte føle. Jeg kan ikke føle det lenger, sluttet med meditasjon for flere år siden men kan jo være helt tilfeldig også. SÅ alternativ er jeg ikke at jeg tror alt må dreie seg om det metafysiske og aldri være basert på tilfeldigheter, men hvem vet :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 19.48):

Vitenskapelig utvikling?

Fred i verden?

Hva tenker du?

Mange menn ville nok vært smartere og mer produktive om de brukte mindre tid til å tenke på/se på sex, eller mangel på den. Det finnes andre ting i livet som gir glede. Forøverig betyr ikke dette at jeg mener de ville være bedre om de aldri hadde sex. Men om de ikke hadde sett det som noen krise, om de ikke har hatt det og overfokuserer på det, legger kvinner til hat for at de "ikke gir dem sex etc". Det øker kun sjangsene for at de faktisk aldri vil oppleve det, på samme måte som at bitre sure kvinner er utattraktive, de ville også ha bedre liv med andre gledesrike fokus, men spørsmålet var menn, derav den første delen av svaret mitt. Intelligens er vel å forstå slike ting av seg selv også på en måte, så.. 

Anonymkode: 6272c...490

• Liker 1
Skrevet

Nei, jeg tror smarte menn har seg mest. 

Anonymkode: 40599...3b0

Skrevet

Seksuell aktivitet i forhold til energi eller skaperkraft er et interessant emne, og man kan finne mange opplysninger om dette i boken "Bedre uten sex", som kan leses i Nasjonalbibliotekets arkiv på nett:

https://www.nb.no/items/3c3c010c2157775bbc35edddf53cb7f6

native.jpg

Anonymkode: a7429...347

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Seksuell aktivitet i forhold til energi eller skaperkraft er et interessant emne, og man kan finne mange opplysninger om dette i boken "Bedre uten sex", som kan leses i Nasjonalbibliotekets arkiv på nett:

https://www.nb.no/items/3c3c010c2157775bbc35edddf53cb7f6

native.jpg

En verdensberømt kunstner som levde i sølibat, var Andy Warhol, og han var neppe en man forbinder med incel-begrepet. Det samme kan man si om George Bernhard Shaw eller Sandro Botticelli, som er kjent for sin tolkning av Venus:

640px-Sandro_Botticelli_-_La_nascita_di_

Disse menneskene var ikke idioter, for å si det slik.

En annen kjent personlighet som levde store deler av livet sitt i sølibat for å spare energien til andre formål, var Gandhi, og hans engasjement i sosiale spørsmål hadde trolig ikke hatt like stor glød hvis han hadde måttet konsentrere seg om hjemlige seksuelle utfordringer.

• Nyttig 1
Skrevet
On 12/23/2022 at 1:56 PM, AnonymBruker said:

MGTOW syter så nei de blir ikke smartere lol

Anonymkode: f839e...81b

KBISMSDH!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...