Gå til innhold

Skal i begravelse. Trenger kleshjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappan min døde brått og jeg trenger klær til begravelse om 12 dager. Hodet mitt virker ikke.  og jeg lurer på om noen har tips til meg og gjerne deler link med meg. Både antrekk og sko

Vil ha noe pent og enkelt.

Setter veldig pris på litt hjelp her

Anonymkode: cf15a...b2d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kommer jo veldig an på deg, hvem du er og hva som er din type klær. Selv brukte jeg ved siste begravelse sorte penbukser med litt videre ben og en helt enkel sort tynn ullgenser.

Jeg hadde ikke en sort pen kåpe, så istedenfor å kjøpe lånte jeg av en venninne.

Å kjøpe feks en ny dyr til en slik anledning ville, for min del, være å kaste bort penger. Kåpen ville neppe bli brukt noe særlig senere fordi den kun ga såre minner fra en trist dag. 

Uansett om man velger skjørt, kjole eller bukse og topp/bluse så ville jeg gått for noe med et enkelt og klassisk snitt, uten rysjer, bling eller annet dill.

Anonymkode: b02b2...973

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

6a1416220aaf155a0b59efb53e26be6c.jpg

Anonymkode: b02b2...973

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Kondolerer så mye ❤️
Har vært i en del begravelser de siste ti-årene og det er mange som har på seg hverdagslige men nøytrale og formelle klær (som på bildet over). Det er ikke så stivt lenger som det var i gamle dager. En trenger ikke å bare ha på svart heller, nøytrale farger er helt OK. Det viktigste er å ikke gå utfordrende kledd eller som om man skal på diskoteket. Om du ikke finner noe å ha på deg, så kanskje en enkel sort kjole du kan bruke til andre ting: https://www2.hm.com/no_no/productpage.1106955001.html ? Du kan bruke vanlig vintersko, så lenge de ser nøytrale ut og er rene osv. (f.eks. chelsea boots går helt fint.)

Anonymkode: 88245...bf6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kondolerer så mye, TS. Skjønner godt at ikke hodet fungerer helt nå. ❤️ 

Hva med noe slikt? 399 på Lindex:

image.png.5bec8519c6fe3451920aedb20e8e7ff6.png

Anonymkode: 6650d...082

• Liker 1
Skrevet

Superenkelt og safe antrekk. Hvit skjorte eller bluse, sort penbukse (smal, bootcut eller vid), finnes i alle klesbutikker,   sorte støvletter og mørk kåpe/frakk.  Slik går jeg alltid i begravelse. 

Skrevet

Kondolerer:hjerte:

Anonymkode: ca4c0...93b

• Hjerte 1
Skrevet

Kondolerer ❤️ 

Anonymkode: 712dd...f8e

Skrevet

Jeg pleier ta på en pen marineblå eller svart genserkjole (det jeg har fra før som passer) og bruke min vanlige marineblå penkåpe. Svart strømpebukse og svarte støvletter. 
Er det veldig kaldt så er mørk boblejakke helt innafor. 

• Liker 2
Skrevet

Kondolerer så mye!❤️ 

Da min pappa gikk bort, så hadde jeg en skjorte og en dressbukse

Anonymkode: 5f63d...be9

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Pappan min døde brått og jeg trenger klær til begravelse om 12 dager. Hodet mitt virker ikke.  og jeg lurer på om noen har tips til meg og gjerne deler link med meg. Både antrekk og sko

Vil ha noe pent og enkelt.

Setter veldig pris på litt hjelp her

Anonymkode: cf15a...b2d

Kondolerer❤

Det er nok dessverre ikke så uvanlig at hodet ikke funker i en slik situasjon. Så da er det bra du spør om hjelp!

Ser du har fått noen gode tips på antrekk. Jeg vil tilføye at det er lurt å ta med temperaturen i tillegg. Når jeg sørger mister jeg kontakt med egen kropp og hvordan den føles. Jeg kjenner aldri om jeg er sulten, tørst, varm eller kald. Det har medført at jeg har gått for tynnkledd i samtlige begravelser på vinteren og blitt syk hver gang. Det skjer aldri etter begravelser når det er varmt. Så husk tykk strømpebukse, ulltrøye under overdel/kjole osv dersom gradestokken tilsier det. Er usikker på om de har noen særlig god temp i kirker pga strømprisene så det kan være kjekt å ha i bakhodet.

Og gode sko og hansker dersom du skal bære kisten❤

Anonymkode: d8aca...d7c

• Hjerte 1
Skrevet

Kondolerer ❤️

Hva med en sort etuikjole?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...