Gå til innhold

Dotrening i barnehage

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min sønn på litt over tre år vil slutte med bleie. Han går på potte hjemme, og vil bæsje i bleie. Han sover ikke med bleie på natta lenger. Men i barnehagen har de ikke potte, kun små doer. Disse er han litt redd for. Derfor har han i dag sagt at han vil stå å tisse, sa de da jeg hentet. Jeg ble overrasket, tenkte at han jo ikke har lært å holde /styre tissen,og lurte på om det hadde kommet tiss overalt. (han hørte ikke samtalen han, altså). Det hadde gått bra men, litt "spennende" 😅. Jeg spurte om de kunne holde litt på tissen hans, øve på det, men det har de ikke lov til. Er dette pga hygiene eller at en ikke skal ta på kjønnsorgan til barna? Bare lurer.. 

Anonymkode: f4263...def

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj, så motbydelig. Klart de ikke vil det. Jeg ville nekta hvis jeg jobba i en bhg. 😷

Anonymkode: 0f522...c6f

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt kan de ikke det. Lær ungen din å sitte isteden 

Anonymkode: ab89b...cb5

• Liker 8
Skrevet

Dei har nok strenge reglar på kva som er greitt og ikkje greitt ifm toalettbesøk. Å halde på penisane trur og håpar eg er veldig ugreitt 🙈

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Min sønn på litt over tre år vil slutte med bleie. Han går på potte hjemme, og vil bæsje i bleie. Han sover ikke med bleie på natta lenger. Men i barnehagen har de ikke potte, kun små doer. Disse er han litt redd for. Derfor har han i dag sagt at han vil stå å tisse, sa de da jeg hentet. Jeg ble overrasket, tenkte at han jo ikke har lært å holde /styre tissen,og lurte på om det hadde kommet tiss overalt. (han hørte ikke samtalen han, altså). Det hadde gått bra men, litt "spennende" 😅. Jeg spurte om de kunne holde litt på tissen hans, øve på det, men det har de ikke lov til. Er dette pga hygiene eller at en ikke skal ta på kjønnsorgan til barna? Bare lurer.. 

Lær ungen din å gå på do alene. 

Helt vanlig at små gutter klarer å stå å tisse alene uten at noen hjelper å holde... 

Anonymkode: 2e862...a6e

Skrevet
RockyRose skrev (7 minutter siden):

Dei har nok strenge reglar på kva som er greitt og ikkje greitt ifm toalettbesøk. Å halde på penisane trur og håpar eg er veldig ugreitt 🙈

Ja ser jo den. Men om han holder tissen og de styrer hånden hans. Dotrening ble avbrutt for noen uker siden fordi han ikke ville sitte på doen i bhg, den var skummel. De mente han ikke var klar. Så var jeg redd for at det var et nederlag for ham, at han ble tatt på bleie igjen, mot sin vilje. Vil bare det som er best. Han vil ikke øve på doen hjemme, med sånn doring. Kun potte. Vil ikke stå hjemme heller, får liksom ikke øvd på det han trenger. Men: det går seg nok til :)

Skrevet

Kan du ikke ta med potte i bhg? 

Anonymkode: a26a2...083

Skrevet

Du får kjøpt en slik...dermed blir ikke hullet så stort. Vi har satt en slik på begge toalett våres hjemme. 

Og bruk er krakk han kan ta beina på og bruk mye belønning. Eventuelt litt iPad el mens han sitter på do

Screenshot_20221220-194330.jpg

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ja ser jo den. Men om han holder tissen og de styrer hånden hans. Dotrening ble avbrutt for noen uker siden fordi han ikke ville sitte på doen i bhg, den var skummel. De mente han ikke var klar. Så var jeg redd for at det var et nederlag for ham, at han ble tatt på bleie igjen, mot sin vilje. Vil bare det som er best. Han vil ikke øve på doen hjemme, med sånn doring. Kun potte. Vil ikke stå hjemme heller, får liksom ikke øvd på det han trenger. Men: det går seg nok til :)

Det er nok ikkje innafor det heller. Ser berre føre meg skrekk-scenario der dette kunne blitt misbrukt av rette personar. "Eg skulle berre hjelpe med å halde tissen rett" 😖

Han er kun 3 år, så har god tid å øve vidare på dette heime slik han ynskjer og meistrar 😊

• Liker 2
Skrevet
Sofakona skrev (11 minutter siden):

Du får kjøpt en slik...dermed blir ikke hullet så stort. Vi har satt en slik på begge toalett våres hjemme. 

Og bruk er krakk han kan ta beina på og bruk mye belønning. Eventuelt litt iPad el mens han sitter på do

Screenshot_20221220-194330.jpg

Har en slik. Men skal oppmuntre ham til å prøve den, må kjøpe en krakk også :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Nei, det er ikke greit! Lær gutten å sitte! Det gjør alle andre barn i barnehagen. Han vokser mye på å mestre dette.

Anonymkode: 69c94...ddb

• Liker 2
Skrevet

Hvis han bruker bleie så vasker jo de ansatte tissen hans ved skift uansett, så å holde tissen ser jeg ikke problemer med. Selvfølgelig med hansker!

Men det er bedre å lære gutten å sitte på do. Å være redd for toalettet kan trenes på, det må han jo før eller siden uansett. I barnehagen ser han jo at de andre barna går på do og blir fortrolig med toalettet ved å se at de andre barna overlever det helt fint. 🤗

Anonymkode: 550ff...f4e

• Nyttig 1
Skrevet

Ingen grunn til å la en gutt på 3 år tisse stående, når menn på 40 fortsatt ikke klarer det uten å tisse på veggen eller gulvet.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gjør din framtidige svigerdatter eller -sønn den tjenesten at du venner han til å tisse sittende!

Anonymkode: 8258f...ff6

• Liker 2
Skrevet

Hei..vår gutt på neste 4 år har vi kjøpt inn en urinal fra ebay, han har en hjem og en i barnehagen, det var min mann som fant den for 1 år siden. Vår sønn tisset ut alt av klær han hadde på seg i mange uker i barnehagen. Men nå drar han bare ned bukse og lener seg mot urinal og får jobben gjort:)

510500227_max.jpg

Anonymkode: 36874...dfb

Skrevet

Best for blæra at de sitter, så ville heller fokusert på å venne han på å sitte på do.

Skrevet

Redet noe problem for deg om han tisser ut doen i barnehagen?

Anonymkode: 2f363...fac

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...