AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Dette er egentlig litt flaut. Jeg er en dame på 40+ og lurer på om det finnes svømmekurs for voksne? Altså jeg lærte jo svømming på barneskolen. Eller, vi hadde svømmeundervisning og jeg klarte ikke kravet, jeg husker ikke hva kravet hva. Altså jeg KAN jo svømme hvis ulykken skjer, tror jeg... Jeg har ikke aktivt svømt siden jeg var 14 ? Finnes dette tilbudet? Jeg er litt flau over at jeg ikke egentlig kan svømme i min alder. Anonymkode: 69cac...43f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Ved bassenget hvor jeg jobbet før så var det kveldskurs for voksne som aldri hadde svømt før og som ikke hadde svømt på mange år. Ring dine lokale basseng og spør Anonymkode: d7e45...c35
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ved bassenget hvor jeg jobbet før så var det kveldskurs for voksne som aldri hadde svømt før og som ikke hadde svømt på mange år. Ring dine lokale basseng og spør Anonymkode: d7e45...c35O Takk, det skal jeg gjøre i morgen! Jeg er bare litt flau og vet ikke helt hva jeg skal svare hvis de spør: " Ja, men du fikk jo svømmeundervisning på skolen, hvorfor lærte du deg ikke det da? ". Jeg er ubekvemt rundt vann, det må jeg innrømme. Min frykt er å få hodet under vann. Jeg vet ikke hvorfor, men det har holdt meg unna vann. Anonymkode: 69cac...43f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk, det skal jeg gjøre i morgen! Jeg er bare litt flau og vet ikke helt hva jeg skal svare hvis de spør: " Ja, men du fikk jo svømmeundervisning på skolen, hvorfor lærte du deg ikke det da? ". Jeg er ubekvemt rundt vann, det må jeg innrømme. Min frykt er å få hodet under vann. Jeg vet ikke hvorfor, men det har holdt meg unna vann. Anonymkode: 69cac...43f Du kjære deg, lover deg at ingen kommer til å si det til deg eller spørre deg om det! Mange har aldri lært å svømme, eller bare litt, stor respekt og ære til de som kommer for å lære det, i alle aldre. Og du trenger ikke å få hodet under vann når du lærer å svømme❤ Anonymkode: d7e45...c35
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er egentlig litt flaut. Jeg er en dame på 40+ og lurer på om det finnes svømmekurs for voksne? Altså jeg lærte jo svømming på barneskolen. Eller, vi hadde svømmeundervisning og jeg klarte ikke kravet, jeg husker ikke hva kravet hva. Altså jeg KAN jo svømme hvis ulykken skjer, tror jeg... Jeg har ikke aktivt svømt siden jeg var 14 ? Finnes dette tilbudet? Jeg er litt flau over at jeg ikke egentlig kan svømme i min alder. Anonymkode: 69cac...43f Bare prøv deg fram så klarer du det. Anonymkode: 507a2...f5b
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Det er mange voksne som tar svømmekurs. Jeg har nettopp fullført mitt kurs i høst, i en alder av 40 år. Ikke flaut i det hele tatt. De som driver svømmeopplæring synes det er kjempebra at flest mulig, unge og gamle, lærer seg å svømme. Ta kontakt med svømmehallen i nærheten og spør om kurs. Det starter flere kurs nå i januar Anonymkode: 74ee4...fbb
Rebecca30 Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Ja, det finnes svømmekurs for voksne. Mange svømmehaller og idrettsklubber tilbyr svømmekurs for voksne som ønsker å lære å svømme eller forbedre sine svømmeferdigheter. Det kan også være mulig å finne private instruktører som tilbyr svømmekurs for voksne. Det er aldri for sent å lære å svømme, så det kan være verdt å undersøke om det finnes tilbud i nærheten av deg.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Dette er egentlig litt flaut. Jeg er en dame på 40+ og lurer på om det finnes svømmekurs for voksne? Altså jeg lærte jo svømming på barneskolen. Eller, vi hadde svømmeundervisning og jeg klarte ikke kravet, jeg husker ikke hva kravet hva. Altså jeg KAN jo svømme hvis ulykken skjer, tror jeg... Jeg har ikke aktivt svømt siden jeg var 14 ? Finnes dette tilbudet? Jeg er litt flau over at jeg ikke egentlig kan svømme i min alder. Anonymkode: 69cac...43f hei vet ikke av noen svømmekurs, men jeg har revet med svømmeopplæring for barn. prøv å følge denne "eksplosjonsmåten". (alltid lurt å gjøre seg trygg i vann først. med barn er det lett. her er vi på grunna og leker vannkrig/ plaskelek- spruter vann på hverandre så vi øver på å få det i ansiktet. siden er det hoppelek gjennm ringer som senkes lavere og lavere i vann til de er borti gulvet og elevene må dykke under, for å komme gjennom- også for å bli trygg på å vå vann i ansiktet) som voksen kan man øve på dette ved å plaske vann opp i ansiktet på seg selv. uansett, min måte for å få de til å svømme på er denne (vær på grunna) 1. se for deg a du er en tønne.du skal trekke lungene full av luft og grip deg selv rundt bena (som om du ligger i fosterstilling bare med at du holder omkring bena dine) du vil flyte med ryggen opp og ansiktet ned. bare ligg å dupp slik ei stund og vær komfortabel. du er på grunna, så du kan når som helst bare stå opp. gjør dette er par ganger til du kjenner deg trygg med vann i ansiktet og følelsen av å flyte (di vil flyte) 2. gjør det samme som før- men denne gangen- se for deg a denne tønna er eksplosiv, og du eksploderer ut med armer og bein, slik at du nå ligger å dupper i vannet som ei stjerne. ryggen din vil være opp/ ansiktet ned. gjør dette igjen et par ganger til du kjenner deg trygg. 3. følg punkt 1 og 2- denne gangen begynner du å ta froskesvømmetak med armene- ellers holder du kroppen likt. ansiktet ned, og bena i stjerneform ut. slik merker du at du klarer å bevege deg fremover i vannet. 4. denne gangen kan du enten begynne å svømme med bena også/ eller at du nå holder armene i ro mens kun bena jobber. 5. denne gangen gjørt du alt over- men nå skal du også løfte hodet opp slik at du ser over vannet. her kan du øve på å slippe litt luft ut av lungene og det å puste litt inn igjen- etterhvert vil du lære hvordan å puste mer kontrolert for å holde deg flytende. øvelse gjør mester. øv på disse stegene på grunna ei stund og bygg opp selvtilliten. Anonymkode: 32d2f...044 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå