Gå til innhold

Pappaen kan ikke følge barnet vårt på turn

Anbefalte innlegg

Skrevet

pga at hans nye barn har operert og han må kanskje hjelpe til hjemme. Jeg synes det er dårlig at det går ut over fritidsaktiviteten til barnet vårt. Han har samvær den dagen. 

Operasjonen til barnet dems er bare å fjerne mandler og polypper.

Anonymkode: a50ec...0bf

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men må det gå ut over barnet ditt sin fritidsaktivitet? Har du en bedre unnskyldning for å la være enn at barnet ditt er nyoperert?

Anonymkode: a42f1...23b

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

pga at hans nye barn har operert og han må kanskje hjelpe til hjemme. Jeg synes det er dårlig at det går ut over fritidsaktiviteten til barnet vårt. Han har samvær den dagen. 

Operasjonen til barnet dems er bare å fjerne mandler og polypper.

Seriøst? Du kam vel kjøre

Anonymkode: bff6c...f2c

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet

Da får du følge barnet selv, da.

Selvfølgelig skal han prioritere sitt nyopererte barn akkurat nå. Du får spør om han vil ha samvære en ekstra dag en annen uke i stedet, så barnet får like mye tid med far likevel.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Da følger du barnet. Dårlig gjort av deg å lage et problem av ingenting. Supert at far stiller opp for et nyoperert barn. Han ville garantert gjort det for fellesbarnet også. Og viser det seg at du ikke kan følge, så går ikke verden under for barnet. Bare å fortelle at søskenet er operert og trenger oppfølging, dermed må dessverre turn utgå.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Kjør selv eller la det gå, er snakk om 1-2 uker etter en helt jævli operasjon. Ha litt empati🙄 Helsa til barnet er vel viktigere enn at søsken får dra på turn, er jo bare snakk om et par uker. 

Anonymkode: e89a9...7e4

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva ville du følt om situasjonen var motsatt? 

Ditt barn trengte ham etter en opperasjon, men måtte kjøre  det andre barnet til en fritidsaktivitet?

Anonymkode: 7bfa2...fa1

• Liker 18
  • Nyttig 8
Skrevet

Er du komplett blottet for empati, TS, eller gjelder det bare overfor «hans nye barn»?

Anonymkode: 3b63a...aad

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Er dette en engangshendelse, så er det selvfølgelig helt ok! 

Anonymkode: 2d3be...86e

• Liker 3
Skrevet

Dette her ville jeg definitivt ha holdt munn om at jeg reagerte på.... Og virkelig tenkt på at jeg overreagerte... For dette er en ikke-sak.... 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Man prioriterer selvsagt barnet som skal opereres uansett hva slags operasjon det er. Narkose er noe dritt og man vet ikke hvordan barnet reagerer etterpå heller. Du fikser dette så får du god karma på kjøpet. :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Han skal prioritere barnet slm er operert. Det barnet trenger ronog hjelp! Ta med deg barnet ditt på trening og la de få sen dagen til å slappe av. Hva er problemet? Han har vel sagt det en stund? Klarer ikke enkelte folk å sammarbeide? Barns beste er ikke alltid ditt beste!

Anonymkode: 8f33d...2ad

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Han skal prioritere barnet slm er operert. Det barnet trenger ronog hjelp! Ta med deg barnet ditt på trening og la de få sen dagen til å slappe av. Hva er problemet? Han har vel sagt det en stund? Klarer ikke enkelte folk å sammarbeide? Barns beste er ikke alltid ditt beste!

Anonymkode: 8f33d...2ad

Jeg lurer på hvordan vi som har flere barn, ordner det. Jeg klarte da fint å følge de andre barna på aktiviteter etter at minsten opererte bort polypper. Aktiviteten tar da ikke en hel dag. 

Anonymkode: b020b...2f7

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg lurer på hvordan vi som har flere barn, ordner det. Jeg klarte da fint å følge de andre barna på aktiviteter etter at minsten opererte bort polypper. Aktiviteten tar da ikke en hel dag. 

Anonymkode: b020b...2f7

Det mener jeg også. Han argumenterer med at moren ikke har sovet disse døgnene på sykehuset. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det mener jeg også. Han argumenterer med at moren ikke har sovet disse døgnene på sykehuset. 

Enig jeg også. At moren ikke har sovet bør ikke være noe problem de få timene han er borte for å følge sitt barn på turn. Regner med det ikke tar to timer å kjøre hver vei....

Anonymkode: 51f1d...d40

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har barnet tilbragt flere døgn på sykehus har det vært komplikasjoner. Operasjon av polypper er hjem samme dag.

Anonymkode: ab7ee...827

• Liker 10
  • Nyttig 4
Skrevet

Men om de hadde hatt to egne barn, hadde de sagt "nei vi kan ikke på turn?" Det må jo gå at en av dem kan kjøre ungen og hente igjen etterpå. Tar jo ikke så lang tid.

Anonymkode: 78223...f81

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...