AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har forelsket meg i en annen enn mannen min. Etter mange år som gift og en hektisk småbarnsperiode har følelsene for mannen blitt borte på veien. Han er en snill mann som jeg er glad i, men er det nok? Har funnet en som er en så god match. Aldri følt noe sånt før. Føler at vi er så like og at vi forstår hverandre på et dypere plan. Mannen min og jeg har hatt våre utfordringer og konflikter og vi er nok innerst inne ikke så like. Men det er jo praktisk å holde sammen. For barna og økonomisk. Hva skal jeg gjøre? Følge følelsene og kanskje bli lykkeligere enn noen gang, eller bli hos han jeg valgte en gang men som nå er mest en far for barna og ikke en partner. Noen med erfaring som kan hjelpe meg. Er så rådvill. Føler at jeg har kjærlighetssorg fordi jeg ikke kan være sammen med han jeg har fått følelser for. Det er han jeg tenker på og drømmer om hver dag. Men har ingen garantier for at det skal funke i lengden med. Anonymkode: 38970...3df
AnonymousBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Forestill deg et liv uten han som partner. Ville du ha savnet han, eller hadde du følt deg friere? Føler han det samme for deg, eller vil han beholde forholdet? Siden du er forelsket i en annen, kan mannen din kanskje se dette i og med at dere har vært gift i en stund? Ville det ikke ha vært bedre med en ordentlig "vennskapelig" skilsmisse, i stede for at den ene er utro? Ser bare saken fra flere sider, fordi det er som oftest konsekvenser av uansett hva man gjør. Hva gir de minst skadende og mest akseptable? 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Takk for svar, trenger å se saken fra flere sider da det er så vanskelig å ta et godt valg. Jeg ville savnet han. Han har mange gode sider som jeg setter pris på. I tillegg er det vanskelig for meg å skulle oppløse familien. Samtidig ville det også vært fint å være friere. Så ja til begge deler. han vil vi skal finne ut av dette og vet at jeg har følelser for en annen. Han vil beholde ekteskapet. Legger mest vekt på for barnas skyld og at det er dyrt å skille seg, men han påpeker også at han vil vi skal være sammen. Jeg må finne ut av om jeg klager å velge fornuft fremfor følelser Anonymkode: 38970...3df
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Men kan du få han du er forelsket i, er eneste hinderet at du skiller deg? Har du lyst til å skilles selv om du ikke får han andre? Anonymkode: b8e0e...5a8
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Ja, hvis jeg velger han nå så er han det. og hinderet er jo at jeg er gift ja. Hadde ikke vurdert dette uten å ha møtt han. Samtidig er det mye som ikke er helt bra i forholdet jeg er i. Og kanskje har han nye fått meg til å se hvordan ting bør være. Det er vanskelig. Anonymkode: 38970...3df
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Har det helt likt, og det har vart i mer enn ett år. Jeg er så sliten av å vurdere frem og tilbake. 😥 Anonymkode: d6a96...7f9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har det helt likt, og det har vart i mer enn ett år. Jeg er så sliten av å vurdere frem og tilbake. 😥 Anonymkode: d6a96...7f9 TS her. Ja, det er veldig slitsomt. Vurderer frem og tilbake. Trodde jeg skulle velge å bli, men det er vondt å gi slipp på noe som kunne blitt så bra. Samtidig så skremmende å skulle gi opp det livet jeg kjenner. Anonymkode: 38970...3df
Fremmed fugl Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): TS her. Ja, det er veldig slitsomt. Vurderer frem og tilbake. Trodde jeg skulle velge å bli, men det er vondt å gi slipp på noe som kunne blitt så bra. Samtidig så skremmende å skulle gi opp det livet jeg kjenner. Anonymkode: 38970...3df Hjernen vår er rar, selvfølgelig tror du han nye er helt spesiell. Men du vet at det mange miljoner menn i verden som du kunde fått samme følelser for. Gresset er grønnere på andre siden syndromet, eller jakten på nye forelskelser... ja, valget er ditt. Men du skriver ikke noe negativt om mannen din annet enn at dere har helt normale utfordringer i den perioden i livet som dere er i. Vet ikke hva som er viktig for deg, er det kortsiktig egoistisk motiver eller å jobbe for det mer langsiktige? Valget er ditt, du velger helt fritt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Aldri følt noe sånt før. Føler at vi er så like og at vi forstår hverandre på et dypere plan. Klassisk. Sitter dere og holder hånden når solen går ned også, og tenker at det er fantastisk at solen skinner på akkurat dere to? (Lol) Anonymkode: 6f079...5e8 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 Jeg har vært der ts, ingen problemer med mannen i utgangspunktet, men hodestups forelsket i den nye mannen som jeg hadde kjent i mange år. Gikk fra sambo og til han nye. Dummeste jeg hat gjort! Han var ikke den jeg trodde han var selv etter mange års bekjentskap. Anonymkode: dacf7...92a 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #11 Skrevet 21. desember 2022 Jeg vil ikke utlevere for mye, men det er negative sider med han jeg lever med i dag som er krevende. Og jeg tenker langsiktig. Har prøvd i mange år å få ting bedre hjemme, og tålt ganske mye. Det har vært stygge ord, raseriutbrudd, søvnløse netter og mye mer. Er vel derfor jeg har mistet de følelsene av samhold og partnerskap. Men selv om det er mye som ikke er så bra så er det også fint i perioder. det er vel barna som holder meg igjen her. Anonymkode: 38970...3df
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #12 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg er så sliten av å vurdere frem og tilbake. 😥 Fortell den hjemme hva du driver med, tipper at h*n ikke kommer til å vurdere så veeeldig mye frem og tilbake Da tas valget for deg! Anonymkode: 0a4c2...2bf 1
marsvin Skrevet 21. desember 2022 #13 Skrevet 21. desember 2022 Hvis du utvikler følelser for en annen, er det er tydelig tegn på at noe mangler..Du fratar også mannen din muligheten til å oppleve å bli elsket og begjært av en annen hvis du blir og ikke kjenner dette for han lenger. Kanskje dere skulle skilt lag og gitt hverandre muligheten for andre romantiske relasjoner
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå