Gå til innhold

Far avlyser samvær med dattera vår fordi han skal på fjellet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til dattera har gitt beskjed om at han ikke kan ha samvær med dattera vår neste år rundt påske fordi han skal på fjellet. 

Jeg blir forbanna. Er det lov å bli forbanna? 

Han gir ingen forklaring annet enn at han skal på fjellet. Han vet jo at han skal se dattera si den helgen. Er ikke det viktigere enn en tur på fjellet? 

Han ser dattera vår kun fredag-søndag annenhver helg. 

Jeg forstår ikke. Jeg som mamma blir oppgitt, lei meg på hennes vegne og lei av at faren viser ingen interesse over hva dattera vår vil eller trenger. 

Den fjellturen kan han ta alle andre helger/dager han ikke har dattera vår? 

Anonymkode: d700f...cf7

• Liker 2
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart du kan bli forbanna. Men det er ikke noe du kan gjøre med det. 

Samværsforeldre kan gjøre slikt, komme og gå som de vil omtrent. Hvert fall fram til barnas stemme skal høres og vektlegger mer med årene. Da blir de fort valgt vekk om de har valgt vekk barna sine i tidligere år. 

Trøst deg med at du har fått beskjed tidlig, om ikke annet. 

Anonymkode: f2605...bd7

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Faren til dattera har gitt beskjed om at han ikke kan ha samvær med dattera vår neste år rundt påske fordi han skal på fjellet. 

Han gir ingen forklaring annet enn at han skal på fjellet. Han vet jo at han skal se dattera si den helgen. Er ikke det viktigere enn en tur på fjellet? 

Jeg forstår ikke. Jeg som mamma blir oppgitt, lei meg på hennes vegne og lei av at faren viser ingen interesse over hva dattera vår vil eller trenger. 

Det er kjempetrist for barnet deres. Var det ingenting i deres forhold som tipset deg om at han ikke ville bli en god far? Kom det helt ut av det blå?

Anonymkode: 5a015...dfb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Høres ut som om han har planlagt noe spesifikt siden han vet om dette mange mnd. i forveien, men ikke fortalt alt til deg? At det er en tur med DNT, Fjellsportgruppa eller lignende?

Anonymkode: ea5a2...88f

• Liker 4
Skrevet

Når man gir beskjed så lang tid i forveien, tenker jeg at dette er helt innafor. Hender det aldri at du skal noe, når din datter er hjemme? jeg hadde ikke brukt min energi på å være sint på dette. 

Anonymkode: d198a...f19

• Liker 24
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er kjempetrist for barnet deres. Var det ingenting i deres forhold som tipset deg om at han ikke ville bli en god far? Kom det helt ut av det blå?

Anonymkode: 5a015...dfb

Han virket som en god fyr før vi fikk dattera vår. Etter det har aldri ting vært slik jeg så for meg. Han har også fått et barn til med en annen som han ikke er sammen med lenger. Så han er alenepappa til 2 stykker, og ser det andre barnet enda mindre enn dattera vår. Mye som ikke er på stell. 

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Mtp at han sier i fra nesten et halvt år i forveien ville jeg latt det gå. Velg dine kamper liksom. Flytt helga fram eller bak for samvær, problem løst 🤩

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Altså, i prinsippet er jeg enig med deg i at samvær skal trumfe det meste! MEN: her sier han fra i enormt god tid, og det er tydeligvis at det er sammen med noen han skal, og ikke bare et innfall han fikk om at det ikke passet...

Det hender jo faktisk at det dukker opp ting man vil være med på også i de helgene man har barn. Her har vi vært rause med sånt, det har gått begge veier, og ingen har blitt sure. Særlig ikke når det sies fra flere måneder på forhånd!

Her ville jeg definitivt valgt mine kamper, og dette er ikke en av dem... Med mindre det skjer "hele tiden", og det får jeg ikke inntrykk av i innlegget ditt...

Anonymkode: 281f5...f70

Akkurat dette skjer ikke hele tiden. Men er konstant kamp om samvær. Han mener han skal ha 50/50 tross barnevern, BUP, ppt og barnehage som mener det aldri vil være lurt før mye forandrer seg. 

For meg gir det bare ikke mening. Han sender mail hver måned om å øke samvær fordi han går glipp av så mye av dattera vårt sitt liv. 

Jeg fungerer nok annerledes enn han. Jeg ville gjort alt får å være med dattera mi den lille tiden jeg hadde. 

Ja, man kan ha planer. Men forklar i det minste at det er via jobb, planlagt tur med noen spesielle du skjeldent ser. Ett eller annet enn, jeg kan ikke ha hu fordi jeg skal på fjellet. 

Ts. 

• Liker 4
Skrevet
Mamajune11 skrev (Akkurat nå):

Mtp at han sier i fra nesten et halvt år i forveien ville jeg latt det gå. Velg dine kamper liksom. Flytt helga fram eller bak for samvær, problem løst 🤩

Det går dessverre ikke med tanke på at han har et barn til han har samvær med de andre helgene og barnevernet har rådet til at han ikke har de samtidig. 

Men ja, skal velge mine kamper. Når det er en konstant kamp som pågår er det slike små dråper som får glasset til å renne over. 

Jeg skal gi det tid, og får støtte dattera vår så godt jeg kan. Hun tror allerede fra før at pappa ikke er glad i henne eller bryr seg, så dette hjelper ikke stort. 

Ts. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Når man gir beskjed så lang tid i forveien, tenker jeg at dette er helt innafor. Hender det aldri at du skal noe, når din datter er hjemme? jeg hadde ikke brukt min energi på å være sint på dette. 

Jo, men hun er med på 99 % av tingene vi opplever eller skal. Har sjeldent barnevakt. 

Men ja, fikk nylig beskjed. Får nok roet meg ned etterhvert og prøvd å finne ut hva vi gjør den helgen. 

Ts. 

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Akkurat dette tenker jeg er en ikke-sak og ser ikke problemet. Han sier i fra i god tid. Antageligvis så er det planlagt noe med noen.

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Høres ut som om han har planlagt noe spesifikt siden han vet om dette mange mnd. i forveien, men ikke fortalt alt til deg? At det er en tur med DNT, Fjellsportgruppa eller lignende?

Anonymkode: ea5a2...88f

Ja han har kun sagt at kan ikke ha hu fordi han skal på fjellet. Ikke noe mer informasjon. 

Hadde jeg i det minste fått en forklaring eller en eller annen form for...

Det er den eneste helgen vi alle kan. Syns det er ordentlig kjipt, fordi jeg vil være med henne. 

En form for å vise at han bryr seg. 

Ts. 

Skrevet

Med mindre han ofte avlyser samvær, synes jeg dette er helt innafor. Han sier jo fra i veldig god tid, og kanskje kan dere heller bytte en helg? Det hender det dukker opp ting jeg vil være med på eller som barnefar vil være med på, og da klarer vi som regel bytte litt på dagene. Men her må det selvsagt ligge et godt samarbeid til grunn. 

I dette tilfellet ville jeg uansett latt det gå, dette er jo lenge til og ikke et avlyst samvær rett før. Det hadde vært verre for barnet.

Anonymkode: fdc3d...d74

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Han sier ifra 4 mnd i forveien . Det er lang tid . Han kan vel ha henne 2 helger på rad påfølgende helg da ? 

Du har muligheten til å lage en flott påske med din datter men velger å være forbanna . Dette er en ikke sak 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Enig . Hadde ikke brukt energi på å bli sint over dette . Heller tenkt det var bra han sa fra så tidlig . 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Hill83 skrev (1 minutt siden):

Han sier ifra 4 mnd i forveien . Det er lang tid . Han kan vel ha henne 2 helger på rad påfølgende helg da ? 

Du har muligheten til å lage en flott påske med din datter men velger å være forbanna . Dette er en ikke sak 

Som jeg har nevnt tidligere er ikke det et alternativ fordi han har 2 barn han har samvær med annenhver helg og har forbud mot å ha de samtidig fra barnevernet. 

Skal fortsatt lage en fin påske for hu. 

Ts. 

Skrevet

Tenker det er helt innafor. Han sier ifra i god tid. 

Anonymkode: 2c975...b2f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som jeg har nevnt tidligere er ikke det et alternativ fordi han har 2 barn han har samvær med annenhver helg og har forbud mot å ha de samtidig fra barnevernet. 

Ts. 

Så da har han i realiteten ingen helger fri da? Han har barn alle helgene. Nei mitt råd er å ikke lage drama for dette. Jeg har selv et barn med en far der mye ikke er på stell. Mitt beste råd er å holde fred. Det er det beste for barnet. Dette er en filleting, du spør om du har grunn til å være forbanna, jeg mener at nei, det har du kanskje ikke? 

Anonymkode: 50f16...522

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ts. 

Så det du sier er at han aldri har ei barnefri helg? I så fall er det jo innenfor at han får det en sjelden gang. 

Høres litt rart ut at hun tror pappa ikke er glad i henne hvis han ikke får mer samvær, i så fall bør du jo forklare henne hvorfor hun ikke er så ofte hos pappa, og at det ikke betyr at han ikke er glad i henne. 

Anonymkode: febd9...b11

• Liker 11
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...