AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Hei! Jeg har bestemt meg for å slutte på pillen etter å ha gått på den i 5 år. Har gått på p-piller i rundt 12 år, siden jeg var 17. Har de siste årene slitt med irritabilitet, ustabile følelser/humør, nedstemthet og en indre uro og angst som hovedsakelig dreier seg om forholdet mitt. Var en venninne som tipset om at p-pillen jeg går på (Loette) påvirket henne veldig dårlig psykisk, og når jeg ser i pakningsvedlegget er det 1 av 10 som kan få depresjon/angst osv som en bivirkning. Etter at jeg startet på pillen fikk jeg også tvangstanker for første gang i mitt liv. Har derfor bestemt meg for å slutte på pillen for å se om jeg kommer til å føle meg bedre. Har lest litt og skjønt at det er flere som føler seg bedre psykisk etter å ha sluttet på p-piller. Nå har jeg altså gått på den i 5 år, og er litt bekymret for hva jeg kan vente meg. Er det noen som har erfaringer med å slutte på p-piller etter mange års bruk? Hvor lang tid tar det før kroppen stabiliserer seg og hormoner er ute av kroppen? Eventuelt noen som har erfaringer rundt p-piller og psykisk helse? Anonymkode: 3a9c5...9d6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Sluttet etter 7 år, merket egentlig ingen forskjell. Anonymkode: bda75...30a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sluttet etter 7 år, merket egentlig ingen forskjell. Anonymkode: bda75...30a Hvilket merke gikk du på? Anonymkode: 3a9c5...9d6
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Jeg merket bare positive endringer. Det er ikke noen grunn til at du oppleve noe negativt når du slutter, det kommer ikke abstinenser eller noe sånt. Det tar faktisk bare noen få dager før hormonene er ute av kroppen. Det er derfor det er så viktig å aldri hoppe over piller når man går på dem. Anonymkode: 85d91...511
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvilket merke gikk du på? Anonymkode: 3a9c5...9d6 Loette/Almina (som du sikkert vet er det ikke nevneverdig forskjell på de to) Anonymkode: bda75...30a
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #6 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Loette/Almina (som du sikkert vet er det ikke nevneverdig forskjell på de to) Anonymkode: bda75...30a Skjønner! Hvordan var psyken din i utgangspunktet? Anonymkode: 3a9c5...9d6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #7 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg merket bare positive endringer. Det er ikke noen grunn til at du oppleve noe negativt når du slutter, det kommer ikke abstinenser eller noe sånt. Det tar faktisk bare noen få dager før hormonene er ute av kroppen. Det er derfor det er så viktig å aldri hoppe over piller når man går på dem. Anonymkode: 85d91...511 Takk, det var godt å høre! Hvilke positive endringer merket du? Anonymkode: 3a9c5...9d6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #8 Skrevet 21. desember 2022 Jeg gikk på yasmin i 5 år og når jeg sluttet så trodde folk jeg hadde opplevd noe traumatisk eller noe som endret personligheten min fordi jeg forandret meg sånn. Ble mer rolig og stabil og normal Anonymkode: d7112...a7d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #9 Skrevet 21. desember 2022 4 hours ago, AnonymBruker said: Takk, det var godt å høre! Hvilke positive endringer merket du? Anonymkode: 3a9c5...9d6 Fikk tilbake sexlysten og var ikke lynforbannet hele tiden. Anonymkode: 85d91...511
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #10 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Skjønner! Hvordan var psyken din i utgangspunktet? Anonymkode: 3a9c5...9d6 Psyken var vel egentlig bra, bortsett fra noen angstsymptomer i perioder, men ikke noe som hindret meg i hverdagen 😊 Tror ikke jeg merket verken bedring eller forverring da jeg sluttet. Anonymkode: bda75...30a
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 Tusen takk for svar! Jeg skal gi det en sjanse og se hvordan det går ❤️ Anonymkode: 3a9c5...9d6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2023 #12 Skrevet 4. februar 2023 Noen andre med noen erfaringer? Sluttet for en måned siden, og psykisk føler jeg meg nesten verre. Er dette vanlig? Noen som har noen lignende erfaringer? Har skjønt at jeg kanskje må gi det litt tid.. Anonymkode: 3a9c5...9d6
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2023 #13 Skrevet 5. februar 2023 Jeg sluttet på p-piller etter 10år + (yasminelle 28) nå i høst, nærmere bestemt i september. Siste mens var i august 2022 så nå begynner jeg å bli riiiimeeeeliiig stresset over dette. Altså denne måneden er det 6mnd siden sist, jeg fikk siste mens i slutten av august. Ellers så har jeg fått tilbake sexlysten, sånn delvis. Ikke merket noen annen forandring enn dette.. Anonymkode: 69d94...2ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå