Gå til innhold

Har så angst over noe jeg sa for 2 år siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For 2 år siden sa jeg noe når jeg var full, og jeg vet ikke hvorfor men en gang i blant så dukker det opp og hjemsøker hjernen min. Jeg cringer så over det og det kan vare i dagesvis. Dette er virkelig plagsomt. Er mange ting jeg har sagt som kan dukke opp og kværne i hodet mitt, men nå for tiden så er det denne ene tingen som jeg ikke engang vet om jeg orker å skrive. 

Jeg blir utmattet og utslitt og er redd de tenker på meg som helt utskudd, ekkel eller tilbakestående. Overtenker det og hvis jeg får et kort svar for eksempel så tenker jeg at "det er helt sikkert på grunn av den tingen jeg sa for 2 år siden", men jeg vet ikke engang om de husker det. Jeg mente det ihvertfall ikke sånn som det kanskje ble sagt. Det var ikke noe frekt eller uhyggelig, men mer i overkant hyggelig!(eller merkelig)... 

Er det flere som har det sånn? 

Anonymkode: d59c1...496

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp 🤣 men veit at det er vanlig for de fleste

og at andre neppe husker det om meg, men flaue ting de selv har sagt og gjort

Anonymkode: adda7...c28

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Tips: skriv ned episoden (for hånd) på et ark. Så bestemmer du deg for å legge episoden  bak deg - og legger arket i flammene i vedovnen. Se på at det brennes opp. Glem hele greia etterpå. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet

Tro meg - dine utsagn er ikke så viktige for andre som de er for deg. Det du stresser over har de andre glemt for lenge siden. 

Anonymkode: 7d015...14c

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (Akkurat nå):

Tips: skriv ned episoden (for hånd) på et ark. Så bestemmer du deg for å legge episoden  bak deg - og legger arket i flammene i vedovnen. Se på at det brennes opp. Glem hele greia etterpå. 

Men hva hvis ikke de har glemt det ? Hva hvis de faktisk syns jeg er helt merkelig ? Det er folk jeg må ha i livet mitt, så må alltid ha kontakt til enten de dør eller jeg dør. 

Skrevet

Hva var det du sa da? Sikkert ingen som husker det uansett😊

Anonymkode: be110...4c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tro meg - dine utsagn er ikke så viktige for andre som de er for deg. Det du stresser over har de andre glemt for lenge siden. 

Nja jeg vet ikke. Var litt absurd sagt. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men hva hvis ikke de har glemt det ? Hva hvis de faktisk syns jeg er helt merkelig ? Det er folk jeg må ha i livet mitt, så må alltid ha kontakt til enten de dør eller jeg dør. 

Men enten må du legge det bak deg (før du blir sprø) eller så må dere snakke om det? 

Skrevet

Hva var det du sa da? Sikkert ingen som husker det uansett😊

Anonymkode: be110...4c4

Uff.. jeg sa til min onkel at han var så kjekk og hadde vi ikke vært familie og han hadde vært yngre så hadde jeg lett hooka ut ifra bilder av han som ung. 

Jaja, kjekk var han, jeg mente det bare hyggelig og ikke SÅNN, men det kan misforstås. Huff. Mange andre hørte det også. Et overøst kompliment fra en drita meg. 

• Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Uff.. jeg sa til min onkel at han var så kjekk og hadde vi ikke vært familie og han hadde vært yngre så hadde jeg lett hooka ut ifra bilder av han som ung. 

Jaja, kjekk var han, jeg mente det bare hyggelig og ikke SÅNN, men det kan misforstås. Huff. Mange andre hørte det også. Et overøst kompliment fra en drita meg. 

Det der er jo ikke ille i det hele tatt 😂

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det der er jo ikke ille i det hele tatt 😂

Jo... jeg blir kvalm av meg selv. De tror sikkert mye rart om meg. Lett hooka med min onkel. Jeezes. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er jo et kompliment. Onkelen din skal være rimelig spesiell hvis han tolket dette som noe annet.

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har slitt voldsomt med sosial angst, og kjenner meg veldig igjen... Mitt tips: Ta det opp med dem, sånn seriøst! Bare vær ærlig, si det som det er, at det har kværnet hos deg lenge, og vokst seg som en drage, og at du bare må få sagt at blabla du mente det ikke vondt blabla". Kan nesten garantere deg en/flere av følgende scenarier:

1. De husker ikke episoden
2. De husker den, men har ikke tenkt så mye over den
3. De husker den, og har tenkt på den, men mest fordi de vil deg vel og håper at du har det bra
4. De setter pris på at du deler bekymringene dine, da det viser at du også bryr deg om dem
5. Du føler at forholdet mellom dere føles mindre "rart" eller anspent, fordi det lille mellommenneskelige usikkerhetshullet mellom dere blir tettet

Lykke til ❤️

Anonymkode: 9fa73...386

• Hjerte 1
Skrevet

Så nå hva du sa... Det er jo bare hysterisk morsomt da, TS! :D 
Sannsynligvis ble det bare rar stemning fordi du ble ukomfortabel, bare fortell ham at du syntes du gikk over en komfortgrense med en sånn spøk. Sannsynligvis vil han bare le det bort og si at det ikke er noe å tenke på!

Skrevet

Jeg har slitt voldsomt med sosial angst, og kjenner meg veldig igjen... Mitt tips: Ta det opp med dem, sånn seriøst! Bare vær ærlig, si det som det er, at det har kværnet hos deg lenge, og vokst seg som en drage, og at du bare må få sagt at blabla du mente det ikke vondt blabla". Kan nesten garantere deg en/flere av følgende scenarier:

1. De husker ikke episoden
2. De husker den, men har ikke tenkt så mye over den
3. De husker den, og har tenkt på den, men mest fordi de vil deg vel og håper at du har det bra
4. De setter pris på at du deler bekymringene dine, da det viser at du også bryr deg om dem
5. Du føler at forholdet mellom dere føles mindre "rart" eller anspent, fordi det lille mellommenneskelige usikkerhetshullet mellom dere blir tettet

Lykke til ❤️

Takk for råd, men det blir alt for kleint å ta opp den episoden. Det hadde bare gjort det enda værre altså, å minne de på det. Jeg må jo bare eie det jeg sa, men det er allikevel plaaaagsomt, selvom jeg vet at jeg ikke hadde brydd meg om noen av de hadde sagt det samme til meg. Om onkelen min hadde sagt "du er så pen, jeg hadde prøvd meg hvis blablabla" så hadde jeg jo bare tenkt haha, han er full ass! Og tatt det som et kompliment, men jeg vet jo ikke hvordan andre tenker og alt blir bare ikke når det er om meg selv. 

Skrevet

Kan fortsatt få panikkanfall fordi jeg tryna på vitnemålsutdelingen i 10 klasse....

Kan fortsatt våkne av mareritt over at jeg ga feil gave til min egen pappa da jeg leste opp gaveneunder gaveåpningen på julaften når jeg var 7 år.

Ja ts, vi er mange i samme båt. Men som flere andre her skriver, det er vi selv som tenker mest på det, ingen andre husker eller enser at det har skjedd engang.. Og hvis de gjør, så er det uansett ikke så viktig for da hadde de tatt det opp med deg.

Men eventuelt, for å få det ut av verden, er det en som var der i den situasjonen du sa noe rart, som du kan spørre om de husker den setningen, og at du tenker så mye på det at du får angst av hele greia?

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Det er neimen ikke sikkert!

Jeg har blitt såret mange ganger av folk og jeg glemmer jo ikke det de har sagt.

Anonymkode: 85d31...b7b

Skrevet

Dette er virkelig ingenting å bekymre seg for, ts 😅 Kan jo ikke tas som noe annet enn et kompliment. Jeg har selv sosialangst og overtenker og grubler noe vilt over hva jeg selv har sagt og gjort. Men dette kan du bare legge fra deg altså.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så nå hva du sa... Det er jo bare hysterisk morsomt da, TS! :D 
Sannsynligvis ble det bare rar stemning fordi du ble ukomfortabel, bare fortell ham at du syntes du gikk over en komfortgrense med en sånn spøk. Sannsynligvis vil han bare le det bort og si at det ikke er noe å tenke på!

Nei ingen ukomfortabel stemning, alle bare ja! Ser den! Alle var helt med som om det var helt normalt å si... 🙈 jeg bare syns ikke det er en normal ting å si verken full eller edru.  Jeg kan ikke ta opp denne greia 2 år i ettertid. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk for råd, men det blir alt for kleint å ta opp den episoden. Det hadde bare gjort det enda værre altså, å minne de på det. Jeg må jo bare eie det jeg sa, men det er allikevel plaaaagsomt, selvom jeg vet at jeg ikke hadde brydd meg om noen av de hadde sagt det samme til meg. Om onkelen min hadde sagt "du er så pen, jeg hadde prøvd meg hvis blablabla" så hadde jeg jo bare tenkt haha, han er full ass! Og tatt det som et kompliment, men jeg vet jo ikke hvordan andre tenker og alt blir bare ikke når det er om meg selv. 

Nettopp - du hadde ikke brydd deg om de sa noe slikt til deg. Så hva er det som gjør deg så spesiell at folk vil bry seg ekstra mye når du sa det?

Det rare med angst er at det ironisk gjør en selv veldig selvopptatt, og man tror man spiller en større rolle i andres liv enn man faktisk gjør.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...