Gå til innhold

Ny katastrofemåling for regjeringen: Ap nede på 14,6 prosent – Sp under sperregrensen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med denne ledelsen er Ap godt og trygt på vei mot sperregrensen. Det er ikke nødvendigvis noe negativt i det.

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet

Men HVORFOR tror folk at Høyre er bedre?? Erna er selve arkitekten bak den politikken vi ser nå. Acer, utenlandskabler, selge ut landet til høystbydende... Ta fra nordmenn all makt i eget land. Alt dette er jo hennes hjertebarn!

• Liker 9
  • Nyttig 7
Skrevet

– Jeg opplever ikke at Arbeiderpartiet er i krise, sa Støre i dag.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Bie-damen said:

Men HVORFOR tror folk at Høyre er bedre?? Erna er selve arkitekten bak den politikken vi ser nå. Acer, utenlandskabler, selge ut landet til høystbydende... Ta fra nordmenn all makt i eget land. Alt dette er jo hennes hjertebarn!

Det kan man lure på.

• Liker 3
Skrevet

Vi tror ikke det er bedre med Høyre og Erna. Vi vet det er bedre med Høyre og Erna.

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Bie-damen skrev (35 minutter siden):

Det er ikke Erna som er arkitekten. Det hele startet før Erna ble statsminister.

Men folk går til Erna på grunn av at hun har bevist hun kan styre landet i en krise. Noe Støre ikke kan. 

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk går til Rødt. 

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
48 minutter siden, nebbete fugl said:

– Jeg opplever ikke at Arbeiderpartiet er i krise, sa Støre i dag.

Jeg lurer på hva Støre egentlig opplever. 

• Liker 2
Skrevet
Bie-damen skrev (1 time siden):

Hun er ikke arkitekten for noe av dette, og selv hun HADDE vært det, ville hun stått igjen som en som fikk til noe.

Problemet med dagens regjering er egentlig ikke hva de gjør. Med riktig politisk håndverk hadde det gått bra. Men de fremstår som handlingsrammet og det de presenterer, virker lite gjennomtenkt.

Husk på dette: ACER er ikke problemet, det er løsningen. Det er der vi har handlingsrommet for å løse noe. Hadde Erna vært på plass, ville det vært førstevalget, men nå blir det noe man ønsker gjemme bort i en bisetning i en eller annen grand plan som skal prøve dekke over virkeligheten : EU med sine 350 millioner innbyggere har bittelitt mer makt enn Norge.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
16 minutter siden, Druid said:

Hun er ikke arkitekten for noe av dette, og selv hun HADDE vært det, ville hun stått igjen som en som fikk til noe.

Problemet med dagens regjering er egentlig ikke hva de gjør. Med riktig politisk håndverk hadde det gått bra. Men de fremstår som handlingsrammet og det de presenterer, virker lite gjennomtenkt.

Husk på dette: ACER er ikke problemet, det er løsningen. Det er der vi har handlingsrommet for å løse noe.

På hvilken måte da?

• Liker 2
Skrevet
Bie-damen skrev (2 timer siden):

Men HVORFOR tror folk at Høyre er bedre?? 

Av meningsmålingene fremkommer forholdet mellom partiene blant de som har gjort seg opp en mening om hvem de ville ha stemt på hvis det var valg nå. De som ikke har noen mening, teller ikke med. Jeg tror at en del av de som stemte på AP og SP ved forrige valg, er desillusjonerte og ikke lenger har noe parti de vil stemme på. Høyrevelgerne derimot er like mange. Med færre personer totalt som har en mening om hvem de ville ha stemt på, blir det større prosentvis oppslutning om Høyre

Skrevet
Bie-damen skrev (2 timer siden):

Helt enig. AP lå på 41% på samme tid i 2014, og det var jo fordi de blå/blå den gang ikke innfridde sine valgløfter den gang. Folk er stokk dumme som går i den retningen at de tror alt blir såååå mye bedre, når JEG blir statsminister🤪🤥

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Muskath skrev (2 timer siden):

Jeg lurer på hva Støre egentlig opplever. 

At alt er i skjønneste orden?

Han vet at han sitter trygt i 3 år til, så han har 3 år til å ødelegge Ap og landet helt, uansett hva folket skulle mene om ham og partiet han leder.

Hadde han opplevd at han var i ferd med å miste statsministerposten, ville han opplevd både eget parti i krise og egen politikk som feilet. 

På tide å gjøre som Musk og la folket bestemme veien videre. Med folkeavsatemning.

Spørsmål som - skal Støre gå av, skal vi gå ut av ACER, skal vi ha fastpris på strøm, osv. er politikerne ikke kompetente til å bestemme, så folket må bestemme sin egen beste.

Endret av Drizzt
  • Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
3 hours ago, MortenMunkholm said:

Vi tror ikke det er bedre med Høyre og Erna. Vi vet det er bedre med Høyre og Erna.

Skulle de ikke beholde alle skattene i sitt "alternative" statsbudsjett, samt at de vil innføre masseovervåkning, og er like mye for EU og strømhelvetet som er nå.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
nebbete fugl skrev (54 minutter siden):

På hvilken måte da?

ACER er avtalen som gir handlingsrom for nasjonale interesser på tvers av markedskreftene. For eksempel bruker vi Sverige som transittland for strøm mellom nord og sør. Sverige har flere ganger i løpet av perioden ikke ivaretatt dette ansvaret, og vi skulle åpnet tilsynssak i ACER. Ble ikke gjort.
Vi tømte bassengene  våre mere enn hva som er nasjonalt forsyningsmessig forsvarlig ; ACER er avtalen som gir oss mulighet til å stoppe eksporten når dette skjer så lenge vi dokumenterer problemet. Dokumentasjonen ble ikke sendt og eksporten ble ikke stoppet.

ALLE kraftanslytikere krevde at regjeringen skulle gå til ACER i fjor sommer og sette premisser etter at Statkraft hadde drevet spekulativt kraftsalg. Ble ikke gjort.

Endret av Druid
  • Liker 1
Skrevet
2 hours ago, Druid said:

ACER er avtalen som gir handlingsrom for nasjonale interesser på tvers av markedskreftene.

Ikke akkurat slik det blir beskrevet av linken ovenfor.

Skrevet
nebbete fugl skrev (10 timer siden):

Ikke akkurat slik det blir beskrevet av linken ovenfor.

Nei, men det er kansje ikke så rart når det er Nei til EU som bygger argumentasjon.

Jeg sier ikke at påstandene nødvendigvis er gale, bare at virkelighetsforståelsen og premissene de argumenterer for er i lala-land.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
33 minutter siden, Druid said:

Nei, men det er kansje ikke så rart når det er Nei til EU som bygger argumentasjon.

Jeg sier ikke at påstandene nødvendigvis er gale, bare at virkelighetsforståelsen og premissene de argumenterer for er i lala-land.

ACER nektet Sverige å begrense eksporten.

https://www.acer.europa.eu/news-and-events/news/acer-has-decided-not-grant-swedish-tso-derogation-70-requirement

Endret av nebbete fugl
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Drizzt skrev (16 timer siden):

Det er ikke Erna som er arkitekten. Det hele startet før Erna ble statsminister.

Men folk går til Erna på grunn av at hun har bevist hun kan styre landet inn en krise. Noe Støre ikke kan. 

Det jeg ikke forstår er hvorfor folk går til Rødt. 

Sånn. Rettet det for deg. Bare hyggelig 🥰🥰

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...