jenta123 Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 (endret) Hei! Nå kommer det sikkert noen dumme spørsmål, men mulig noen har mer peiling og har opplevd dette før. Har en unghund på ca 1 år, vi er hjemme på juleferie. Vi måtte fly da det dessverre er litt for langt å kjøre og hunden blir i tillegg ganske bilsyk. Men flyturen gikk fint og når jeg henta han ut var han også helt fin og virka ikke stressa. Løp rundt i hagen og lekte i snøen. Vi skal være her ganske lenge, rundt 3 uker. Er kanskje litt teit å tenke det, men jeg er litt redd for at han skal glemme hvordan det er å være alene hjemme? Tror dere det kan gå så fort? Eller husker dem de vanlige rutinene ganske godt og vil komme rett tilbake i de når vi kommer hjem. Grunnen til at jeg begynner å stresse litt er fordi jeg merker at han piper ganske mye nå. Når folk forlater huset piper han, når jeg går opp i andre etasje (hvor han ikke har lov å være), piper han. Er generelt veldig mye sutring og piping på han nå. Når vi er hjemme er han hjemme alene uten problem en arbeidsdag og går som regel å legger seg for å sove så fort jeg går ut døren. Men det er vel kanskje fordi han er hjemme og føler seg trygg. Men jeg skjønner selvfølgelig at det er stress og uvant for han å være i et nytt hus, med masse ukjente mennesker. Mulig det bare er det og jeg ikke trenger å stresse? Håper bare ikke flyturen på nå vis ga han en ny frykt, typ at jeg skal forlate han igjen eller noe. Selv om han virka helt fin etter flyturen, vet jeg jo at det alltid er stress og fly og lite kjekt for dyra. Endret 20. desember 2022 av jenta123
Tabris Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Det er ikke uvanlig at hunder kan bli litt utilpass på nye steder og ikke være komfortabel med å være alene der. Det kan også være at han vil trenge litt tilvenning til å være hjemme alene når dere kommer hjem igjen. Det er derfor anbefalt at man lar hunden være alene hjemme i perioder selv når man har ferie/langhelg, slik at det ikke blir for stor kontrast fra ferie til hverdag. Det er selvsagt vanskelig å få til når man er bortreist på ferie. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #3 Skrevet 21. desember 2022 Jeg har en hund som fint kan være alene når vi er hjemme, men ikke hos andre/på fremmede steder. Da er han klengete og urolig, og piper om han blir alene. Det tar lang tid for han å venne seg til et sted såpass at han blir komfortabel med å være alene der. Anonymkode: d09c1...b16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #4 Skrevet 22. desember 2022 Han bør ikke være alene i et nytt hus. Det krever tilpasning. Kan ta alt fra 1 uke til flere.. Noen bør være tilstede. Anonymkode: 12304...ed7
jenta123 Skrevet 27. desember 2022 Forfatter #5 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 22.12.2022 den 13.00): Han bør ikke være alene i et nytt hus. Det krever tilpasning. Kan ta alt fra 1 uke til flere.. Noen bør være tilstede. Anonymkode: 12304...ed7 Han er aldri alene, er alltid noen her med han. Men han hyler og piper joansett. Men regner med at det er som jeg mistenker et nytt sted, nye folk osv. Satser på at alt order seg når vi kommer hjem igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå