AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Jeg og kjæresten har det veldig fint sammen, men jeg blir litt lei meg når det aldri faller han inn å invitere meg til selskap/arrangementer med familie/venner. Jeg har aldri forventet/krevd å bli invitert til noe, men når jeg ser andre kjærester bli invitert og tatt med på slikt, så blir jeg litt lei meg. Spesielt når hans familie og venner inviterer/spør meg om jeg skal være med og jeg da må svare at han ikke har invitert/spurt om jeg kan/vil være med. Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. Jeg ønsker å ta dette opp med han, og lurer på om dere syns det er greit å gjøre? Som nevnt så verken forventer eller krever jeg invitasjon, ei heller ønsker jeg å invitere meg selv og spørre om jeg kan være med. Anonymkode: 88134...52d
lillevill Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. så sær han er. Hvorfor er han sånn tror du?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Gjør det slutt, du vil aldri bli prioritert Anonymkode: 310b5...2ec
Gjest Dævendøtte Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Spesielt når hans familie og venner inviterer/spør meg om jeg skal være med og jeg da må svare at han ikke har invitert/spurt om jeg kan/vil være med. Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. Dette må du jo snakke med ham om! Tror neppe du trenger invitasjon til familie/venner, sier han at han skal dit, så si at denne gangen blir du med. Siden han var flau og løy, så kanskje han rett og slett ikke tenker på i invitere deg. Lærte han ikke noe av dette da?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Min kjæreste inviterte meg og ønsket at jeg skulle hilse på foreldrene hans veldig fort. Samt han sa jeg vil vise deg frem. Jeg følte det samme. Kunne ikke vente med å introdusere han for mine. Her høres det jo ut som han er flau over deg? Da er det ikke liv laga. Anonymkode: cc894...c19 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg og kjæresten har det veldig fint sammen, men jeg blir litt lei meg når det aldri faller han inn å invitere meg til selskap/arrangementer med familie/venner. Jeg har aldri forventet/krevd å bli invitert til noe, men når jeg ser andre kjærester bli invitert og tatt med på slikt, så blir jeg litt lei meg. Spesielt når hans familie og venner inviterer/spør meg om jeg skal være med og jeg da må svare at han ikke har invitert/spurt om jeg kan/vil være med. Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. Jeg ønsker å ta dette opp med han, og lurer på om dere syns det er greit å gjøre? Som nevnt så verken forventer eller krever jeg invitasjon, ei heller ønsker jeg å invitere meg selv og spørre om jeg kan være med. Anonymkode: 88134...52d Hva svarer de når du sier dette? Anonymkode: c3be7...88b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg og kjæresten har det veldig fint sammen, men jeg blir litt lei meg når det aldri faller han inn å invitere meg til selskap/arrangementer med familie/venner. Jeg har aldri forventet/krevd å bli invitert til noe, men når jeg ser andre kjærester bli invitert og tatt med på slikt, så blir jeg litt lei meg. Spesielt når hans familie og venner inviterer/spør meg om jeg skal være med og jeg da må svare at han ikke har invitert/spurt om jeg kan/vil være med. Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. Jeg ønsker å ta dette opp med han, og lurer på om dere syns det er greit å gjøre? Som nevnt så verken forventer eller krever jeg invitasjon, ei heller ønsker jeg å invitere meg selv og spørre om jeg kan være med. Anonymkode: 88134...52d Hvorfor blir ikke du også invitert av vertskapet, hvis dere har vært sammen lenge nok til at andre spør etter deg? Det er vel vanlig å invitere skikkelig og at begges navn står på invitasjonen selv om den ene er +1. Anonymkode: e8956...9eb 2 2
c_buk Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Dette mener jeg ikke på en ekkel måte, men tror du han kan slite med noe sosiale koder? Typer Aspergers eller noe? Å ikke invitere med kjæresten, eller avklare +1 i forkant av et bryllup vitner jo om total mangel på sosial forståelse. 4
Daria Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Spesielt når hans familie og venner inviterer/spør meg om jeg skal være med og jeg da må svare at han ikke har invitert/spurt om jeg kan/vil være med. Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. Hvis hans venner og familie inviterer deg direkte, er det vel bare å si "Så hyggelig, det har ikke X nevnt for meg ennå. Selvfølgelig kommer vi". I bryllup er det vel vanlig at vertskapet inviterer alle ved navn og vil ha tilbakemelding om man kommer - klarte han ikke lese invitasjonen ? Visste du ikke at disse som er så nære at de etterspør deg skulle gifte seg og tenkte at du var invitert? Dere høres jo litt tafatte ut begge to... 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 lillevill skrev (10 minutter siden): Så sær han er. Hvorfor er han sånn tror du? Jeg tror oppriktig at slikt som dette ikke faller han inn. Han er 22 år, første forholdet hans. Dævendøtte skrev (6 minutter siden): Siden han var flau og løy, så kanskje han rett og slett ikke tenker på i invitere deg. Lærte han ikke noe av dette da? Han tenker nok ikke på det. Jeg tror absolutt han lærte noe av denne «hendelsen» AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min kjæreste inviterte meg og ønsket at jeg skulle hilse på foreldrene hans veldig fort. Samt han sa jeg vil vise deg frem. Jeg følte det samme. Kunne ikke vente med å introdusere han for mine. Her høres det jo ut som han er flau over deg? Da er det ikke liv laga. Anonymkode: cc894...c19 Jeg tror ikke han er flau over meg. Han sier stadig hvor heldig han har vært som møtte meg, og han var veldig ivrig på å få meg til å møte familien. AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hva svarer de når du sier dette? Anonymkode: c3be7...88b De sier ikke mye, som regel blir det bare ei kleint «åja» til svar. De som spør er gjerne ikke alltid de som kan invitere heller. AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor blir ikke du også invitert av vertskapet, hvis dere har vært sammen lenge nok til at andre spør etter deg? Det er vel vanlig å invitere skikkelig og at begges navn står på invitasjonen selv om den ene er +1. Anonymkode: e8956...9eb For det første bor vi ikke sammen og for det andre går invitasjoner, som bryllup, gjennom foreldrene, altså får ikke han og søsknene kort (såvidt jeg vet). Broren som nylig fikk seg kjæreste spurte vertskapet selv om han kunne ta med nye kjæresten c_buk skrev (3 minutter siden): Dette mener jeg ikke på en ekkel måte, men tror du han kan slite med noe sosiale koder? Typer Aspergers eller noe? Å ikke invitere med kjæresten, eller avklare +1 i forkant av et bryllup vitner jo om total mangel på sosial forståelse. Han sliter med å forstå enkelte sosiale koder, men tror det har å gjøre med at han er usosial, han er ung og dette er første forholdet, ikke noen diagnose. Jeg er overrasket over at så mange også reagerer, var redd jeg kom til å bli hakket på hahah Anonymkode: 88134...52d
Blåjojo Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 Han er nok bare ung og uerfaren. Ta en prat med han og si at du hadde satt pris på om du også ble invitert med på ting. Vertskapet har nok sikkert ment at du var invitert men han har ikke erfaring nok med å ha kjæreste til å skjønne det. 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 Daria skrev (6 minutter siden): Hvis hans venner og familie inviterer deg direkte, er det vel bare å si "Så hyggelig, det har ikke X nevnt for meg ennå. Selvfølgelig kommer vi". I bryllup er det vel vanlig at vertskapet inviterer alle ved navn og vil ha tilbakemelding om man kommer - klarte han ikke lese invitasjonen ? Visste du ikke at disse som er så nære at de etterspør deg skulle gifte seg og tenkte at du var invitert? Dere høres jo litt tafatte ut begge to... 1. Dersom jeg blir invitert direkte takker jeg selvfølgelig pent ja, men noen ganger kan ikke de som spør om jeg skal være med, invitere meg. 2. Angående bryllupet, så fikk kun foreldrene kort, men han og søsknene var invitert. Dette var bryllup til noen jeg ikke har møtt enda, så da var det ingen selvfølge å være med. Broren hans spurte selv vertskapet om å ta med sin nye kjæreste. Dette fikk jeg vite etter bryllupet. Anonymkode: 88134...52d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 Det er ikke normalt å ta med kjærester i brullyp, men samboere. Ellers er han nok bare veldig ung og uerfaren.... Anonymkode: b0261...6d3 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #15 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): For det første bor vi ikke sammen og for det andre går invitasjoner, som bryllup, gjennom foreldrene, altså får ikke han og søsknene kort (såvidt jeg vet). Broren som nylig fikk seg kjæreste spurte vertskapet selv om han kunne ta med nye kjæresten Anonymkode: 88134...52d Siden han ikke får egen invitasjon, og kanskje heller ikke svarer selv om han kommer tenker jeg det også er hans foreldre sitt ansvar å avklare om du kan være med eller ikke. Men hele familien er litt snål, de behandler jo kjæresten din som et lite barn, og små barn er selvfølgelig ikke i seriøse forhold. Har han flyttet hjemmefra? Anonymkode: e8956...9eb 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #16 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg og kjæresten har det veldig fint sammen, men jeg blir litt lei meg når det aldri faller han inn å invitere meg til selskap/arrangementer med familie/venner. Jeg har aldri forventet/krevd å bli invitert til noe, men når jeg ser andre kjærester bli invitert og tatt med på slikt, så blir jeg litt lei meg. Spesielt når hans familie og venner inviterer/spør meg om jeg skal være med og jeg da må svare at han ikke har invitert/spurt om jeg kan/vil være med. Han har nylig vært i bryllup, og han tenkte ikke tanken på å invitere meg til bryllupet før han var der og alle spurte etter meg. Han var da så flau at han løy og sa jeg ikke kunne. Jeg ønsker å ta dette opp med han, og lurer på om dere syns det er greit å gjøre? Som nevnt så verken forventer eller krever jeg invitasjon, ei heller ønsker jeg å invitere meg selv og spørre om jeg kan være med. Anonymkode: 88134...52d Når man er kjærester så er det en selvfølge at man blir med på bryllup og slike fester. Anonymkode: 13e3e...f5d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Skrevet 20. desember 2022 Det kan være gode grunner til å ikke introdusere en kjæreste til familie og venner før det er gått en stund. Det gjør forholdet mer forpliktende enn man kanskje ønsker, og skaper mer krøll hvis/når man vil avslutte. Basert på egne erfaringer, lar jeg det gå minst et par år av et kjæresteforhold før det er aktuelt å introdusere henne til min innerste krets. Anonymkode: c75c1...1f3 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Siden han ikke får egen invitasjon, og kanskje heller ikke svarer selv om han kommer tenker jeg det også er hans foreldre sitt ansvar å avklare om du kan være med eller ikke. Men hele familien er litt snål, de behandler jo kjæresten din som et lite barn, og små barn er selvfølgelig ikke i seriøse forhold. Har han flyttet hjemmefra? Anonymkode: e8956...9eb Ja han flyttet rett etter vgs, så det begynner å bli noen år😅 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Når man er kjærester så er det en selvfølge at man blir med på bryllup og slike fester. Anonymkode: 13e3e...f5d Jeg har aldri sett på det som en selvfølge😅 Ei nær venninne ble fornærmet da kjæresten hennes ble invitert på noe av noen kollegaer/venner og hun ikke var blitt nevnt i invitasjonen. Jeg var nærmest sjokkert over at hun spurte om hun var invitert/nevnt. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det kan være gode grunner til å ikke introdusere en kjæreste til familie og venner før det er gått en stund. Det gjør forholdet mer forpliktende enn man kanskje ønsker, og skaper mer krøll hvis/når man vil avslutte. Basert på egne erfaringer, lar jeg det gå minst et par år av et kjæresteforhold før det er aktuelt å introdusere henne til min innerste krets. Anonymkode: c75c1...1f3 Vi har vært sammen i minst 3 år, er det ikke påtide?😅 Anonymkode: 88134...52d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå