AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Del Skrevet 20. desember 2022 Skal på intervju . Kunde/ veiledning relatert jobb. Noen som har tips til gode svar på disse spørsmålene : 1. Hva vil vennene dine / bekjente / referanse / nå værende kolleger si om deg ? 2. Hva er dine svake / dårlige sider ?? 3. Hvorfor skal vi ansette nettopp deg ? 4. Har du noen spørsmål til oss ? Anonymkode: d7435...4e5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 20. desember 2022 #2 Del Skrevet 20. desember 2022 Svar sannheten. 1. Dette vet vel bare du, men kan være lurt å trekke frem de egenskapene som gjør deg egnet for jobben. Omgjengelig, en person som tar ansvar, rolig og balansert osv. Det må jo passe personligheten din og pakken "deg". 2. Bare unngå klisjeer så går det fint. Ikke vri om dårlige sider til å være gode sider osv. Vi har alle dårlige sider. Og det vet sjefen. Jeg er for eksempel ikke verdens beste til bevare fokus på ensidige arbeidsoppgaver og krever at mine kollegaer tåler faglige uenigheter. Igjen vær ærlig. Da er det lettere å snakke litt om det også om det graves. Men bruk sunn fornuft. Ikke lurt å si at du er en notorisk løgnaktig rundbrenner og at du har en tendens til å baksnakke kollegaer. 3. Ja. Hva er det du kan bidra med i stillingen. Hvilke faglige forutsetninger har du for å lykkes. Hva er det med din personlighet som gjør at du kunne gjort en god jobb i den utlyste stillingen. Her har du en god mulighet til å vise at du har god selvinnsikt og god forståelse av hva jobben innebærer. 4. Nei, er ikke feil her om du ikke oppriktig har noen spørsmål. I min nåværende jobb så svarte jeg bare at jeg på forhånd var godt kjent med arbeidsplassen (hvilket jeg faktisk var) og at jeg følte vi hadde snakket om de punktene jeg lurte på (som også faktisk var sant). Skal du stille spørsmål så tenker jeg de bør være gode og relevante. Ikke dumme ting du enkelt kunne funnet ut gjennom et raskt Google-søk. Det viser bare at du er lite selvstendig. I min forrige jobb spurte jeg om det faglige sammensetningen blant mine eventuelt nærmeste kollegaer. Jeg har tverrfaglig bakgrunn så dette er viktig for meg for å vite om jeg faktisk har lyst på jobben. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå