Gå til innhold

Noen som har vært borti lignende? Tutelyd ved bremsing

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nylig har det oppstått en ulyd ved bremsing. Det er som om et bilhorn tuter innvendig i bilen. Det kommer én lyd for hvert tak i bremsen, MEN samme lyd kommer også når man blinker til høyre (ikke venstre) . Lyden kommer fra et sted bak i bilen under venstre lykt (området rundt der). Når man blinker seg til høyre så kommer tutelyden i takt med tikkingen til blinkingen,

Jeg har fått time for feilsøking på verksted men det var ingenting ledig før langt ut i januar! 🙈 Er det noen her som har vært borti lignende? 

For noen måneder siden har det elektriske bak vært fikset for å passere EU-kontrollen, da hengerfeste ikke ga lys til tilhenger. Det er iorden nå. Likeledes er det jo skiftet fra sommerdekk til helårsdekk det siste som var gjort med bilen. 

Ulyden høres ikke fra utsiden. 

Anonymkode: a1398...828

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

tipper det er en varslingsboks som lager lyd pga feil i tilhenger kontakten. 

Endret av C-girl
  • Liker 1
Skrevet
19 hours ago, C-girl said:

tipper det er en varslingsboks som lager lyd pga feil i tilhenger kontakten. 

Tusen takk for innspill :) om det viser seg å være feilen, blir det en slags reklamasjonssak hos det aktuelle verkstedet siden det er de som har byttet hele det elektriske nettverket bak for noen måneder siden? Gruer meg for de er virkelig ikke noe hyggelige på det verkstedet. 

Evt vet du eller noen om det kunne latt seg fikse raskt og uten større kostnader hos et annet verksted? For da kan jeg prøve å få en time tidligere hos en som ikke er merkeforhandler  😬

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tusen takk for innspill :) om det viser seg å være feilen, blir det en slags reklamasjonssak hos det aktuelle verkstedet siden det er de som har byttet hele det elektriske nettverket bak for noen måneder siden? Gruer meg for de er virkelig ikke noe hyggelige på det verkstedet. 

Evt vet du eller noen om det kunne latt seg fikse raskt og uten større kostnader hos et annet verksted? For da kan jeg prøve å få en time tidligere hos en som ikke er merkeforhandler  😬

Hadde forsøkt kontaktspray i hengerkontakten, det kan være fukt som forårsaker jordingsfeilen. Det kan også være lurt å spraye den med silikonfett etterpå. 

Skiftet de hele ledningsnettet til tilhengerfestet? Dersom det er tilfelle er det helt klart en reklamasjonssak. 

Skrevet

Anonymkode: 35207...b72

Skrevet

Høres ut som en jordingsfeil ja, det kan gi mange merkelige utslag

Skrevet
On 12/21/2022 at 6:13 PM, C-girl said:

Hadde forsøkt kontaktspray i hengerkontakten, det kan være fukt som forårsaker jordingsfeilen. Det kan også være lurt å spraye den med silikonfett etterpå. 

Skiftet de hele ledningsnettet til tilhengerfestet? Dersom det er tilfelle er det helt klart en reklamasjonssak. 

Tusen takk, dette er nå prøvd og den irriterende tutelyden har forsvunnet ☺️ veldig takknemlig for råd. 

Er det vits i da tenker dere å opprettholde verkstedtimen når problemet har lost seg, eller er det noe som vil gjenta seg? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tusen takk, dette er nå prøvd og den irriterende tutelyden har forsvunnet ☺️ veldig takknemlig for råd. 

Er det vits i da tenker dere å opprettholde verkstedtimen når problemet har lost seg, eller er det noe som vil gjenta seg? 

Så bra at det hjalp. 

Hadde avlyst vetkstedstimen for nå, men det kommer nok muligens tilbake. Men spray en dæsj kontaktspray og silikonspray inni i ny og ne, det vil i hvertfall hjelpe mot fukten. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...