Kartoffel Skrevet 20. desember 2022 #1 Del Skrevet 20. desember 2022 Må innrømme at det er den eneste grønnsaken jeg ikke vasker. Grunnen er at den ligger i plasten (som jo forlenger holdbarheten) og jeg bare skal ha et par skiver på brødskiva nå og da. Men ref salmonella-utbruddet som har vært i agurken bør man jo absolutt skylle agurken også. Dere som skyller, hvordan oppbevarer dere agurken etterpå? 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MuggenKanari Skrevet 20. desember 2022 #2 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg skjærer av delen jeg skal bruke og så vasker jeg den. Jeg vasker ikke hele på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 20. desember 2022 #3 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg skyller agurken ja. Aller helst vil jeg ha agurk i egen grønnsaksbeholder, men siden vi har kjølerom og ubrukelig lite kjøleskap nå så havner den sammen med resten av paprika etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg vasker så og si ingen grønnsaker 😅. Anonymkode: 41cd0...d84 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Del Skrevet 20. desember 2022 Skyller det som skal brukes ja. Eller skreller den også noen ganger så mannen slipper å gå hilse på den flere timer etter at han har spist. Anonymkode: af52d...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MortenMunkholm Skrevet 20. desember 2022 #6 Del Skrevet 20. desember 2022 TheHairyToothfairy skrev (3 minutter siden): Jeg skyller agurken ja. Hvis det er lov å si? Kom faktisk på at jeg skyl(d)er naboen en agurk. Takk, TS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Del Skrevet 20. desember 2022 Skyller sjeldent noenting 😅 joda man tar en risk, men er blitt 31 år, og er enda aldri blitt syk av det. Spiser også pølser rett fra pakken, selv om de også vistnok bør varmebehandles. Jeg lever litt på kanten 😅😂 Blir jeg syk, så har jeg nå i det minste levd livet 😅 Anonymkode: db2c2...a7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Del Skrevet 20. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vasker så og si ingen grønnsaker 😅. Anonymkode: 41cd0...d84 Æsj! Tenk alle hender som har tatt på grønnsakene i butikken, personer som klør seg i rumpa og verre og ikke mist alt grønnsakene er i kontakt med under transport Anonymkode: 379d5...f34 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Del Skrevet 20. desember 2022 Kartoffel skrev (11 minutter siden): Må innrømme at det er den eneste grønnsaken jeg ikke vasker. Grunnen er at den ligger i plasten (som jo forlenger holdbarheten) og jeg bare skal ha et par skiver på brødskiva nå og da. Men ref salmonella-utbruddet som har vært i agurken bør man jo absolutt skylle agurken også. Dere som skyller, hvordan oppbevarer dere agurken etterpå? Jeg skreller den faktisk... Føler det blir litt mer middelhav-feeling over det. 😳 Bonus er at agurker lagrer det meste av plantegiftene i skallet (derfor skallet ofte er litt bittert) og det er jo greit å få vekk. Anonymkode: aa8a1...7bc 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Del Skrevet 20. desember 2022 MortenMunkholm skrev (5 minutter siden): Hvis det er lov å si? 😅 Anonymkode: aa8a1...7bc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kartoffel Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #11 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg skreller den faktisk... Føler det blir litt mer middelhav-feeling over det. 😳 Bonus er at agurker lagrer det meste av plantegiftene i skallet (derfor skallet ofte er litt bittert) og det er jo greit å få vekk. Anonymkode: aa8a1...7bc Hvordan oppbevarer du den da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Æsj! Tenk alle hender som har tatt på grønnsakene i butikken, personer som klør seg i rumpa og verre og ikke mist alt grønnsakene er i kontakt med under transport Anonymkode: 379d5...f34 Bortsett fra kålrot, løk, neper og sånt - der en skreller bort/skjærer vekk ytterste laget. Så kommer jeg ikke på noen grønnsaker jeg spiser som ikke selges innpakket? Paprika, agurker, sukkererter, cherrytomater - alt er pakket i plast. Jo, blomkål og brokkoli kanskje - men de kokes jo. Anonymkode: df477...ec6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Del Skrevet 20. desember 2022 Jeg skyller, tørker og skreller agurken faktisk - sistnevnte litt og litt etter hvert som jeg skal bruke av dem. Anonymkode: 5878d...b67 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Del Skrevet 20. desember 2022 Bevisst på å kjøpe norske agurker faktisk, nettopp fordi risikoen for salmonella o.l er minimal på der som er dyrket i Norge. Kjøper ikke sukkererter og annet som ikke varmebehandles om det er dyrket i utlandet. Anonymkode: df477...ec6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. desember 2022 #15 Del Skrevet 20. desember 2022 (endret) *krmt* Jo, altså, jeg tar en dråpe zalo på den og vasker den skikkelig godt fra A til Å...og så skyller jeg den godt, klappetørker den med kjøkkenpapir og sørger for å aldri la noe menneske få se meg mens jeg holder på med det der, for det kan komme sleivbemerkninger og bryggesjauerlatter av en slik helt uskyldig handling. Endret 20. desember 2022 av Hoppetaujenta 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 20. desember 2022 #16 Del Skrevet 20. desember 2022 Nei, og jeg lever utrolig nok ennå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Del Skrevet 20. desember 2022 Alltid! Skyller også bananer, meloner, kiwi og alt annet av frukt, grønnsaker og bær. Trodde det var en selvfølge! Æsj, så ekle folk er 🤮 Anonymkode: 16ace...38d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Del Skrevet 20. desember 2022 Skyller all frukt og grønnsaker bortsett fra ferdig salater i poser der det står «spiseklar» merket på. Anonymkode: d4881...e94 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #19 Del Skrevet 20. desember 2022 Selvfølgelig skyller jeg den. Oppbevarer i sånn grønnsaksgreie fra tupperware. Anonymkode: 611f4...c1e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #20 Del Skrevet 20. desember 2022 Vasker ikke noen frukt eller grønnsaker Anonymkode: 9a829...3d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå