AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Nå er det høysesong for omgangssyke og jeg er mildt sagt livredd. Har emetofobi og det påvirker meg daglig. Jeg vasker hender ofte, tar sjeldent fingrene rundt/i munnen. Er det noen som faktisk unngår å bli smittet? Noen som har noen råd utover det å vaske hender og holde avstand? Blir kvalm bare av tanken. Er 32 år og heldigvis ingen barn (enda!) Anonymkode: aa803...0cd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har aldri hatt omgangssyke, ikke moren min heller. Vi har aldri gått aktivt inn for å unngå å bli smittet og moren min har i tillegg jobbet i barnehage i 30 år. Vi har riktig nok tatt det med oss hjem så resten av familien har blitt syke, men aldri blitt syke selv. Anonymkode: 38a13...87f 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har aldri hatt omgangssyke, ikke moren min heller. Vi har aldri gått aktivt inn for å unngå å bli smittet og moren min har i tillegg jobbet i barnehage i 30 år. Vi har riktig nok tatt det med oss hjem så resten av familien har blitt syke, men aldri blitt syke selv. Anonymkode: 38a13...87f Så det er håp med andre ord Anonymkode: aa803...0cd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Har opplevd omgangssyke kun én gang i mitt liv og det var på et sykehusopphold i barndommen. Nå pusher jeg 50. Skal sies at jeg ikke er verdens mest sosiale person, men har vært i full jobb i 25 år med masse kolleger. Anonymkode: bade6...5ee 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Har opplevd omgangssyke kun én gang i mitt liv og det var på et sykehusopphold i barndommen. Nå pusher jeg 50. Skal sies at jeg ikke er verdens mest sosiale person, men har vært i full jobb i 25 år med masse kolleger. Anonymkode: bade6...5ee Jeg jobber hjemmefra og er ikke veldig sosial heller Eneste stedet som er smittefarlig for meg er vel butikken og familien. Venner treffer jeg mest på sommeren og har heller kontakt på telefon. Godt å vite at det kan unngås! Har ikke hatt det siden jeg var 16 år men er bestandig kvalm rundt disse tider. Det er vel mer tanken som gjør meg syk. Anonymkode: aa803...0cd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har hatt omgangssyke to ganger fra barnehagealder til 41. Kan aldri huske å ha hatt det som barn. Hadde det én gang da jeg passet en nevø som begynte å spy utover alt, så jeg måtte vaske opp og trøste og styre.. da fikk jeg det dagen etter.. Og en gang etter å ha blitt smittet av eget barn. Anonymkode: 9dbe3...79b 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er 40+ og tror jeg har hatt det to ganger i voksen alder. Gjør ikke noe spesielt, jeg får det bare ikke. Anonymkode: 9d631...f13 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har ikke hatt det siden jeg var liten. Når barna mine får det, så er det som vasker, tørker og trøster, altså blir jeg relativt utsatt for smitte. Likevel får jeg det ikke🤷♀️ Anonymkode: e3a89...4a0 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er 45 og har to barn. Da de var små pg hadde dette hele tiden fikk jeg vel det et par ganger, men aldri senere selv om de var syke senere også. Dette på tross av at jeg vasket spy også da.. Anonymkode: 63f59...0f2 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Håper jeg står over denne sesongen også Takk for svar. Litt mer betryggende å vite at ikke alle får det... Anonymkode: aa803...0cd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er 42 og har aldri hatt omgangssyke. Bank i bordet. Ikke barna mine heller, så kanskje det er arvelig. Anonymkode: 1799f...e4c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 Søsteren min og jeg har aldri hatt det (bank i bordet!!), vi er nå 36 og 40. Vi har begge barn som har hatt omgangssyken uten og ha blitt smittet selv. Barna våre har riktignok ikke hatt det mange ganger. Et av barna mine var baby da det ble sykt første gang og vi endte opp på sykehuset. Verken mannen min eller jeg hadde hatt noen symptomer i forkant, så vi var usikre på hvor smitten kom fra. Nevnte da for legen at jeg aldri hadde hatt det, og han sa da at noen få prosent fikk ikke omgangssyken, og at det hadde med genetikk å gjøre hvor lett man ble smittet av det. Anonymkode: 16911...dfb
Jdz Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er også tilsynelatende imun mot den slags. I alle fall ikke hatt det så langt tilbake jeg kan huske fra barndommen.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har ikke hatt det siden jeg var barn, men heller ikke gjort noe særlig for å ikke få det. Har heller aldri hatt matforgiftning. Anonymkode: 9f9f9...b9c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #15 Skrevet 20. desember 2022 Jeg jobber i barnehage og blir smittet innimellom, men det går bare utover avføring. Jeg kan være litt kvalm, men kaster aldri opp. Aldri. Det er som at sykdommen bare angriper "den ene enden". Anonymkode: 7a297...dd0
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #16 Skrevet 20. desember 2022 Har ikke hatt det siden barneskolen, og jeg pusher 30 nå. Men det er skummelt å si det, bare å banke i bordet. Jeg har heller aldri hatt influensa, og aner ikke hvordan det føles. Tar vaksinene da, så håper jeg har litt antistoffer i bunn den dagen det går galt. Anonymkode: e74fe...14c
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Skrevet 20. desember 2022 Ikke siden barnehagen. Anonymkode: 25e6e...d4d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Skrevet 20. desember 2022 Har hatt det én gang etter jeg fikk barn. Da tok jeg reisesyketabletter og la meg. Var veldig kvalm, men slapp å kaste opp. Du kan kjøpe det så slipper du den verste kvalmen iallefall. Anonymkode: 23236...396
jordbær86 Skrevet 20. desember 2022 #19 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er redd for å få det, men pleier ikke å få det. Foreldrene mine forstår det ikke, og de er heller ikke nøye med å vaske hendene. Og de sier t de vil ikke gjøre det for det er hysterisk. Litt rart når de jobber i helsevesenet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #20 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg har aldri hatt omgangssyke, ikke moren min heller. Vi har aldri gått aktivt inn for å unngå å bli smittet og moren min har i tillegg jobbet i barnehage i 30 år. Vi har riktig nok tatt det med oss hjem så resten av familien har blitt syke, men aldri blitt syke selv. Anonymkode: 38a13...87f Samme her. Aldri hatt influensa heller, ikke corona (så langt). Blir rett og slett ikke syk. Anonymkode: 73541...fd2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå