SummerSadness Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 (endret) Vi har slitt med vår utleier i 9 mnd. I mars kom det kloakk opp av toalett og dusj. Huseier (som er rørlegger) ‘fikset’ dette selv etter 3 dager. Det vil si at vi gikk 3 dager uten mulighet for å bruke toalett, dusj og vann. Noen uker senere skjer det samme igjen. Han nekter å la oss ringe rørlegger og ‘fikser’ det selv, denne gang etter 2 dager. Dette har skjedd godt over 10 ganger på en periode på 6mnd. Hver gang sier han at han skal få gravd opp og lagt nye rør. Han starter å grave etter 4mnd. På feil plass. Det tar 4 uker å få tettet hullene han har gravd. Etter det så blir det ikkegjort noe mer. Det ikke vært oversvømmelse på 2 mnd. Helt til nå. For to timer siden var badet fult av kloakkvann som renner ut i gangen. Vi kontakter huseier med en gang og får bare beskjed om at han ‘kommeri morgen’. Nå er vi drit lei. Hva kan vi kreve av huseier og hvordan skal vi gå fram? Endret 20. desember 2022 av SummerSadness
SummerSadness Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #2 Skrevet 20. desember 2022 (endret) Dette har også ført til flere klær. bad teppe, badevekt og håndduker har blitt ødelagt. Har gått i tap på over 4000kr, fikk dekt noe av innboforsikring. Største problemet er at vi må på do, da må jeg kjøre 15minutter til nærmeste solarium, ettersom det er vinter, bruker jeg 15-20minutter på å starte bilen. Han er generelt en utrivelig type som er vanskelig å snakke med. Vi bor ganske billig, så derfor vi nøler så veldig med å klage til han. Han har tidligere truet med oppsigelse pga jeg kastet for mye papp (De første 2 ukene) jeg flyttet inn.. Han har også en hund som går rundt hagen å tisser og bæsjer overalt, rett utenfor vinduet der vi sover, må alltid passe oss for hundebæsj når vi går ut og inn, noen ganger er det også på dørmatta. Vi bruker en spade for å fjerne det ofte, siden han gjør det aldri selv. Hunden går aldri tur, han bare lar den gå rundt huset uten tilsyn. Endret 20. desember 2022 av SummerSadness
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Først og fremst skjønner jeg ikke hvorfor dere fortsatt bor der. Anonymkode: c98de...e66 7 1
Fireflies Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Uavhengig av hvor billig det er å bo så kunne jeg ikke bodd et sted jeg ikke fikk gå på toalettet. Hva skjer den dagen du må løpe på toalettet fordi du er dårlig? Skal du gå på toalettet på en pose?
Kristin70 Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Dere kan heve avtalen, kreve erstatning (for det som er ødelagt) og avslag i leien da leiligheten har så dårlig kvalitet. Ønsker dere å bli boende eller ønsker dere å fytte på dagen?
SummerSadness Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #6 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Først og fremst skjønner jeg ikke hvorfor dere fortsatt bor der. Anonymkode: c98de...e66 Vi bor veldig billig for 100kvm, også er sokkel-leiligheten veldig bra ellers. Vi har dyr selv, og sliter med å finne andre plasser å leie med 2 hunder. Vi går alltid tur med våres 2 hunder, og de lager sjeldent noe lyd.
Eva-Lena Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Hvorfor flytter dere ikke til ett annet sted? Jeg hadde flyttet etter 2 gang kloakken kom opp og utover gulvet.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Jeg hadde heller betalt et par tusen mer i måneden, hvis det gjorde at jeg kunne gått på do. Dere kan jo ikke bo en plass hvor dere ikke kan bruke toalettet? Boligen er ikke fullstendig dersom dere ikke kan benytte dere av toalettet. Har han prøvd å spyle rørene? Vi hadde samme problemet her. Fikk spylebil fra kommunen til å spyle opp rørene, og har siden ikke hatt problemet. Vedlikeholder også med mudin i røra, etter tips fra rørlegger. Anonymkode: d4169...c67
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Noroviruset kommer, her blir det show. Anonymkode: 1ee28...a62
SummerSadness Skrevet 20. desember 2022 Forfatter #10 Skrevet 20. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg hadde heller betalt et par tusen mer i måneden, hvis det gjorde at jeg kunne gått på do. Dere kan jo ikke bo en plass hvor dere ikke kan bruke toalettet? Boligen er ikke fullstendig dersom dere ikke kan benytte dere av toalettet. Har han prøvd å spyle rørene? Vi hadde samme problemet her. Fikk spylebil fra kommunen til å spyle opp rørene, og har siden ikke hatt problemet. Vedlikeholder også med mudin i røra, etter tips fra rørlegger. Anonymkode: d4169...c67 Jeg har sett på steder vi kan bo til 4-5000 ekstra i måneden, men det kommer bare opp ett resultat som er uaktuelt. Har vært forsøkt å spyle rørene hver gang det tetter seg. Den ender bare at vi utsetter problemet. Den ekle lukta vi får etter det er spylt varer i minst en uke.. Har vært en rørlegger uten om han som har sett på det engang, å sier at rørene må byttes ut. De har blitt alt for gamle. Endret 20. desember 2022 av SummerSadness
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 SummerSadness skrev (22 minutter siden): Jeg har sett på steder vi kan bo til 4-5000 ekstra i måneden, men det kommer bare opp ett resultat som er uaktuelt. Har vært forsøkt å spyle rørene hver gang det tetter seg. Den ender bare at vi utsetter problemet. Den ekle lukta vi får etter det er spylt varer i minst en uke.. Har vært en rørlegger uten om han som har sett på det engang, å sier at rørene må byttes ut. De har blitt alt for gamle. Men hva tenker dere selv da? Dere bor jo veldig billig som du selv sier. Kanskje utleier ikke ønsker å utbedre skikkelig og da må jo dere ta et valg om dere enda ønsker å bo der eller å flytte. Hvis det å flytte ikke er aktuelt så må dere neste akseptere situasjonen dere er i? Anonymkode: cae72...b19
Gjest5656 Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Men hva tenker dere selv da? Dere bor jo veldig billig som du selv sier. Kanskje utleier ikke ønsker å utbedre skikkelig og da må jo dere ta et valg om dere enda ønsker å bo der eller å flytte. Hvis det å flytte ikke er aktuelt så må dere neste akseptere situasjonen dere er i? Anonymkode: cae72...b19 Det høres jo ut som han er villig til å fikse problemet selv pga. yrket for å spare penger. Så det kan hende rørene blir ordnet når han har tid og hvis ikke så får dere flytte da og da vil evt. personen kunne ordne rørene mens dere er ute, som vil bli enklere for utleier. Siden det er rimelig er nok ikke saken prioritert så lenge det er mulig å leve med problemet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå