GÃ¥ til innhold

Tror det er noe feil med varmepumpen min🤨

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har varmepumpen på 25 grader. Den går i 40 min og så stopper den for ca 20 min. Når den stopper begynner man å fryse. Er det noe feil med varmepumpen vår? Når den stopper så lyser "deice" på varmepumpen. Støvsuger den en gang i måneden. Varmepumpen er fra Panasonic

16715371001176356093932538643351.jpg

Anonymkode: 890b1...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nettopp hatt varmepumpemann på besøk for jeg trodde min var ødelagt. Det er den ikke. Den skal være sånn. De skikkelig dyre modellene lukker klaffene når den av-iser (de-ice) så ikke kaldluft kommer inn, men de standard varmepumpene gjør ikke det. Da kommer det kaldluft inn når varmluft går ut. (noe sånt) Han sa at på de kaldeste dagene så må man supplementere med annen oppvarmingskilde I tillegg. 

Anonymkode: ad2ac...f4f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi har varmepumpen på 25 grader. Den går i 40 min og så stopper den for ca 20 min. Anonymkode: 890b1...147

Jeg ville trodd at det var noe galt når varmepumpen bruker 20 minutter på av-ising.

Min bruker 30 sekunder, eller noe slikt.

Anonymkode: efed0...b4d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville trodd at det var noe galt når varmepumpen bruker 20 minutter på av-ising.

Min bruker 30 sekunder, eller noe slikt.

Anonymkode: efed0...b4d

Min tar 15 minutter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min tar 15 minutter. 

Kortere tid når det er mildt. Men fortsatt opp mot 10 min. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har nettopp hatt varmepumpemann på besøk for jeg trodde min var ødelagt. Det er den ikke. Den skal være sånn. De skikkelig dyre modellene lukker klaffene når den av-iser (de-ice) så ikke kaldluft kommer inn, men de standard varmepumpene gjør ikke det. Da kommer det kaldluft inn når varmluft går ut. (noe sånt) Han sa at på de kaldeste dagene så må man supplementere med annen oppvarmingskilde I tillegg. 

Det der er bare tull. Veggen er tett som ei potte bak innedelen, kun et 50-60mm hull for å føre gjennom slangene til gassen som går mellom inne, og utedel. 

Anonymkode: 4fa99...ef0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det der er bare tull. Veggen er tett som ei potte bak innedelen, kun et 50-60mm hull for å føre gjennom slangene til gassen som går mellom inne, og utedel. 

Det er det han sa, og som det står i bruksanvisningen. Og det er også det som kommer opp når man googler. Så da stoler jeg på det over deg jeg. No offence. 😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det kommer kaldluft inn når den aviser. Ikke gjennom slangehullet, men pumpa blåser kald luft. Det er helt normalt og sånn pumpene er laget. Det er jo ikke ofte den gjør det, men jo kaldere det er ute jo oftere gjør den det. 

Den blåser ikke kald luft lenge, bare noen få sekunder, men selve avisingen tar noen minutter på min pumpe. Det er en gammel Panasonic 

Anonymkode: 91c77...de2

Skrevet

Har du husket å montere værbeskytter over utedelen? 

Skrevet

har du den på auto? 
er den på auto og satt til 25 grader vil den holde varmen på 25 grader ved å kjøle ned lufta når den går over.

du må sette den inn på innstillingen som går opp til temperaturen du vil ha, og som holder den stabil. mener det heter heath, fordi den skal gi konstant varme.

Anonymkode: 80af1...de2

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

har du den på auto? 
er den på auto og satt til 25 grader vil den holde varmen på 25 grader ved å kjøle ned lufta når den går over.

du må sette den inn på innstillingen som går opp til temperaturen du vil ha, og som holder den stabil. mener det heter heath, fordi den skal gi konstant varme.

Anonymkode: 80af1...de2

Den står på heat ja. Ikke Auto

Ts

Anonymkode: 890b1...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...