Gå til innhold

Sushi 2. juledag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Strever med jule-menyen. Skal ha ribbe på julaften, pinnekjøtt 1. juledag.. men hva servere man 2. juledag? (Kalkun spares til nyttårsaften). Gå for sushi eller er det for lite fint til en julemiddag? Andre tips? 

Skrevet

For min del hadde jeg blitt glad for en sushi-middag, da jeg synes dette er kjempegodt. Tror også det en del andre som hadde satt pris på det. Noen derimot hadde nok sikkert hatt samme tanker som videoen nedenfor illustrerer. Andre alternativer kan f. eks være koldtbord, lutefisk, skinkestek, reinsdyr indrefilet eller en gryte. 

Anonymkode: 9ec0f...161

Skrevet

Noe lett som sushi eller en fiskemiddag hadde smakt fortreffelig. 

Anonymkode: 64211...e2c

• Liker 3
Skrevet

Vi har alltid sushi i jula. Gjerne pizza også 😅 etter de første dagene er vi lei julemat. 

Skrevet

Hvorfor skulle ikke sushi gå? 
Det er stor forskjell på om dere lager hjemmelaget sushi, kjøper fra ett bedre sted, eller henter fra kjøledisken på rema... 

Akkurat julaften er vel eneste dagen i året jeg ville stusset litt om det ble servert sushi. 

• Liker 1
Skrevet

Sushi eller annen litt lettere/friskere mat er alltid populært hos oss i romjula. Vær obs på at ikke alle er vant til å spise slik mat så kan være greit å ha et alternativ i bakhånd. Hvis ikke man vet at alle gjestene liker det da.

Skrevet

Jeg hadde blitt kjempeglad for sushi i jula!

Skrevet

Hadde vært superhappy for sushi!

Anonymkode: 5e84c...4a9

Skrevet

Så lenge gjestene du inviterer liker sushi, hvorfor ikke? Hadde ikke gått hos oss, da den eldre garde aldri hadde spist noe sånt. 

Men andre ting vi spiser i julen, er 

- pinnekjøtt (julaften)
- svineribbe
- kalkun
- reinsdyrsteik
- juletorsk

Anonymkode: f89c2...c5a

Skrevet

Vi spiser juletorsk på første juledag, og så ovnsbakt laks på andre juledag. Hvis dere skal servere sushi men har noen gjester som kanskje ikke er så glad i sushi, så er det enkelt og raskt å pannesteke et laksestykke til dem. 

Anonymkode: e4ccd...359

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde vært superglad for sushi! Godt med noe lett etter så mye fet mat.

Skrevet

Blir nok godt etter flere dager med fet mat, ja. :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men andre ting vi spiser i julen, er 

- pinnekjøtt (julaften)
- svineribbe
- kalkun
- reinsdyrsteik
- juletorsk

Dette er vel grunnen til at sushi er et godt avbrekk. Ingenting galt med den maten du lister opp altså, men ser ut som en litt tung jul i matveien :) 

Skrevet

Vi har tapas,ikke så tung mat og noe alle liker. Hadde blitt veldig glad for sushi også.

Anonymkode: 2fb4b...854

Skrevet

Love it!

Anonymkode: 2e8f4...447

Skrevet

Takk for tips! Kjør på!

Skrevet

Vi kjører sushi, men serverer også vårruller til for de som ikke liker rå fisk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...