Gå til innhold

Trives plantene best i kulde eller i varme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.
Mannen  har et rom der han pleier å ha hjemme kontor. Og i det rommet hadde han flere planter. Huset vårt er egentlig dårlig isolert men varmeovnen var stort sett på i rommet hans. I begynnelsen av desember reiste han og siden da har ingen vært på rommet hans,varmeovnen har vært slått av og de plantene har vært i kulde. Tror det er rundt +3 eller +4 i det rommet nå. Jeg ble veldig overrasket over hvor bra plantene har holdt seg i kulde. Mannen ringte en dag og ba meg flytte plantene til stua fordi han var redd for at plantene skal dø. Jeg tok med dem til stua. Her har de stått i 3-4 dager og jeg ser at noen av de har begynt å visne /begynt å få gule blader osv. I stua står varmepumpen på konstant. Og vi har rundt 20/22 grader her. Nå er jeg litt usikker, skal jeg flytte plantene tilbake til rommet? Eller fortsette å ha dem i stua? De stod to uker i det kalde rommet og holdt seg bra, men i stua klarte de ikke mer enn 3/4 dager

Anonymkode: b5258...dad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Planter liker gjerne dårlig den tørre stueluften man får når man bruker varmepumpe. Dessuten ble sikkert overgangen fra det kalde rommet til stuetemperaturen for brå for plantene. Du kan kanskje sette de tilbake på det kalde rommet, men det er mulig at de blir enda mer stresset av det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg merker og at jorden tørker mye fortere ved bare 4grader temperaturforskjell. Er nesten så jeg må vanne 3 ganger så ofte om sommeren når det er varmt. Og kanskje hver 14dag når det er kaldt. Brune tupper er typisk tegn på dehydrering

Anonymkode: 3a8e7...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...