AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Vi har helt grei økonomi, men vi har tre barn så jeg synes vi har et sinnsykt høyt matbudsjett til vanlig. Jeg tar julehandelen på Oda, og merker at siden det er jul kjøper jeg veldig mye mer enn vanlig fordi vi skal «kose oss.» Nå har jeg handlet for de fire første dagene i julen og jeg synes det ble mye penger. Kjøper dere andre mye mer enn vanlig til jul? Da mener jeg dyrere pålegg, snacks og ting man kanskje ikke unner seg til hverdags. Selve julemiddagene er jo ikke så dyre i forhold til vanlig middag. Jeg har et ganske fornuftig syn på penger og kjøper sjeldent noe «ekstra», så mulig det er derfor jeg får en litt sånn følelse av at…trenger vi egentlig alt dette? Anonymkode: 6bcf3...914
c_buk Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har helt grei økonomi, men vi har tre barn så jeg synes vi har et sinnsykt høyt matbudsjett til vanlig. Jeg tar julehandelen på Oda, og merker at siden det er jul kjøper jeg veldig mye mer enn vanlig fordi vi skal «kose oss.» Nå har jeg handlet for de fire første dagene i julen og jeg synes det ble mye penger. Kjøper dere andre mye mer enn vanlig til jul? Da mener jeg dyrere pålegg, snacks og ting man kanskje ikke unner seg til hverdags. Selve julemiddagene er jo ikke så dyre i forhold til vanlig middag. Jeg har et ganske fornuftig syn på penger og kjøper sjeldent noe «ekstra», så mulig det er derfor jeg får en litt sånn følelse av at…trenger vi egentlig alt dette? Anonymkode: 6bcf3...914 Ja, det gjør vi. Går ganske mange tusen kroner ekstra i jula 🤣 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Ja. Vi koser oss med julepålegg vi ellers ikke kjøper, påleggsalater. Rundstykker til frokosten. Og så godis, da, masse godis. Anonymkode: 23637...f14 2
Angelheart2 Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Ja, det er ikke til å nekte for at det går mye penger på "kos" i jula. Litt bedre pålegg,gode brød/rundstykker, mer godis og mer mat til besøk som kommer. Vi spiser aldri hverken godteri eller brus i uken ellers, men i jula blir det nok julebrus og potetgull de fleste dagene og det koster jo flesk. Hadde den store julehandelen på søndag, så nå skal det bare suppleres litt smått frem til fredag.
Arkana Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 Ja, vi kjøper mer enn vanlig og vi kjøper andre ting/dyrere ting. Vi har koldtbord med masse godt pålegg til frokost hele romjulen og det koster selvsagt en del mer enn vanlige frokoster, mye dyre julemiddager samt at det blir mer brus, godteri, julekaker og slikt enn vanlig. Det er rett og slett lørdag hver dag i julen. Vi har julegjester så det koster jo litt ekstra også selvsagt.
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Ja det gjør vi. Kjøper pålegg og salater hos en lokal slakter. Bestiller brød fra bakeren. Vi har buffet til frokost hele julen,så går litt mer en når vi spiser knekkebrød. Så går det mye godis,chips og julebrus. Det er en gang i året så er lov å kose seg. Anonymkode: 7b731...25a
Toyah Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Jeg er visst veldig god på "kjekt" å ha. Jeg tror jeg har mat til påske 😅 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Vi gjør også det. Litt ekstra utvalg til julefrokosten førstedag, rundstykker, julebrus og dyr godis. Så det går endel penger. Men vi er flinke til å spise restene utover i romjula, og etter førstedag har vi ganske normale middager og sånt igjen. Anonymkode: e390a...472
skreppamedleppa Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Kjøper en del ekstra ja. Vi kjøper blant annet litt bedre kjøttpålegg som delikatesseskinke, ribberull, lamerull og pinnekjøtt hos spesial kjøttforhandler så det koster jo litt penger (til hverdagen handler vi aldri i slike spesial butikker) Vi lager tomatsild/sursild/ dansk sildesalat selv men det går jo litt penger med til det. Vi har bakt rundstykker, kakao med krem blir det noen dager (vi er ekstra glade i lange gode brunsjer😋) litt gode oster og bedre middager.. Det blir litt ekstra godis som konfekt og ferrero rocher, det blir litt vin, litt øl, litt julebrus, litt cola... Noen juleblader, mye klementiner ++ I det store og hele så merkes det på kasselappen at det er jul ja, men samtidig så tenker jeg at det er sånn det er... Julen er bare en uke i året (heldigvis *phu*) men da er det både litt ekstra av kvalitet og litt ekstra i form av mengde... 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Bare jeg som ikke kjøper så veldig mye ekstra? Jeg baker gjærbakst, rundstykker osv før jul. Så veldig mye spesielt pålegg har jeg sluttet å kjøpe så mye av, da ingen av barna spiser det. Den minste i familien velger det han alltid velger av pålegg, og eldste og jeg selv er altfor glad i egg av ulike varianter så bruker mest det. Jeg har sluttet å «pynte» julebordet bare for at det skal være mest mulig på bordet... Frukt og diverse grønt har vi alltid. Vi koser oss uavhengig av antall sorter Vi kjøper inn godis og snacks, men har etter noen år innsett at barna har nok godteri i julestrømpene sine til også romjulen. Jeg tenker at jul og julestemning og kos er så mye mer enn hva man putter i munnen? Jeg koser meg like så mye uten alt for mye snop for å være helt ærlig, og er ikke det som lager julestemning og kos for meg. Tiden med familien, film sammen med barna osv er kosen for meg. Og selvfølgelig litt godis på bordet, men ikke noe unormale store mengder, og heller ikke nødvendig hver dag i 14 dager. Anonymkode: 8f396...488 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vi har helt grei økonomi, men vi har tre barn så jeg synes vi har et sinnsykt høyt matbudsjett til vanlig. Jeg tar julehandelen på Oda, og merker at siden det er jul kjøper jeg veldig mye mer enn vanlig fordi vi skal «kose oss.» Nå har jeg handlet for de fire første dagene i julen og jeg synes det ble mye penger. Kjøper dere andre mye mer enn vanlig til jul? Da mener jeg dyrere pålegg, snacks og ting man kanskje ikke unner seg til hverdags. Selve julemiddagene er jo ikke så dyre i forhold til vanlig middag. Jeg har et ganske fornuftig syn på penger og kjøper sjeldent noe «ekstra», så mulig det er derfor jeg får en litt sånn følelse av at…trenger vi egentlig alt dette? Anonymkode: 6bcf3...914 Jula er dyr, sånn er det bare. Også påske, bursdager og andre høytider koster penger. Også gaver. Derfor setter vi av 4K hver mnd i året til slike ting, så slipper vi «ubehagelige» overraskelser. Anonymkode: 4f960...dab 1
Amossa Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 Vi er bare to i hjemmet, men i jula kommer voksne barn, barnebarn og familie på middager og koldtbord. Ribbe med det hele til åtte på julaften, koldtbord med kjøttrull, sylte, lammelår, silderetter osv. på 1.juledag og pinnekjøtt til ti på 2.juledag. Alt med rødvin, øl og akevitt, brus. Tradisjonen tro skal det være mokkabønner, twist og kremtopper i skåler på buffeten. Ellers ikke godis, og ingen snacks, hos oss. Klart det koster ekstra, for dette er ikke hverdagsmat hos oss
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 Ja, vi koser oss maks med mat. Men det trenger ikke koste. Har laget sylte, ribberull, kalkunpålegg med mer - alt av kjøtt selges jo til en ekstremt lav pris nå. Graver laks. Lager rødbetsalat, eggesalat, og sild i ulike varianter. Bare for å nevne noe. Å kjøpe pålegg i jula er helt latterlig dyrt. Særlig når alle ingrediensene er så rimelige. Anonymkode: ff28f...959
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #14 Skrevet 21. desember 2022 Vi bruker mye penger på mat året rundt, men det blir noen tusen ekstra nå til jul. Vil tippe kanskje 7000 ekstra inkludert godterier. Kjøper alt kjøttet hos slakter. Kjøper alltid bakevarer på bakeri, men spiser mye mer av det i jula enn til vanlig. Bruker mye penger på sjokolade, da vi foretrekker konfekt av ulike slag ❤️ Går mye mer enn vanlig på drikkevarer også, vi drikker masse brus på glassflaske i jula. Anonymkode: 5bf41...79a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2022 #15 Skrevet 22. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 21.54): Ja, vi koser oss maks med mat. Men det trenger ikke koste. Har laget sylte, ribberull, kalkunpålegg med mer - alt av kjøtt selges jo til en ekstremt lav pris nå. Graver laks. Lager rødbetsalat, eggesalat, og sild i ulike varianter. Bare for å nevne noe. Å kjøpe pålegg i jula er helt latterlig dyrt. Særlig når alle ingrediensene er så rimelige. Anonymkode: ff28f...959 Hvor har du kjøpt alt dette kjøttet og kg pris? Anonymkode: d2e0a...c3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå