Gå til innhold

Så sitter vi her igjen, begge er syke, alt arbeidet havner på meg, mens mannen sover...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han stresser over alt som skal gjøres, jeg blir syk, tar meg sammen og forsøker å gjøre ting fortsatt. Selv med feber og halsbetennelse. Han blir også "litt" dårlig, og må sove. Hele dagen. Hele tiden. Mens jeg står her med oppgaver opp til ørene.

Jeg sa at enten er man så syk at man er sengeliggende, og da får bare jul være jul og man tar det som man klarer, og da er det ikke vits å ha dårlig samvittighet engang. Eller så klarer man å karre seg opp og gjøre noe, og prøver sitt beste. Ingen kan forlange mer. Problemet er at han alltid er på alternativ 1, mens jeg alltid får til alternativ 2. Eller jeg MÅ gå for alternativ 2. For hvis ikke går jo ikke hverdagen rundt med hus, barn, barnehage, julegaver, mat osv 😕 Jeg er så sliten og lei av at det alltid blir slik. Er det virkelig fordi han er sykere enn meg? Jeg har vært hos legen og fått påvist streptokokker og går på antibiotika og paracet + ibux hver 6. time, mens han hverken har ringt legen eller spiser paracet... Likevel er han sååååå dårlig. 

Litt lei meg 😞

Anonymkode: 1f195...8cf

• Liker 7
  • Hjerte 16
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han hadde jo mye respekt for deg! Eller ikke.... 

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han stresser over alt som skal gjøres, jeg blir syk, tar meg sammen og forsøker å gjøre ting fortsatt. Selv med feber og halsbetennelse. Han blir også "litt" dårlig, og må sove. Hele dagen. Hele tiden. Mens jeg står her med oppgaver opp til ørene.

Jeg sa at enten er man så syk at man er sengeliggende, og da får bare jul være jul og man tar det som man klarer, og da er det ikke vits å ha dårlig samvittighet engang. Eller så klarer man å karre seg opp og gjøre noe, og prøver sitt beste. Ingen kan forlange mer. Problemet er at han alltid er på alternativ 1, mens jeg alltid får til alternativ 2. Eller jeg MÅ gå for alternativ 2. For hvis ikke går jo ikke hverdagen rundt med hus, barn, barnehage, julegaver, mat osv 😕 Jeg er så sliten og lei av at det alltid blir slik. Er det virkelig fordi han er sykere enn meg? Jeg har vært hos legen og fått påvist streptokokker og går på antibiotika og paracet + ibux hver 6. time, mens han hverken har ringt legen eller spiser paracet... Likevel er han sååååå dårlig. 

Litt lei meg 😞

Anonymkode: 1f195...8cf

Vekk fyren og be han bidra. 

Anonymkode: 63fdd...666

• Liker 7
Skrevet

Det her er sikkert ikke til hjelp , men jeg vil bare si at jeg er DRIT LEI menn 😀

Anonymkode: bb4d9...4ed

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jo da hverdagen går rundt all like vel. Du er også syk. Da trenger kroppen å slappe av. Du trenger ikke gjøre mer enn det du absolutt må.

Må: lage og gi mat til barn, hente/levere I bhg, gjøre i stand.  Evt når det gjelder mat kjøp bare noe enkelt å varme opp i mikroen, eller kjøp take away. 

må ikke: rydde, vaske, underholde barna masse. Er dere begge reduserte pga sykdom så er det helt greit å sitte med barnet ved siden av seg å se på skjerm feks. 

Og når det gjelder jul Så har dere sikkert kjøpt noen gaver allerede. Resten kjøper du når du blir frisk. Voksne klarer å vente på sin gave  til etter juleaften, da man har forståelse for sykdom. Så lenge man har noe til barna så kan resten vente 

Du blir ikke noe fortere frisk av å holde på sånn du gjør. Legg deg ned på sofaen å se Netflix isteden.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er kvinne selv, men er så lei kvinner som gjør jeg selv til martyr. De pisker seg selv rundt og tar på seg alle oppgaver mens de klager over mann og barn som ikke gjør noe.

SLUTT Å LEK MARTYR! Ta vare på deg selv og egen helse, slik mannen gjør. 

Anonymkode: fc334...945

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er kvinne selv, men er så lei kvinner som gjør jeg selv til martyr. De pisker seg selv rundt og tar på seg alle oppgaver mens de klager over mann og barn som ikke gjør noe.

SLUTT Å LEK MARTYR! Ta vare på deg selv og egen helse, slik mannen gjør. 

Det funker jo ikke hvis huset da ikke blir tatt hånd om. Skal man leve i skitt og la barna gå sultne da, når mannen ikke gidder ta sin del? Kvinnen ender opp med å gjøre mest fordi man føler på ansvaret. Jeg tenker at menn som har null ansvarsfølelse for eget hjem og familie er lettere tilbakestående eller kommer fra dysfunksjonelt hjem hvor han har vært prins. Æsj uansett!

• Liker 23
  • Nyttig 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det funker jo ikke hvis huset da ikke blir tatt hånd om. Skal man leve i skitt og la barna gå sultne da, når mannen ikke gidder ta sin del? Kvinnen ender opp med å gjøre mest fordi man føler på ansvaret. Jeg tenker at menn som har null ansvarsfølelse for eget hjem og familie er lettere tilbakestående eller kommer fra dysfunksjonelt hjem hvor han har vært prins. Æsj uansett!

Hvorfor skal mannen gidde å gjøre noe når dama ordner opp uansett? Jeg har sett dette altfor mange ganger. Kvinnen ordner og styrer mens hun huffer og klager. I 20-30-40 år. Har ingen sympati med sånt.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sultne unger: nei. Skitt: ja.

Man setter ikke igang og vasker badet når man er syk. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men mannen trenger jo ikke ta ansvar når kvinnen uansett ordner alt. Og «leve i skitt»? Har de det nokså normalt hjemme flyter ikke huset over av møkk etter to dager.

Barn trenger mat og komme seg til skole/barnehage. Resten av tiden kan man sette på tv/ipad og la de klare seg selv. Ikke dra i butikker og smitt andre i juleforberedelsene. Ikke start rundvask av huset. Tillat deg selv å være syk, det ingen som ber deg om å overprestere, og ingen som takker deg når du sliter deg ut.

Anonymkode: 51a0f...45e

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Gå og legg deg ved siden av han og spør hvem henter bsrns8. 

Ikke rydd etc. Dere er likestilte. Og akkurat i dag syke begge to. 

Anonymkode: 8cf06...ea9

• Liker 9
  • Hjerte 1
Skrevet

Hvis det hjelper så er det helt likt her, han greier ikke lyve ordentlig en gang og sier han er «så sliten» når det er jeg som er syk og prøver mitt beste med kvalmen i halsen. Her var barna hjemme til og med fordi de også var syke, hadde jeg bare kunne levert friske barn i bhg og skole…

Enig med den over.. legg deg med han, si at siden du leverte får han hente. Siden du lagde middag i går så får han lage i dag. Hvis du handlet i går får han handle neste gang.. hver sin gang.

Anonymkode: cf1f3...b4d

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet

Min mann tar alltid tidlig juleferie. Hvert eneste år tror jeg at han skal ordne litt i heimen til jul, men neida 🙃. Han sløver bort formiddagene, og stikker ut på laaaange handleturer. Kommer hjem med en julegave hver kveld, så null system. Men jeg tvinger ham til å ta all julehandlingen av mat (etter liste fra meg). Og han lager heldigvis alle middagene fra julaften til 1. nyttårsdag, så helt håpløst er det ikke 😂. Rart at disse mennene klarer jobber med mye ansvar 🙂

Anonymkode: 4ae6d...61e

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Og sånn holder brorparten av menn på. Jeg fatter ikke hvordan de har samvittighet til det. Det er så egoistisk og respektløst at jeg får fnatt.

Hva med barna? Hvem skal ta seg av dem? Det er ingen foreldre i verden som bare kan droppe å ta seg av barna sine, ved egen sykdom. Eller jo - fedre.

Jeg spyr i munnen av sånt 🤢🤮

TS - gi faen i alt, og la det skure og gå. 

Anonymkode: ac618...ef9

Lettest for dere kvinner å snart innse at slik er det bare. Nytter ikke å kjempe mot en etablert ting.

Anonymkode: 2f994...9ae

• Liker 1
Skrevet
Sprite skrev (17 minutter siden):

Spyr av sånne «menn». 

Spy i vei.

Anonymkode: 2f994...9ae

Skrevet

Helt likt her over femten år. Nå gidder jeg ikke mer, og skilles. Virkelig. Jeg klarer meg bedre alene med de tre barna våre enn MED mannen. Han er en klump om foten. Sorry.

Anonymkode: 378fd...b15

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mann tar alltid tidlig juleferie. Hvert eneste år tror jeg at han skal ordne litt i heimen til jul, men neida 🙃. Han sløver bort formiddagene, og stikker ut på laaaange handleturer. Kommer hjem med en julegave hver kveld, så null system. Men jeg tvinger ham til å ta all julehandlingen av mat (etter liste fra meg). Og han lager heldigvis alle middagene fra julaften til 1. nyttårsdag, så helt håpløst er det ikke 😂. Rart at disse mennene klarer jobber med mye ansvar 🙂

Anonymkode: 4ae6d...61e

Veldig lite konstruktivt kommer av tro. Kommunikasjon er tingen. Alt ble mye bedre når jeg sluttet å tro, håpe og forvente at han skulle lese tankene mine, eller se verden slik jeg gjør.

Man må snakke sammen om ting. A skal gjøres og B skal gjøres, hvilken tar du?

Dette gjelder TS også. Nå har jeg gjort alt i dag selv om jeg også er syk, i morgen er det din tur.

Å lide i stillhet og mene at man ofrer noe når man ikke snakker med partner er den mest bortkasta energien man bruker. Tro meg, jeg brukte altfor mange år på dette.

Hans side av saken var jo at siden jeg turet frem allikevel var det ikke plass til han og han slapp ikke til allikevel så da var det ikke noe poeng i å gjøre noe.

Anonymkode: 95bab...208

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...