AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Hei, Jeg har en datter som er syk med psykose/bipolar. Hun har vært syk i 3 år nå, opp og ned, men stort sett veldig ustabilt. Nå er vi i en dårlig periode...og hun snart 18 år. Da forsvinner rett til pleiepenger som vi har benyttet når hun er veldig syk og trenger oss. Hun blir innlagt nå etter jul for noen måneder en helseinstitusjon, så kommer hun hjem noen måneder senere og er da 18 år. Hva er det egentlig av støtteordninger for de over 18 år? Jeg bare bekymrer meg for hvordan vi skal legge opp framtiden her. Anonymkode: aaf1e...4d4
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Ta kontakt med nav, og gjerne sosionom. De kan hjelpe dere med søknader og div. Hun burde få på plass uføre. Anonymkode: b2f54...2b9 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Finnes ulike muligheter for de som har oppfølging av syke voksne også: https://www.nav.no/tar-vare-pa#voksen Det avhenger litt av behovet hos den syke hvilken ordning som kan være aktuell. Noe kan en søke NAV, annet er kommunen. Anonymkode: ef435...536 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå