AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Hei. Er i uke 33 og ble sykemeldt i 9 dager. Skal komme tilbake igjen 25.desember. er det innafor å prate med sjefen om mer tilrettelegging? Hadde tilrettelegging før jeg ble sykemeldt men det ble forsatt for mye for meg. Kan jeg for eksempel be om bare dagvakter og kontorarbeid? Eller må dette gå gjennom legen? Synes det er vanskelig å be om tilrettelegging men om ikke så kan jeg ikke komme tilbake i jobb. Anonymkode: 3f89a...056
RockyRose Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Arbeidsgjevar er pliktig til å tilrettelegge så langt det går. Om det ikkje går er sjukmelding/sv.skapspeng neste. Vil tru det er meir lønnsomt å ha deg i arbeid enn å leige inn vikar for deg uansett
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Be om tilrettelegging, hvis ikke må du gå til legen/jordmor og få innvilget svangerskapspenger. Da får du bevis på at du faktisk trenger tilrettelegging og sjefen må da bekrefte om det er mulig eller ikke. Hvis ikke, får du nok penger for nav til å holde deg hjemme til du skal over på foreldrepenger. Vær obs på at du ikke får feriepenger av svangerskapspenger. Anonymkode: 5a8f8...552
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Ja, be om mer! Hvis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge mer har du rett på svangerskapspenger men hvorfor i alle dager skal det ha noe betydning om du jobber dag/kveld? Hvis du bare skal ha dagvakter må jo noen andre ta de kjipe kveldsvaktene dine Anonymkode: ed8e0...2a5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, be om mer! Hvis ikke arbeidsgiver kan tilrettelegge mer har du rett på svangerskapspenger men hvorfor i alle dager skal det ha noe betydning om du jobber dag/kveld? Hvis du bare skal ha dagvakter må jo noen andre ta de kjipe kveldsvaktene dine Anonymkode: ed8e0...2a5 Hva mener du? Dagvakter fungerer best for meg akkuratt nå. Ja da må andre ta de kjipe vaktene mine, men det måtte de vel uansett om jeg hadde vært sykemeldt? Anonymkode: 3f89a...056 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå