Gå til innhold

Når man får billetter til et arrangement i gave, og man har billetter allerede

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan reagere da? 
Jeg kjøpte billetter til meg og noen venninner til et arrangement som vi skal dra på. Plassbilletter vel og merke. 

Nå virker det som at søsteren min har kjøpt billetter til oss i julegave til meg. Dette er hemmelig, men pga annen info er jeg nesten sikker på dette. 

Hva gjør jeg nå, hvordan reagerer jeg, hva sier jeg? Vi er ikke sammen juleaften, så hun ser ikke reaksjonen min, men kan hende hun vil ringe eller noe når jeg åpner.

Den ene venninnen min kan mest sannsynlig ikke, så mulig jeg kan redde meg inn med å si at jeg har kjøpt billetter til meg og søsteren min også. Men jeg har jo en helt annen gave til henne! Og den har hun der hun feirer, så jeg kan ikke først åpne min og så se om jeg kan gi hennes. 

Anonymkode: 810a4...6f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær ærlig og si det på julaften når dere prater sammen?

Om venninnen din ikke kan kan jo søsteren din få være med deg og de andre?

Anonymkode: 68be2...0c6

Skrevet

Du er ærlig, også får hun selge billettene eller ta med noen andre. 

Anonymkode: 3b2ff...a92

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Vær ærlig og si det på julaften når dere prater sammen?

Om venninnen din ikke kan kan jo søsteren din få være med deg og de andre?

Anonymkode: 68be2...0c6

Ja, men da blir hennes billetter ubrukte. Det er jo plassbilletter. 

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du er ærlig, også får hun selge billettene eller ta med noen andre. 

Anonymkode: 3b2ff...a92

Athena Catalina skrev (8 timer siden):

Du må være ærlig. 

Skal jeg bare si «Å så utrolig hyggelig, tusen takk! Og jeg som allerede har billetter dit med noen andre, det var dumt!» 

Konkret hva sier man for å være takknemlig og ærlig samtidig?

Skrevet

Du sier det som det er. Om noen av billettene ikke blir brukt selger enten du de videre på Finn, til bekjente eller så gjør hun det. 

Anonymkode: 5e4a2...0ff

• Liker 1
Skrevet

Sånt kan skje. Vær ærlig med en gang, og så kan en mest sannsynlig selge billettene en ikke tar i bruk. 

Skrevet

Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig?

Med mindre du først har fortalt din søster du ønsket deg billetter til arrangementet, og deretter selv gått ut og kjøpt, skal du vel ikke unnskylde noe overfor din søster.  

"Søster, det forholder seg slik at jeg nå står med to sett billetter til arrangement, så jeg blir nødt til å videreselge de ekstra eller finne noen som har lyst å bli med." 

Anonymkode: aa1e3...633

• Liker 2
Skrevet

da kan du si at hun kjenner deg godt, og det var en fulltreffer, for du hadde faktisk kjøpt billetter selv allerede. Og så kan dere diskutere sammen hva som er best å gjøre. Kan billettene byttes i noe annet dere kan gjøre sammen?

Anonymkode: de35b...5b0

• Liker 3
Skrevet

Få denne vennen til tilfeldig nevne at du har bestilt biletter til dere konserten med noen venner. Overasket henne evnt senere med at du har bilett til henne også 

Anonymkode: 73c80...86d

Skrevet

Forstår ikke hvorfor det skal være så vanskelig?

Med mindre du først har fortalt din søster du ønsket deg billetter til arrangementet, og deretter selv gått ut og kjøpt, skal du vel ikke unnskylde noe overfor din søster.  

"Søster, det forholder seg slik at jeg nå står med to sett billetter til arrangement, så jeg blir nødt til å videreselge de ekstra eller finne noen som har lyst å bli med." 

Anonymkode: aa1e3...633

Men det er jo ikke jeg som ender med ekstra billetter! Billettene blir ikke gitt fritt til meg, det er jo selvsagt med intensjon om å dra sammen med søsteren min. Og plassbilletter, så ikke bare å bli med. Jeg vil tro søsteren min også skal gi billett til samme arrangement til flere i familien 😕 

Skrevet

Få denne vennen til tilfeldig nevne at du har bestilt biletter til dere konserten med noen venner. Overasket henne evnt senere med at du har bilett til henne også 

Anonymkode: 73c80...86d

Vi er godt voksne (30 og 40-årene), søsteren min og mine venninner har ikke noe felles treffpunkt dessverre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...