Clementine104 Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Hei! Julebord med 4 venner! Vi skal først få juletapas hos hun ene, og så gå videre til meg hvor jeg skal servere hovedrett og dessert. Men, hvilken hovedrett vil passe når det er juletapas som forrett? (Altså, pepperkake med blåmuggost, dadler og bacon etc) Noen tips?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Så tungvint? Confitert and Anonymkode: 907f5...847 2
Frøkenfryden Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Hvis dere skal gå til deg må du jo nesten ha noe klart du bare kan varme opp hvis de da bare sitter og venter? Er det sånn det er tenkt? 2
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 Pinnekjøtt. Det kan du ha klart, og bare ta en kjapp runde i ovnen når dere kommer til deg. Julete og fint. Dessert ville jeg kjøpt iskake til. Anonymkode: edcb3...d7a 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Pinnekjøtt. Det kan du ha klart, og bare ta en kjapp runde i ovnen når dere kommer til deg. Julete og fint. Dessert ville jeg kjøpt iskake til. Anonymkode: edcb3...d7a Enig i pinnekjøtt, uenig i iskake med mindre den er hjemmelaget og langt over snittet god. Anonymkode: a1eac...a74 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Tapas er hovedrett. Anonymkode: 5c90f...2a0 2
Embla Othea Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Middag: Pinnekjøtt Dessert: Panna cotta 1
Jdz Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Så tungvint? Confitert and Anonymkode: 907f5...847 Confitert and kan være kjempegodt! Synes det høres ut som en god idé, mye kan klargjøres på forhånd og gjestene tåler nok fint å drikke Champagne i en halvtime mens du gjør ferdig maten. Med en såpass "tung" forrett kan det fint gå litt tid før hovedretten serveres. Det blir som regel nok ribbe, pinnekjøtt og lutefisk i løpet av jula for mange. Finnes mye "julete" man kan ha som tilbehør i stedet. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Pinnekjøtt. Det kan du ha klart, og bare ta en kjapp runde i ovnen når dere kommer til deg. Julete og fint. Dessert ville jeg kjøpt iskake til. Anonymkode: edcb3...d7a Mulig jeg er sær, men det hadde jeg aldri i verden servert gjester. I alle fall ikke til et julebord. Dessert er som regel noe som kan lages på forhånd. Endret 20. desember 2022 av Jdz 1
Hunter7 Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Synes også forslaget om konfitert and høres nydelig ut. Det er nydelig mat som fint kan tilberedes allerede nå, og så tilberedes på kort tid mens gjestene venter litt. Dessuten er det ikke typisk traust norsk julemat. Dessert-forslag: Rioja-posjerte pærer med bjørnebær og laurbærblad-infusert eggekrem (den kan også fint lages i forveien)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå