Gå til innhold

Er det sant at det å prate med seg selv er første tegn på galskap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sant at det å prate med seg selv er et sikkert tegn på at en er blitt gal?

Anonymkode: 55032...576

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Håper ikke det. Har diskutert med meg selv i årevis. Ikke snakket høyt med meg selv, men det har hendt jeg har hatt noen små "utbrudd" alene 😃.

Typisk sinna på meg selv når jeg kanskje har sparket borti i stolbein ol.

Har kanskje lurt på om jeg muligens kan ha tidvis borderline Tourettes, men håndterer det fint.

Klippe gresset og bruker hodetelefoner med eb podcast hvor jeg lever meg inn i handlingen. Da må jeg skjerpe meg så jeg ikke ser ut som en "self entertainer".

Snakker med katten og, men det er vel mer sosialt akseptert. 

Anonymkode: 3a25c...209

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei - det trenger nødvendigvis ikke å bety galskap. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker mye høyt med med selv. Diskuterer med 2 stk liksom. Kan bli veldig høyt hvis jeg blir provosert av noe på tv.
 Har ingen andre å snakke med så da blir det sånn. 

Anonymkode: 7bc6a...023

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Haha mei håper ikke det🤣

Anonymkode: 93906...b99

• Hjerte 1
Skrevet

Da er jeg i såfall 4. generasjonen med galskap i familien 😅 Å snakke/diskutere med meg selv er det som holder meg fra å bli gal 😉

Anonymkode: 45f7a...371

• Liker 3
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Er det sant at det å prate med seg selv er et sikkert tegn på at en er blitt gal?

Hvem sier det..?

• Nyttig 1
Skrevet

Ikke før du får et overraskende svar. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, det er bare en gammel vits.

Første tegn på galskap er å snakke med seg selv.

Andre tegn på galskap er at man svarer tilbake.

Tredje tegn på galskap er hårete håndflater.

Vet ikke hvor det stammer fra.

Anonymkode: 2749a...b3b

• Nyttig 2
Skrevet

Når jeg snakker til meg selv så refererer jeg til meg selv som "vi". Flertall

Creepy

Skrevet

Å prate til seg selv er for det første svært vanlig, og for det andre kan det ha mange fordeler. Bl.a når det kommer til problemløsing, logikk og planlegging.

Det kan selvfølgelig være et tegn på psykisk sykdom, men det finnes som man kanskje skjønner en ganske tydelig grense.

Anonymkode: 19d3c...75f

• Liker 1
Skrevet

Snakker ofte med meg selv. Er muligens litt gal da.

Skrevet

Trodde heller det var tegn på intelligens.

Anonymkode: f2814...465

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei. Å snakke med seg selv er et tegn på intelligens.

• Liker 1
Skrevet

Haha, da er jeg sprute sprø i såfall 😂 jeg sier ofte dialogen til boka mi høyt, med innlevelse, ansiktsuttrykk, mannsstemme, ung, gammel...😂 Glemmer meg i offentligheten iblant. Men mener å ha lest at det er et sunnhetstegn, særlig om man er mye alene. 

Anonymkode: 01c76...3b0

Skrevet

Diskuterer mye med meg selv jeg..... Er så absolutt ikke psykisk syke,aldri vært heller😁

Anonymkode: 19a1b...232

Skrevet

Det er ikke sant. Mange prater med seg selv, det er helt normalt. At det "er første tegn på galskap" eller noe, er sikkert noe en gammel tante har funnet på en gang i tiden for å skremme ungene fra å snakke med seg selv (fordi hun ikke likte det) 😆

Det hender en sjelden gang i blant at jeg utbryter noe eller sier halvhøyt en del av en dialog jeg tenker. Men bare når jeg er sikker på at jeg er alene.

Ingen har noensinne sagt til meg "prater du med deg selv nå eller?" eller lignende ting, så jeg tror ikke jeg har glemt meg.

• Liker 2
Skrevet

Jeg snakker mest med meg selv når jeg er i godt humør, litt sånn: - jahaja der var den ja, hehe, og hvorfor det mon tro? Bla bla bla… og hvis jeg tenker noe morosamt sier jeg det høyt, i hvert fall deler av det.

Anonymkode: 79f3f...c26

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 7.43):

Får da inderlig ikke håpe det :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...