AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Jeg har et barn som snart fyller 8 år, h*n har slitt en del med hodepine og har også hatt et par migreneanfall. (Mor har kronisk migrene og fikk det i ung alder, så legen har fortalt at det er mest sannsynlig genetisk.) Men for å utelukke hodepine pga dårlig syn tok vi en full synstest hos optiker. Det viste seg at h*n måtte ha briller, og vi ordnet såklart dette med en gang. Fikk beskjed om at h*n måtte venne seg til brillene og dette kunne ta noe tid. Har prøvd å ha brillene på over flere måneder og h*n klarer ikke se i brillene i det hele tatt. Klarer å se både nært og fra avstand så vil tro at det har skjedd en feil. Mitt spørsmål er at vi måtte ut med 5000 kroner for briller med de glassene h*n trengte, som h*n ikke ser noen ting i, selv med masse tilvenning. Har vi noen rettigheter her for å få tilbakebetalt noe av det eller har vi kastet penger ut vinduet? Anonymkode: 6698e...bd1 1
Mut Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Dere skulle vel ha klaget mye raskere for å kunne kreve noe tror jeg. Noen brillebrukere har jo fornøydgsranti og at man kan heve kjøpet innen en viss tid om man ikke blir fornøyd. Men de fleste går vel bare med på å endre styrke dersom det blir feil. Sønnen min fikk feil måling og vi fikk hevet kjøpet. Men vi gjorde det innenfor en måned. Det skal ikke ta flere måneder å venne seg til briller, men føler de ofte avfeier med slikt for at denne perioden hvor man kan kreve endring osv skal gå forbi. Jeg ville tatt ny undersøkelse en annen plass og klaget dersom det viser et annet resultat. Det var det vi gjorde. 1
Mt3 Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Har dere vært i kontakt med de som ordnet brillene? Tok målingen? Trenger jo ikke å brase inn og påstå hardnakket at dere krever pengene tilbake, men at de kan se på om det har blitt en feil med styrken på glassene eller om det kan ha skjedd en feilmåling. Se om dere sammen kan komme frem til en god løsning, de fleste bedrifter og butikker ønsker jo bare fornøyde kunder. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå