Gå til innhold

Vi må forsøke å få bort fordommene mot yngre menn og eldre kvinner i forhold.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det trengs. 

Anonymkode: ad52f...a24

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det trengs. 

Det er viktig å fokusere på likestilling og respekt for alle mennesker uansett alder og kjønn. Det er ingen grunn til å ha fordommer mot yngre menn eller eldre kvinner i forhold. Alle mennesker har rett til å være lykkelige og føle seg verdsatt uavhengig av alder. Det er viktig å behandle andre med respekt og verdighet, og å anerkjenne at alle mennesker har verdi og kan bidra til samfunnet på ulike måter. Det kan være lurt å jobbe med å øke bevisstheten om hvordan fordommer kan påvirke oss og våre valg, og å prøve å reflektere over hva som ligger til grunn for våre holdninger. Dette kan bidra til å få bort fordommene mot yngre menn og eldre kvinner i forhold.

Anonymkode: 7140e...a39

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er viktig å fokusere på likestilling og respekt for alle mennesker uansett alder og kjønn. Det er ingen grunn til å ha fordommer mot yngre menn eller eldre kvinner i forhold. Alle mennesker har rett til å være lykkelige og føle seg verdsatt uavhengig av alder. Det er viktig å behandle andre med respekt og verdighet, og å anerkjenne at alle mennesker har verdi og kan bidra til samfunnet på ulike måter. Det kan være lurt å jobbe med å øke bevisstheten om hvordan fordommer kan påvirke oss og våre valg, og å prøve å reflektere over hva som ligger til grunn for våre holdninger. Dette kan bidra til å få bort fordommene mot yngre menn og eldre kvinner i forhold.

Anonymkode: 7140e...a39

Flott skrevet.  Gjelder selvsagt begge veier. Aksepter folks valg sier jeg. En vet ikke grunnen for at man valgte en partner med aldersforskjell. Kjemi spør ikke etter alder har jeg erfart. Og jeg vil kun ha folk rundt meg jeg har god kjemi med. 

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor skal vi det ? 
Det skrives opp og ned om sugardating for tiden, og det er sykt hvor langt enkelte kan synke for å få oppfylt noe seksuelle hangups 

Anonymkode: 26def...c73

Skrevet

Jeg har mange fordommer, og de fleste av dem er nyttige. Det er fryktelig slitsomt å leve i et samfunn hvis du aldri vet hva du kan forvente av noen. Og som forsker ser jeg veldig ofte hvor godt fordommene mine stemmer(statistisk sett). Det viktige er å være åpen for at fordommene ikke alltid stemmer, og heller aldri si ting som sårer andre. Hvis det er viktig å få avklart noe, er det bedre å spørre med respekt, men ofte kan man leve helt fint med fordommer uten at noen merker det. Jeg tror det viktigste for respekt er å vise gode eksempler på noe annet enn en vanlig fordom. Da tror jeg folk blir mer åpne for at ting kan være annerledes enn man har trodd.

Anonymkode: 6bf98...1cd

• Liker 1
Skrevet

Det er mye age shaming av kvinner for tiden. Mange menn er livredde for kvinner som har bikket 28. Jeg kjenner selv slike voksne menn som har en infantil seksualitet. De vil alltid ha en ny jomfru på 17, som de kan bruke og kaste. De er gamle med kulemage, og de ser neppe seg selv. Det bør være en plass for alle oss som har bikket 28 og fått etpar barn. Vi har fortsatt en levende seksualitet når vi er over 30 eller 40. Vi ønsker å komplimenteres for vedlikeholdsarbeidet som vi gjør. Vi synes vi er pene, mennene i alle aldere er kjekke, og vi vil flørte og trives, sammen med heterofile, sykdomsfrie, steriliserte menn som beundrer oss.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Oppfatter ikke at det er spesielt fordommer rundt det egentlig. De gangene jeg hører om en yngre mann og eldre kvinne så tenker jeg ok, så fint for dem. Tror det er slik for mange?

Hvor oppfatter du disse fordommene?

Anonymkode: 9b6fa...e87

Skrevet
Olaug Olsen skrev (3 timer siden):

Det er mye age shaming av kvinner for tiden. Mange menn er livredde for kvinner som har bikket 28. Jeg kjenner selv slike voksne menn som har en infantil seksualitet. De vil alltid ha en ny jomfru på 17, som de kan bruke og kaste. De er gamle med kulemage, og de ser neppe seg selv. Det bør være en plass for alle oss som har bikket 28 og fått etpar barn. Vi har fortsatt en levende seksualitet når vi er over 30 eller 40. Vi ønsker å komplimenteres for vedlikeholdsarbeidet som vi gjør. Vi synes vi er pene, mennene i alle aldere er kjekke, og vi vil flørte og trives, sammen med heterofile, sykdomsfrie, steriliserte menn som beundrer oss.

Vi vil alle bli likt. Hvorfor ikke gå for den tredjedelen av menn som er jomfru eller ikke hatt sex siste året da? De har en levende seksualitet også. Og de vil flørte og trives sammen med heterofile, sykdomsfrie, steriliserte kvinner som beundrer dem. Burde det ikke være en plass for dem?

Vent, dere vil ikke ha dem, og ingen kan tvinge dere til å bli sammen med dem heller for at de skal føle seg bra. Sex og forhold er ikke en menneskerett 

Menn er ikke livredde en kvinne bare fordi de ikke vil ha romantisk forhold med dem. Jeg har flere gode venninner som er passert 28.

Skrevet
Olaug Olsen skrev (3 timer siden):

Du, tanker det bare er å ignorere de patetiske kvinnehaterne og deres giftige incelpropaganda. Rundt oss er det fullt av lykkelige og jevnaldrende par i 40-, 50- og 60-åra. Utrolig usexy med gamle menn som sikler på folk under 25, men vi vet heldigvis at verden ikke er sånn, og at vi får oss kjærester på egen alder hvis vi vil det.

Samtidig er det bra å skambelegge disse gubbene litt, for det de driver med er rent misogyni. Men de er allerede en marginal og svak gruppe.

Anonymkode: 29db6...94a

• Liker 5
Skrevet

Je er 4 år eldre enn min mann, syns ikke at noen dømmer oss. Vi er voksne begge to. 

Anonymkode: ee89c...224

• Liker 2
Skrevet

Hvor gamle kvinner og menn, og hvor stor aldersforskjell er det du snakker om, TS?

Noen ganger treffer kjærlighet på tross av betydelig aldersforskjell, men noen ganger er det forhold ved en eller begge parter som burde adresseres på en annen måte enn å knytte seg til en partner som over livsløpet er mye mindre egnet enn en som er nærere i alder. 

Ikke alle samliv er til begges beste, og noen gang kommer forhold istand fordi den ene part har en sårbarhet og en manglende innsikt i seg selv og sine valgmuligheter. 

Det skal et veldig sterkt bånd til for at jeg ville anbefalt noen å trosse veldig høy aldersforskjell, hadde ungdommen på 20+ her trukket en 40-åring hjem, ville jeg anbefalt å ikke dyrke interessen videre. 

• Liker 1
Skrevet
mannemannen skrev (5 timer siden):

Vi vil alle bli likt. Hvorfor ikke gå for den tredjedelen av menn som er jomfru eller ikke hatt sex siste året da? De har en levende seksualitet også. Og de vil flørte og trives sammen med heterofile, sykdomsfrie, steriliserte kvinner som beundrer dem. Burde det ikke være en plass for dem?

Vent, dere vil ikke ha dem, og ingen kan tvinge dere til å bli sammen med dem heller for at de skal føle seg bra. Sex og forhold er ikke en menneskerett 

Menn er ikke livredde en kvinne bare fordi de ikke vil ha romantisk forhold med dem. Jeg har flere gode venninner som er passert 28.

Hvordan skal man i det hele tatt vite hvor eller hvem de er? Folk går ikke ut og roper i forsamlinger hvordan det står an med det intime, de går heller ikke med skilt. 

Vi må ta ansvar for livene våre, om vi vil møte noen. Ta kontakt med folk og slikt. Om en måte ikke funker, finn en ny. Om det ikke gikk idag, kan det gå imorgen osv. 

Skrevet

Enig. Folk burde i det hele tatt slutte å legge seg opp i og dømme folk for hvem de velger å ha forhold til. Enten det er en yngre mann og en eldre kvinne, en yngre kvinne og en eldre mann, to menn, to kvinner, to med ulik hudfarge, to med ulik religion etc. Ville vært mye hyggeligere om folk sluttet å være så kritiske til andres livsvalg som ikke skader noen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en del eldre enn min mann og jeg ikke opplevd noen fordommer rundt det? Kan det være for at han har mistet håret og ser eldre ut enn meg😅

Anonymkode: 85343...9a6

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 2.00):

Det trengs. 

Why . Kan ikke folk bare slutte å bry seg om hva andre synes ? Jeg fatter ikke dette fokuset på å endre andre . 

• Liker 2
Skrevet
Olaug Olsen skrev (På 20.12.2022 den 7.50):

Greit å leve uten speil, så ser man ikke egen kulemage og at hårveksten er dårligere etc., det er en selvtillit-boost i seg selv. Dere damer burde knuse faenskapet også, dere bruker for lang tid foran speilet og ironien i det blir at dere maser om tidsklemma. Tenk på alt spennende dere heller kunne benyttet tiden foran speil til...

Skrevet

Jeg gikk ifra eksen for en annen og var klar over at ville bli snakkis og dømming. Jeg valgte å drite i det. Selv om den eneste grunnen for at jeg samvittigheten litt i behold er fordi eksen gjorde ekstremt stygge ting mot meg, så skjønner jeg at folk snakker og dømmer æ, og er ikke en forkjemper for at det skal bli mer akseptert.

Tror folk som velger å gå den veien med å finne noen som er veldig yngre enn seg også tar valget deres og overser det. Mange blir nok feildømt, at det ikke er kjærlighet men for penger og perverse grunner, men det er fordi det ganske oftest er det og folk flest vil syns det er de er feil, vanskelig å ikke dømme da.

Anonymkode: 4fb5b...449

Skrevet

Ts, du har jo ikke svart…

Hvor oppfatter du at dette er et problem egentlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 12.25):

Je er 4 år eldre enn min mann, syns ikke at noen dømmer oss. Vi er voksne begge to. 

Anonymkode: ee89c...224

Tror ingen snakker om slik aldersforskjell her. Det er praktisk talt jevngammelt. Selv ville jeg ikke gått 4 år opp, siden jeg er 36 og forbinder damer med 40 med at de har flere barn, og at de er ferdig med barn.

Men hvis noen prøver å fjerne fordommene jeg har mot forhold som Annema og Durdan, så bare glem det. Når det er så tydelig at det er regelrett menneskehandel blir det fryktelig ekkelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts, du har jo ikke svart…

Hvor oppfatter du at dette er et problem egentlig?

Ts er kanskje egentlig 70-åringen som vil ha 18-årige jenter, og prøver å få fram dobbeltmoral fra middelaldrende KG-brukere? Siden Ts investerer null i tråden sin? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...