AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #1 Skrevet 20. desember 2022 Nå er jeg nok den kjipe som mener at bedre at jeg tar min egen tantebarn og skriver fra meg og han og han gjør det samme. Jeg er bare tante til en 3 åring han er tante til 3 stk jente 6 år, gutt 2 år, jente 4 år, før vi ble samboere har jeg bare møtt tantebarna hans 1 gang, han ser dem sjeldent. det blir litt trangt for meg å spleise gaver på han sine tantebarn da han ser på gaver på 400kr og noen 500kr altså å spleise halvparten på disse på 3 barn. Jeg bruker ikke engang så mye på mitt eget tantebarn. noe annet som jeg synes er litt kjipt er at han vil at vi skal droppe å gi hverandre julegaver i år men vil bruke mye på tantebarna.. som han ser sjeldent.. ikke en liten oppmerksomhet til meg.. som jeg ble litt skuffa.. Anonymkode: 968d2...218 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #2 Skrevet 20. desember 2022 Han er rar, enig med deg. Vi har god råd både som par og enkeltpersoner, men holder likevel gaver til familiene utenfor fellesen. Vi har ulike beløpsgrenser vi opererer med, han bruker mer på sine enn jeg gjør på mine. Så han kjøper og skriver på begge navn, det samme gjør jeg. Anonymkode: 3febe...ecf 7 9
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #3 Skrevet 20. desember 2022 Det er ikke rart at han spør, men heller ikke rart at du sier nei. Så lenge dere ikke har felles økonomi så bør dere gjøre som tidligere. Du kjøper til din familie og han til sin familie og så skriver dere at det er fra begge på lappene. Anonymkode: 4fd23...eda 7 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Skrevet 20. desember 2022 HAN er tante… Hvordan får dere det til? De fleste andre menn er onkel. Anonymkode: 770cc...c14 14 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #5 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): HAN er tante… Hvordan får dere det til? De fleste andre menn er onkel. Anonymkode: 770cc...c14 Mente onkel 😛 ups Anonymkode: 968d2...218 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er ikke rart at han spør, men heller ikke rart at du sier nei. Så lenge dere ikke har felles økonomi så bør dere gjøre som tidligere. Du kjøper til din familie og han til sin familie og så skriver dere at det er fra begge på lappene. Anonymkode: 4fd23...eda Dette mener jeg selv er best, da han vil bruke mer på sine onkelbarna, har selv ikke lyst å bruke 500-600kr ved å spleise til han sine nieser og nevø når jeg bare kjøper gave til 199 til mitt tantebarn. jeg ser heller ikke onkel barna hans engang Anonymkode: 968d2...218 5
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Helt fair og helt normalt at du dropper dette. Er han gjerrig ellers? Anonymkode: 3e86f...314 4
Rotemor Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 Hvordan kan man leve sammen når sånt kan bli vanskelig? Det er stadig vekk folk her, som ikke kjenner hverandre, med samlivsproblemer…🤷♀️ 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 Rotemor skrev (1 minutt siden): Hvordan kan man leve sammen når sånt kan bli vanskelig? Det er stadig vekk folk her, som ikke kjenner hverandre, med samlivsproblemer…🤷♀️ I steden for å gi råd til TS, så ser du ditt snitt til å komme med et stikk? Herregud, jobb med deg selv. Nå er det jul og krisetider, prøv å vær litt grei med folk. Anonymkode: 3e86f...314 7
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Vi kjøper til hver vår familie å skriver på begges navn 😜 føler det blir mest rettferdig, jeg har mye større familie Anonymkode: 75b81...6e7 2
Maestro Skrevet 20. desember 2022 #11 Skrevet 20. desember 2022 Jeg var med og betalte på gaver til hans familie. Og den gang var 5 eller 6 onkelbarn. Og jeg har to tantebarn. Aldri mer 😂 Blir til og kjøpe selv til sine og skrive begges navn på om ny kjæreste har onkelbarn og sånn.
Rotemor Skrevet 20. desember 2022 #12 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): I steden for å gi råd til TS, så ser du ditt snitt til å komme med et stikk? Herregud, jobb med deg selv. Nå er det jul og krisetider, prøv å vær litt grei med folk. Anonymkode: 3e86f...314 Hva har jul og krisetider med dette å gjøre?
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er ikke rart at han spør, men heller ikke rart at du sier nei. Så lenge dere ikke har felles økonomi så bør dere gjøre som tidligere. Du kjøper til din familie og han til sin familie og så skriver dere at det er fra begge på lappene. Anonymkode: 4fd23...eda Enig i dette. Anonymkode: 477f8...ffd
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Skrevet 20. desember 2022 Maestro skrev (39 minutter siden): Jeg var med og betalte på gaver til hans familie. Og den gang var 5 eller 6 onkelbarn. Og jeg har to tantebarn. Aldri mer 😂 Blir til og kjøpe selv til sine og skrive begges navn på om ny kjæreste har onkelbarn og sånn. Hadde aldri orket å kjøpe eller spleise på gave til så mange barn😅 det får han iallfall ta selv😂 jeg er dama hans ikke banken hans. Men så har jeg heller ikke noe forhold til disse onkelbarna hans, så føles ikke naturlig å bruke penger på barn jeg nesten aldri ser uansett. Også uretferdig å kjøpe til 3 andre når jeg bare har 1 tantebarn Anonymkode: 968d2...218 1
Eilis Skrevet 20. desember 2022 #15 Skrevet 20. desember 2022 Hos oss har han ansvaret og må betale for gaver til foreldre og søsken (og etterhvert onkelbarn) på hans side, jeg har ansvaret for min side. Skriver hverandre på kortene selv om man ikke er med å spleiser. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #16 Skrevet 20. desember 2022 Tenker det er greit å spørre, men det må være greit å si nei også. Hvis han ikke har råd til å kjøpe så dyre gaver til nevø og nieser alene så må han jo bare se på billigere gaver slik som de fleste må i slike tilfeller. Anonymkode: a0d82...503 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Skrevet 20. desember 2022 Hos oss er det jeg som betaler for alle gavene. Det er kun barn på hans side, jeg er enebarn. Vi har felles delvis økonomi og felles barn, men julegavene kjøper jeg av mine penger. Gjør det med glede fordi samboer betaler mest på de fleste andre utgifter og bidrar jevnt over mest til husholdningen hele året. Grunnen til at jeg kjøper julegaver er fordi det er jeg som er shopperen i familien. Anonymkode: 5bb99...4b3
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Tenker det er greit å spørre, men det må være greit å si nei også. Hvis han ikke har råd til å kjøpe så dyre gaver til nevø og nieser alene så må han jo bare se på billigere gaver slik som de fleste må i slike tilfeller. Anonymkode: a0d82...503 Tenker også da jeg ikke skal feire jul med han og sin familie så er det unødvendig for meg å spleise på gavene til han sine onkelbarn. Det er ikke noe som de kommer til å merke, tror ikke heller de kommer til å ta bry at navnet mitt ikke står i lappen da jeg aldri ser dem Anonymkode: 968d2...218
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #19 Skrevet 20. desember 2022 Syns ikke det er så mye å klage over. Her har jeg måtte kjøpe julegave til meg selv mange ganger, fordi han liker at jeg ordner med gaver. Så jeg kjøoer julegave til han og til meg selv, pakker inn og legger under treet. Syns kanskje det er verre. Anonymkode: 280e7...4f2
Maestro Skrevet 20. desember 2022 #20 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hadde aldri orket å kjøpe eller spleise på gave til så mange barn😅 det får han iallfall ta selv😂 jeg er dama hans ikke banken hans. Men så har jeg heller ikke noe forhold til disse onkelbarna hans, så føles ikke naturlig å bruke penger på barn jeg nesten aldri ser uansett. Også uretferdig å kjøpe til 3 andre når jeg bare har 1 tantebarn Anonymkode: 968d2...218 Vi var naboer til 3 av dem. De 3 siste bodde 4 timer unna, var mye på besøk her og sånn så ble godt kjent med dem. Men ja, ble mangen. Nå etter det er slutt og sånn, så har han fått 3 onkelbarn til! Inkl samboeren har barn fra før. Og han er ikke søkkrik, samt drikker endel 👀 Jeg har mine to bio tante jenter og 3 bonus som blir med på lasset da faren dems og min søster skal gifte seg i 2023. Så føler at alle skal inkluderes, selv om jeg ikke kjenner de SÅNN pga avstand. Så de får ihvertfall noe, som faller i smak. Og de to bio får litt dyrere, men ikke mer. De elste hos min svoger er 16 og 18 år gamle gutter så t skjorte, deo og såpe osv faller de helt i smak. Hun yngste er like gammel som hun elste hos oss og har ei yngre der igjen hos oss. De 3 får litt mer stasj, klær, hobbyting, enkle sminketing for de to elste og sånn. 🥰🙏 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå