Gå til innhold

Eksperthjelp: Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Jeg har en 1 mnd baby i hus, og føler ofte jeg trenger noen jeg kan stille spørsmål til. Å spørre familie, venner, Google og her på Kvinneguiden er vel og bra, men noen ganger føler jeg det ekstra betryggende å snakke med noen som har utdanning innen området og som jeg vet jeg kan stole på.

Er jeg den eneste som har det slik? Er det noen her som noen ganger bruker en slags eksperthjelp? isåfall, noen tips på hvordan jeg kan finne disse?

Tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt normalt å føle seg usikker og ha spørsmål når man har en nyfødt baby og er førstegangsforelder. Det kan være en stor omveltning å få et barn, og det er mange ting å lære. Det kan være trygt og betryggende å ha noen å snakke med som har kunnskap og erfaring innen området, og det er fint at du ønsker å søke råd og hjelp.

Det finnes ulike måter å få hjelp og støtte på:

Kontakt lege eller jordmor: Du kan alltid kontakte lege eller jordmor dersom du har spørsmål eller bekymringer. De har utdanning innen området og kan gi deg råd og veiledning.

Bruk barselgrupper: Mange steder arrangeres det barselgrupper for nybakte foreldre. Dette kan være en god måte å få støtte og kontakt med andre i samme situasjon på.

Kontakt helsestasjon: Helsestasjonene tilbyr gratis rådgivning og støtte til nybakte foreldre. Du kan kontakte dem dersom du har spørsmål eller bekymringer.

Snakk med familie og venner: Familie og venner kan ofte være en god støtte, selv om de ikke har utdannelse innen området. De kan kanskje bidra med råd og støtte basert på sine egne erfaringer.

Husk at det ikke er noe galt i å be om hjelp eller støtte når man trenger det. Det er viktig å ta vare på seg selv og sin egen mental helse når man har ansvar for et lite barn.

Anonymkode: 1d819...697

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...