AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Tar dette så anonymt jeg klarer da dette er vanskelig for meg. Min mann og jeg ble skilt etter mange års ekteskap som også resulterte i barn. Jeg har vært singel i 2 år snart og ikke egentlig vært klar for å date. Så til det som er vanskelig. Jeg har visst lenge at jeg er bifil. Men jeg er vokst opp i et miljø der dette ikke er akseptert i særlig stor grad. Ikke religiøst eller noe, bare ikke akseptert og feid under teppet. Så jeg har aldri vært åpen om det og mine «forhold» til jenter/kvinner har vært flyktige og svært hemmelige. Og i fåtall. Selv min eksmann vet ikke dette om meg. Men saken er at jeg nå er veldig tiltrukket av en kvinne. Om hun føler det samme vet jeg ikke, men noe er det. Men jeg har barn som er vant til mamma og pappa og av åpenbare grunner ikke vet om at jeg også liker kvinner. Jeg har fortalt dem om at alle kan elske hvem de vil osv, men hvordan blir det for dem om mamma plutselig ikke er med en mann? Dette er ikke kun seksuelt, da hadde jeg ikke vært like konfliktfylt. Jeg ønsker å være med denne kvinnen (om hun vil selvsagt). Er det noen som har erfaring eller vet om lignende situasjoner som vil dele? Setter pris på alle svar. Anonymkode: da1df...b3f 2
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Skrevet 19. desember 2022 Dette går helt fint. For barn er ikke sånt noe rart eller uvant, de er tolerante og glade så lenge mamma er glad! Fordommer og homofobi er noe som først formes når man blir eldre. Anonymkode: bd713...ce9 3
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #3 Skrevet 19. desember 2022 Faren til bestevenninna mi kom ut av skapet da hun var 12 og andremann 6. Det gikk fint med de Anonymkode: bd713...ce9
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #4 Skrevet 19. desember 2022 Prøv deg fram først og finn ut av hva som er viktig/riktig for deg. Hvis du treffer en partner du vil satse på, så gjør det. Det løser seg med barna 🙏🏼 Anonymkode: 902a6...756 1
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #5 Skrevet 19. desember 2022 Du kan jo gjøre som man gjorde i gamledager. Kalte hun for tante enn så lenge til barna blir større og forstår at det er mer enn bare tett vennskap. Anonymkode: bd713...ce9 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #6 Skrevet 20. desember 2022 Du er ikke den første, og vil heller ikke bli den siste. Problemet her er mer at familien forøvrig og eksen kanskje ikke vil godta at du blir sammen med ei dame, og dermed påvirket barnet ditt negativt? Men utover det er barn særs lite dømmende, og veldig tilpasningsdyktig. Anonymkode: f8a11...34a
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Skrevet 20. desember 2022 Takk for oppmuntrende svar. Dere har jo rett i at fordommer skapes og ikke allerede eksisterer. En i klassen til ene barnet mitt har to fedre og det er det mest naturlige i verden. Jeg tror bare jeg er redd for å gjøre verden mer utrygg for dem. Det var et stygt brudd mellom far og meg og selv om det fungerer nå så husker vi alle sammen. Men kanskje jeg skal tørre å tenke tanken litt mer. Som sagt, dette er ikke en fantasi eller noe som må testes for nysgjerrigheten skyld så kanskje jeg skal våge å satse. haha ja. «Tante Kari» som stadig er på besøk😂 Anonymkode: da1df...b3f
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du er ikke den første, og vil heller ikke bli den siste. Problemet her er mer at familien forøvrig og eksen kanskje ikke vil godta at du blir sammen med ei dame, og dermed påvirket barnet ditt negativt? Men utover det er barn særs lite dømmende, og veldig tilpasningsdyktig. Anonymkode: f8a11...34a Ja det er et poeng. Er 100% sikker på at han ikke ville likt det. Han er derimot noe dømmende og ville tatt det som et svik. Han hadde nok gjort mye av det samme med en mann, men en kvinne ville vært ukjent for han i konstellasjon med meg så mulig det hadde blitt trøbbel. Det skremmer meg også da det var mye stygt som skjedde tidligere. Anonymkode: da1df...b3f
Hannah80 Skrevet 20. desember 2022 #9 Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dette går helt fint. For barn er ikke sånt noe rart eller uvant, de er tolerante og glade så lenge mamma er glad! Fordommer og homofobi er noe som først formes når man blir eldre. Anonymkode: bd713...ce9 For noen barn så er det veldig rart og uvant. Selv i 2022. Sønnen min på ni, forteller meg til stadighet om at "jævla homo" og lignende blir slengt til hverandre i skolegården. Eller at de ikke liker navngitte personer pga de er homofile. Sønnen min er ikke utsatt for det, men han snapper det fort opp, da han har to lesbiske mødre;) 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Skrevet 20. desember 2022 Hannah80 skrev (5 minutter siden): For noen barn så er det veldig rart og uvant. Selv i 2022. Sønnen min på ni, forteller meg til stadighet om at "jævla homo" og lignende blir slengt til hverandre i skolegården. Eller at de ikke liker navngitte personer pga de er homofile. Sønnen min er ikke utsatt for det, men han snapper det fort opp, da han har to lesbiske mødre;) Ja det er dessverre sånn ennå og forblir nok sånn en stund. Hvordan takler sønnen din det? Anonymkode: da1df...b3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå