AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #21 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Alle pakkene ligger midt på bordet. Så kastes terning, får man 6 kan man ta en pakke. når alle pakkene er tatt starter noen tiden, men den sies ikke til de andre. Så kastes terningen igjen, 6 gir deg rett til å ta en pakke fra noen andre (men ikke fra de som bare har 1). Når tiden er ute pakker man opp gavene i tur og orden 😛 Anonymkode: ffd11...313 Men hvis man kjøper julegaver til for eksempel en åtte-åring, og til en person på seksti år. Da kjøper man selvfølgelig vidt forskjellige julegaver til disse personene. En godt voksen person synes vel ikke det er særlig "morsomt" å få kanskje ett puslespill, eller noe. Samtidig som åtte-åringen kanskje får ett par ull-sokker i helt feil størrelse, eller noe. Anonymkode: 2ef51...472
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #22 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvis man kjøper julegaver til for eksempel en åtte-åring, og til en person på seksti år. Da kjøper man selvfølgelig vidt forskjellige julegaver til disse personene. En godt voksen person synes vel ikke det er særlig "morsomt" å få kanskje ett puslespill, eller noe. Samtidig som åtte-åringen kanskje får ett par ull-sokker i helt feil størrelse, eller noe. Anonymkode: 2ef51...472 Meningen med spillet er ikke gavene. Det er stemningen når man "stjeler" gaver. Strategien underveis. Hvem du har som "mål". Og aller helst skal den som er heldigst til å få 6ere, og ivrigst på å stjele de "beste" gavene, sitte igjen med dorullen. Anonymkode: 5b4be...f96 2
flusa Skrevet 21. desember 2022 #23 Skrevet 21. desember 2022 Syns det er en god ide å kjøpe mange, billige ting og pakke inn i gave til pakkeleken🤗 Det er disse gavene som er gøy å få,syns jeg😁
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #24 Skrevet 21. desember 2022 Enda mer tral? Nei takk Anonymkode: d9249...d48 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #25 Skrevet 21. desember 2022 Yay så lenge det gis gaver (gjerne spiselige) som faktisk brukes! Anonymkode: 691e9...6d3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #26 Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Men hvis man kjøper julegaver til for eksempel en åtte-åring, og til en person på seksti år. Da kjøper man selvfølgelig vidt forskjellige julegaver til disse personene. En godt voksen person synes vel ikke det er særlig "morsomt" å få kanskje ett puslespill, eller noe. Samtidig som åtte-åringen kanskje får ett par ull-sokker i helt feil størrelse, eller noe. Anonymkode: 2ef51...472 Men så er ikke hensikten å få noe som passer heller. Det er leken som er poenget. Noe av det er ting som passer alle (flaxlodd, godteri etc), mens andre ting er noe som lurer den som tar pakken ved at det ser ut som noe spesielt men er noe helt annet. Leken skal ikke være så seriøs. Anonymkode: ffd11...313
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #27 Skrevet 21. desember 2022 Synes det er kjempegøy jeg 🙈😊. Idag har jeg kjøpt teboks med juletre, twist, duftlys, varmeflaske til seng - med pels utenpå. Dette til familiespill på juleaften, vi er alle voksne. Vi har en vri, når spillet er ferdig, åpner en pakkene og så tar vi ny runde og slåss om gavene. Anonymkode: 98d75...903
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #28 Skrevet 21. desember 2022 Nja vi holdt mye på med pakkeleken eller rafle på tidlig 2000 tallet..så jeg er dritlei hele leken. Men nå har det dukket opp igjen og jeg smiler og ler i leken for å ikke skuffe mine venniner som nettopp oppdagen leken. Håper det dør ut igjen snart... Anonymkode: a397e...223
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå