AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Del Skrevet 19. desember 2022 Pakkeleken kan være veldig kjekt og trenger ikke og koste mer en 15-20-30 kr for 5 små ting Men, samtidig så det kan være kjekt så høres det litt kjipt ut og😂 jeg er glad i og gi men liker ikke å bli tatt fra gaver heheh.. så kjipt er den leken Lest der noen bruker 200-300 kr på pakke leken som synes er litt drøyt da plutselig får mannen dame ting og vica versa. Vi har tenkt å ha pakkeleken på fredag med familien jeg tenker på sjokoladebarer til 20kr leppomader scrunchies til håret. penn og diverse små billige ting fra normal/rusta og tgr. er dette greie små gaver? Synes bare veldig dyre pakker til pakkelek blir litt mye😅 Tenker vis jeg kjøper en del smågaver billige så ender det at alle får en liten ting en at 2 stk sitter uten noe i pakkeleken Anonymkode: 60f86...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #2 Del Skrevet 19. desember 2022 Ville heller ikke kjøpt dyre gaver til pakkelek. Jeg skal også i et selskap der vi skal ha pakkeleken i jula. Egentlig syns jeg at det er noe tull, man trenger jo strengt tatt ikke disse gjenstandene man får i pakkelek. Så for miljøet sin del er det iallfall «no». Anonymkode: bbbae...9a3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hjarte Skrevet 19. desember 2022 #3 Del Skrevet 19. desember 2022 Pakkeleken yay or no? Mitt svar: no. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #4 Del Skrevet 20. desember 2022 Pakkeleken skal jo være gøy. Det skal være rimelig, og overraskende, og noe må se bedre ut enn hva det er slik at det stadig blir stjålet. Dropp ting som hårstrikk og lipbalm. Sjokoladebar og annet spiselig er topp, servietter og lys er også gøy - og kan brukes opp i stedet for å legges i en skuff. En ferdiglest pocketbok eller noe annet du finner hjemme. Eller kort sagt; ting som ikke forsøpler miljøet ekstra, som uansett blir brukt opp. Men som likevel bidrar til en gøy stund med pakkelek. Anonymkode: 5b4be...f96 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla Othea Skrevet 20. desember 2022 #5 Del Skrevet 20. desember 2022 Yay 🥳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mt3 Skrevet 20. desember 2022 #6 Del Skrevet 20. desember 2022 Synes pakkeleken har stor underholdningsverdi men som deg synes jeg også prisen pr gave bør holdes lav. Samtidig så blir det jo en avveining miljømessig hvor bra det er med så mange små og gjerne unødvendige gaver, også er det jo innpakningen som avgjør hvor ivrig en blir på å stjele en pakke eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #7 Del Skrevet 20. desember 2022 Hvorfor skal man kjøpe masse greier folk ikke trenger? Kan man ikke leke en annen lek eller spille et spill? Anonymkode: b67ed...dfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #8 Del Skrevet 20. desember 2022 Hva er pakkeleken?🤔 Anonymkode: af04e...5ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eva-Lena Skrevet 20. desember 2022 #9 Del Skrevet 20. desember 2022 Mitt svar er no. Er nok av pakker allerede. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #10 Del Skrevet 20. desember 2022 Elsker pakkelek!! Flaxlodd og energidrikker er også noe du kan ha med som går til alle. Jeg har i noen tilfeller fått masse flotte prøver fra parfymeri(ikke sånne som følger med i blader nei) Det blir ofte god stemning rundt bordet! Anonymkode: 6310d...e5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #11 Del Skrevet 20. desember 2022 Hos svigerfar og dama er det også lov å ta med "bomkjøp" av mindre ting som man har liggende fra før, forutsatt at det er nytt/ubrukt. Solbriller eller ørepynt kjøpt på salg som man glemte av og har mistet nyhetene interesse for kjøperen, og sånt. Det var en del moro rundt en pakke bagasjestropper til bil et år, husker jeg. Det syns jeg er greit, hvis man uansett har sånt liggende. Anonymkode: 01ce8...f57 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #12 Del Skrevet 20. desember 2022 Artig for voksne, men jeg prøvde den i et selskap der mine barn også var med, da hadde de maks uflaks og fikk nesten ingenting. Selv om de prøvde å være tapre og late som det gikk bra, så jeg at det var en skuffelse, for de hadde gledet seg veldig. Anonymkode: e7f3f...f3a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #13 Del Skrevet 20. desember 2022 Hos oss er pakkeleken tradisjon 😅 å veldig veldig gøy! Det er så merkelige gaver til tider. Noe som er noe av det morsomme, å bli lurt av innpakningen. En ting pakke kan være en pakke servietter og en stein liksom 😂 vi tar det virkelig ikke høytidelig. Vi tar vel og merke hensyn til barn da. Det er heller de voksne som sitter igjen med 1 gave fremfor barna. Anonymkode: ffd11...313 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #14 Del Skrevet 20. desember 2022 På et julebord jeg var på hadde vi pakkelek, men i stedet for å kjøpe ting skulle man ta med en ting hjemmefra som ikke er i bruk. Det var servietter, stearinlys, kondomer, DVDer og så videre. Poenget er ikke at man skal få gaver å sette pris på, men en gøyal lek rett og slett... Anonymkode: 43d89...8f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #15 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hos oss er pakkeleken tradisjon 😅 å veldig veldig gøy! Det er så merkelige gaver til tider. Noe som er noe av det morsomme, å bli lurt av innpakningen. En ting pakke kan være en pakke servietter og en stein liksom 😂 vi tar det virkelig ikke høytidelig. Vi tar vel og merke hensyn til barn da. Det er heller de voksne som sitter igjen med 1 gave fremfor barna. Anonymkode: ffd11...313 Hvordan leker dere? ☺️ Anonymkode: 01b51...bd5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 20. desember 2022 #16 Del Skrevet 20. desember 2022 Pakkeleken er kjempegøy! Det morsomste er å finne rare ting som det blir mye latter av å pakke opp! Hos oss har det vært eksempelvis ballonger, dopapir, morsomme gadgets, eplejuice, sjokolade, tamponger osv Hos oss skal det ikke være noe av verdi, det er bare for gøy! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #17 Del Skrevet 20. desember 2022 Alltid pakkelek på nyttår, veldig gøy for alle. Vi tar med 10 pakker hver, men kjøper bare noen få (typisk godteri, ballonger eller annet) resten av gavene er noe fra huset (dorull, ferdig lest bok, prompepute minsten er lei av osv). Nå er vi flere familier da, men kostnaden er lav og det er gøy! Anonymkode: eb30b...8ea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2022 #18 Del Skrevet 20. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvordan leker dere? ☺️ Anonymkode: 01b51...bd5 Alle pakkene ligger midt på bordet. Så kastes terning, får man 6 kan man ta en pakke. når alle pakkene er tatt starter noen tiden, men den sies ikke til de andre. Så kastes terningen igjen, 6 gir deg rett til å ta en pakke fra noen andre (men ikke fra de som bare har 1). Når tiden er ute pakker man opp gavene i tur og orden 😛 Anonymkode: ffd11...313 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #19 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 12.42): Artig for voksne, men jeg prøvde den i et selskap der mine barn også var med, da hadde de maks uflaks og fikk nesten ingenting. Selv om de prøvde å være tapre og late som det gikk bra, så jeg at det var en skuffelse, for de hadde gledet seg veldig. Anonymkode: e7f3f...f3a Det er en voksenlek, ja. Med mindre man sikrer like gaver, og at det på en eller annen måte sikrer at det blir likt. Men en tradisjonell pakkelek handler jo mest om en brukt CD og en dorull, som noen foreslo over. Anonymkode: 5b4be...f96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2022 #20 Del Skrevet 21. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 20.12.2022 den 12.42): Artig for voksne, men jeg prøvde den i et selskap der mine barn også var med, da hadde de maks uflaks og fikk nesten ingenting. Selv om de prøvde å være tapre og late som det gikk bra, så jeg at det var en skuffelse, for de hadde gledet seg veldig. Anonymkode: e7f3f...f3a Jeg har pakkeleken med venninner før jul, og vi sørger alltid for at alle sitter igjen med like mange gaver. Den som har flest gir bort tilfeldige gaver til de som ikke har (før de pakkes opp). Noe sånt burde i alle fall være en åpenbar løsning når barn er med! Anonymkode: b5dce...009 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå