AnonymBruker Skrevet 19. desember 2022 #1 Skrevet 19. desember 2022 Heisann! Jeg har hatt en lengre pause fra Fontex (Fluoxetin), og skulle begynne på igjen tidlig i høst. Fikk imidlertid ekstrem halsbrann kort tid etter inntak, noe som vedvarte i nesten to dager etter jeg slutta igjen etter en ukes tid (tok litt tid før jeg kobla at det kunne være av medisinen).. 🥴 Nevnte det for fastlegen men han sa at det hørtes rart ut og at han ikke hadde hørt om det før, mente det kunne være tilfeldig og ba meg prøve igjen. Gjorde det, men opplevde det samme. Tok den til forandring også på kvelden, og de samme symptomene kom ca 30 min etter inntak og førte til en søvnløs natt. Er det andre som har erfaring med denne bivirkningen? Leste i Felleskatalogen at det faktisk er ført som en bivirkning, så kanskje ikke min fastlege har fulgt helt med i timen. Kjenner imidlertid behov for å starte med en antidepressiva igjen, og lurer på om noen her har opplevd noe lignende med Fontex, byttet til et annet medikament og unngått denne bivirkningene? Det må forøvrig være SSRI da det er det som går med andre medisiner jeg tar. Jeg er også lite interessert i vektøkning som bivirkning heller, så tar også gjerne imot tips om SSRI og erfaring rundt vektøkning som bivirkning. 🫣 Anonymkode: e0c6a...706
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå